پنجشنبه, ۱۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 6 February, 2025
مجله ویستا

بهینه سازی تگ های متا Meta Tags


بهینه سازی تگ های متا Meta Tags

زمانی بود که محتویات تگ های متا برای موتورهای جستجو خیلی مهم بودند با بازگشت به عقب می توان به این موضوع دست یافت که الگوریتم های موتور جستجو خیلی کند عمل میکردند و نمیتوانستند متوجه شوند که یک صفحه از یک وب سایت چه مفهومی را با توجه به محتوا می رساند

زمانی بود که محتویات تگ های متا برای موتورهای جستجو خیلی مهم بودند. با بازگشت به عقب می توان به این موضوع دست یافت که الگوریتم های موتور جستجو خیلی کند عمل میکردند و نمیتوانستند متوجه شوند که یک صفحه از یک وب سایت چه مفهومی را با توجه به محتوا می رساند. همین موضوع باعث شکل گرفتن ایده ای هوشمندانه در این زمینه شد و چنین بود که تگ های متا بوجود آمدند. وظیفه اصلی آنها این بود که اطلاعاتی هم چون موضوع اصلی یک صفحه و ... را در مورد محتوای یک صفحه به موتورهای جستجو اعلام کنند. این ایده بزرگ نه تنها مانعی در برابر طراحان سایتهای اینترنتی که تگهای متایشان را پر از کلمات کلیدی کنند , ایجاد نمی کرد , حتی آنها را تشویق به چنین کارهایی می نمود.

همین مسائل باعث شد تا موتورهای جستجو برای جلوگیری از تخلف طراحان سایت در استفاده از کلمات کلیدی زیاد در تگهای متا , آنها را نادیده بگیرند و چنین شد که امروزه اکثر تگ های متا بی ارزش هستند و موتورهای جستجو هیچ ارزشی برای آنها قائل نیستند. به طور مثال گوگل از هیچ تگ متایی استفاده نمی کند ( به جز Meta description ) ، به همین دلیل به شما توصیه می شود که اگر به دنبال یک رتبه بالا در گوگل , بوسیله کلمات کاملاً بهینه سازی شده در تگ های متا دارید ، خودتان را خسته نکنید.

● ازکدام تگ های متا باید استفاده کنید؟

از دید گوگل اضافه کردن تگ متای توصیفی (meta description) منجر به افزایش رتبه صفحات در نتایج موتور جستجو نمیشود، اما این توصیف ممکن است برای تشریح صفحات در لیست صفحات نتایج جستجو در گوگل مورد استفاده قرار بگیرد. درصورتی که یک تگ متای توصیفی جالب بنویسید و گوگل از آن استفاده کند (که ضمانتی نشده است)، ممکن است در مقایسه باsnippet (برای توضیح در مورد Snippet به بخش واژه نامه مراجعه کنید) که خود گوگل که از متن صفحاتتان بدست میآورد , از میزان کلیک بالایی برخوردار شوید. تمام دیگر تگ های متا (ازجمله تگ متای کلمه کلیدی) یا اصلاً در نظر گرفته نمیشوند و یا تاثیری در افزایش رتبه صفحات در نتایج موتور جستجو نخواهند داشت. اما یاهو میگوید در زمانی که صفحه ای را رتبه بندی میکند از تگ متای کلمه کلیدی استفاده میکند , از اینرو اضافه کردن این تگ برای موتور جستجوی یاهو و یا هر موتورجستجوی دیگری که هنوز از این متاها استفاده میکنند , میتواند مفید واقع شود. همچنین دایرکتوریها و وب سایتهای دیگری وجود دارد که به طور خودکار جهت اضافه کردن سایت شما به لیست از این اطلاعات استفاده می کنند.

● تگ های متای نمونه

در زیر شما مجموعه ای از نمونه تگ های متا را پیدا خواهید کرد که برای صفحه ای که میخواهید در تمام موتورهای جستجو فهرست بندی کنید , نیاز است.

< !DOCTYPE HTML PUBLIC “-//W۳C//DTD HTML ۴.۰۱ Transitional //EN” “http://www.w۳.org/TR/html۴/loose.dtd’ >

< HTML >< HEAD >

< TITLE > آموزش بهینه سازی تگ های متا در موتورهای جستجو < / TITLE >

< meta name=”description” content=”create the perfect meta tags for high search engine placement.” >

< meta name=”keywords” content=”keyword۱, keyword۲, …” >

< meta http-equiv=”content-type” content=”text/html;charset=ISO-۸۸۵۹-۱” >

< link rel=”stylesheet” type=”text/css” href=”../seo-gold” media=”all” >

< / HEAD >