چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
نگاهی به فیلم گلچهره
گلچهره به لحاظ سینمایی اثری قابل دفاع است. کارگردان خوبی را در پشت دوربینش داشته که حواسش به مخاطب هدفش بوده است و در یک حرکت هوشمندانه، هم تماشاگر عام را ازطریق روایت عاشقانه ای درست و حسابی که پل ارتباطی میان نقاط ثقل عشق ورزی را درقاب های طلایی و نوستالژیک سینما می جوید سرگرم می سازد و هم با ساختاری قابل قبول از دشواری های هر جامعه در مسیر حراست از فرهنگ و هنر اصیل می گوید.
بررسی وضعیت جامعه افغانستان در دو وضعیت جنگی و عصر تسلط طالبان و بحث تفکر طالبانیسم بهانه ای است برای بازبینی تاثیرات تحجر بر نابودی فرهنگ و ایستایی تمدن; برای همین منظور از طریق تصاویر و سکانس هایی تاثیر برانگیز از جمله تلاش های اشرف خان برای بازسازی سینما گلچهره یا آن تلاش دلپذیر در کشیدن دیوار به روی فیلمخانه و رویارو قرار دادن اندیشه طالبانیسم با تفکر آزادی خواه اشرف خان و همراهانش سعی شده تا پیام فیلم در قالب این سکانس ها به مخاطب منتقل شود. فرم در خدمت روایت است و نمادها در تعامل با رئالیسم یک فیلم انتقادی خوب را در رد تحجر پدید آورده است.
نویسنده : بهداد مینوی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست