چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
نیسان التیما ۲۰۱۲ برای رانندگان امروزی
نیسان التیما ۲۰۱۲ با موتوری که تلفیقی از قدرت و کارایی است یک سدان کاملا مناسب با رانندگی امروزی محسوب میشود. از آنجا که التیما وارد ششمین سال بازنگری در طراحی مدل نسل چهارم خود شده میتواند با تکیه بر اعتبار و شهرت گذشته باز هم در بازار فروش خودروهای سدان متوسط جایی برای خود دست و پا کند.
سدان التیما ۲۰۱۲ قرار است در ۳ مدل به بازار عرضه شود تا با توجه به نیاز و بودجه خریداران، طیف گستردهتری از اقشار جامعه بتوانند از آن لذت ببرند.
مدل CVT ۵/۲ و S CVT ۵/۲ با موتور ۵/۲ لیتری، ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر و قدرت ۱۷۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و مدل SR CVT ۵/۳ با موتور ۵/۳ لیتری ۱۶ سوپاپه و قدرت ۲۷۰ اسب بخار.
سالهاست که مدل التیما از فروش مناسبی در بازار برخوردار است. شاید به این دلیل است که التیما اتوموبیل خوب، جادار و با قدرتی منطقی و مناسب در نوع خود است. البته قیافه ظاهری التیما ۲۰۱۲ آنقدرها اسپرت نیست، اما از هر لحاظ دیگری دارای شایستگیها و توانمندی مناسب است. ممکن است این خودرو در بالای لیست کلاس مربوط به خود قرار نگیرد، اما شرکت نیسان با کاری شایسته و قابل تحسین التیما را تبدیل به همان چیزی کرده که اکثریت قریب به اتفاق رانندگان شهری به دنبال آن هستند. اتاق ماشین فضایی راحت و کمسر و صدا را برای رانندگی تامین میکند، اما تا تبدیل شدن به یک ماشین هیجانانگیز و اسپرت فاصله زیادی دارد.
فاصله ۲۷۵ سانتیمتری بین محور جلو و عقب در کنار طول ۵ متری این اتومبیل باعث افزایش چالاکی و مانورپذیری آن شده است. شاسی خودرو به گونهای طراحی شده که جلوی ماشین جادار بوده و در عقب هم فضای جلوی پای سرنشین و ارتفاع سقف از اندازه مناسبی برخوردار است.
در مدل ۵/۲، تایرها با رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی و در مدل ۵/۳ با رینگهای ۱۷ اینچی عرضه میشود. داخل اتومبیل هم با ۳ رنگ ذغالی، کرم و استخوانی تزیین شده است. به طور استاندارد تمامی مدلهای التیما دارای سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC، به منظور بهبود در کنترل خودرو) و سیستم کنترل کشش (TCS، سیستم جلوگیری از هرزگشتن چرخهای متحرک روی سطوح لغزنده) هستند. علاوه بر اینها التیما ۲۰۱۲ مجهز به چندین ویژگی ایمنی دیگر مانند کیسه هوای پیشرفته نیسان (AABS)، کیسه هوای ۲ مرحلهای راننده، سیستم کنترل فشار باد تایرها و حسگرهای کمربند ایمنی است.
قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این خودرو در مدل S ۵/۲ حدود ۳۳ میلیون تومان و برای مدلSR ۵/۳ حدود ۳۸میلیون تومان تعیین شده است.
autoweek
مترجم: آتنا حسنآبادی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست