چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

بررسی تاثیر ارائه بازخوردهای آگاهی از اجرا, آگاهی از نتیجه و هدف گزینی و ترکیبی از هر دو بر یادگیری مهارتهای پاس و شوت بسکتبال


بررسی تاثیر ارائه بازخوردهای آگاهی از اجرا, آگاهی از نتیجه و هدف گزینی و ترکیبی از هر دو بر یادگیری مهارتهای پاس و شوت بسکتبال

به منظور تعیین روش مناسب در آموزش مهارتهای پاس و شوت بسکتبال, در این تحقیق از روش آگاهی از اجرا و آگاهی از نتیجه و هدف گزینی استفاده شد

به منظور تعیین روش مناسب در آموزش مهارتهای پاس و شوت بسکتبال، در این تحقیق از روش آگاهی از اجرا و آگاهی از نتیجه و هدف گزینی استفاده شد. برای این منظور، پژوهشگر از جامعه آماری دختران دانش آموز (۲۵۵ نفر بین سنین ۲±۱۵) و ۷۵ نفر را به صورت تصادفی ساده انتخاب و سپس براساس آزمون اصلاح شده جانسون - متنی سه گروه ۲۵ نفری را به صورت یکسان همتاسازی انتخاب کرد. آزمودنیها به صورت سه جلسه و به مدت ۸ هفته تمرین کردند و در پایان جلسه هشتم آزمون اجرا و پس از دو هفته بی تمرینی آزمون یادداری به عمل آمد. آزمونهای پاس سینه و شوت بدین ترتیب اجرا شد: هر آزمودنی به مدت ۳۰ ثانیه به هدفی که شامل ۳ دایره متحدالمرکز به فاصله سه متری از آن قرار داشت، پاس می داد. گروه آگاهی از اجرا، در مورد شیوه و وضعیت صحیح بدن و اندامها و گروه آگاهی از نتیجه و هدف گزینی در مورد امتیازاتی که پس از هر اجرا دریافت میکردند، بازخورد میگرفتند و در هر گروهی که ترکیبی از هر دو بود، بازخورد از هر گروه دریافت میکردند. مهارت شوت بسکتبال نیز شامل ۵ پرتاب پنالتی بود. نتایج پژوهش نشان داد که در هر دو مهارت پاس و شوت بسکتبال، گروه آگاهی از اجرا، ضعیف ترین عملکرد را چه در آزمون اجرا و چه در آزمون یادداری داشتند و گروه ترکیبی، بهترین میزان میانگین را به خود اختصاص دادند.

عنوان فایل
بررسی تاثیر ارائه بازخوردهای آگاهی از اجرا، آگاهی از نتیجه و هدف گزینی و ترکیبی از هر دو بر یادگیری مهارتهای پاس و شوت بسکتبال application/pdf
tasire eraeye bazkhordhaye agahi.pdf
353 KB
دانلود

محمد احسانی

محبوبه ملکی