چهارشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 22 January, 2025
نسل جدید پورشه باکستر
پورشه باکستر واقعا نیازی به طراحی مجدد کلی و بازنگری اساسی در طرح اولیه ندارد. از زمان معرفی این مدل در سال ۱۹۹۷ تقریبا هر سال شرکت پورشه با بهروزرسانی این خودرو احساس مدرن بودن و کاملا رقابتی را در آن زنده نگه داشته است. حتی در مدلهای سالهای آخر، باکستر به عنوان معیاری برای خودروهای کلاس خود باقیمانده و با برندهشدن در مسابقه بهترین اتومبیلهای خوشرکاب، جایزه دیگری را به افتخارات خود اضافه کرده است.
با وجود برتری انکارناپذیر خودروهای پورشه، باکستر ۲۰۱۳ روی یک پلتفرم جدید سوار شده است. طول کلی در این نسل از باکستر حدود سه سانتیمتر و فاصله بین محور عقب و جلو حدود شش سانتیمتر کشیده شده است. سفتی پیچشی ۴۰ درصد بوده و مرکز ثقل خودرو هم حدود ۵/۰سانتیمتر پایینتر آمده است.
برای تحت کنترل در آوردن کل حجم ماشین به شکل گستردهتری از آلومینیوم استفاده شده تا کل ماشین سبکتر از قبل شود. بر اساس اعلام شرکت پورشه وزن این خودرو ۱۳۰۷ کیلوگرم بوده که حدود ۵/۲۴ کیلوگرم از نمونه قبلی سبکتر است.
با توجه به اینکه مدل جدید پورشه باکسترS سبکتر از نمونه قبلی است به نظر میرسد که استفاده از پلتفرم جدید در کل، ایده چندان بدی نباشد.
یکی از چیزهایی که اساسا در پورشه باکستر تغییر نمیکند، موتور تخت شش سیلندر آن است. تجدید نظر در طراحی سر سیلندر، مدخل جدید و اگزوز با محدودیت کمتر باعث افزایش ده اسب بخار قدرت در ۶۷۰۰ دور بر دقیقه شده است.
میزان مصرف سوخت در پورشه باکستر ۲۰۱۳ اس حدود ۱۵ درصد بهبود یافته است. مدل باکستر۲۰۱۳ اس با حفظ موتور تخت شش سیلندر ۴/۳ لیتری با افزایش قدرت پنج اسب بخاری به ۳۱۵ اسب بخار در ۶۷۰۰ دور بر دقیقه رسیدهاند. شتاب صفر تا صد باکسترS ۸/۴ ثانیه،طول ماشین ۳۷/۴ متر، عرض اتومبیل ۸۰/۱ متر و ارتفاع آن ۲۸/۱ متر است.
با توجه با اینکه طراحی مجدد پورشه کیمن کوپه در دست انجام است، میتوان انتظار داشت که در آیندهای نهچندان دور اتومبیلی مانند باکستر اسپایدر ظهور کند.
یکی از تفاوتهای عمده این مدل با اتومبیلهای اسپرت قبلی پورشه، احساس مناسبی است که فرمان اتومبیل هنگام بازیکردن در دستان شما ایجاد میکند. این فرمان به لطف وزن سبکتر، دارای دقت زیاد و همزمان درگیری کمتری است.
ابعاد بیشتر این پلتفرم جدید باعث شده که رانندگی با سرعت بالا بسیار آسان شود. شاید نسبت به مدلهای قبلی احساس فرزی و چالاکی در این مدل کمتر شده باشد، اما احساس امنیت با باکستر ۲۰۱۳ S به همان مقدار افزایش یافته است.
در نسل جدید باکستر به طور طبیعی شاهد یک ظاهر جدید تهاجمیتر و عجیب و غریبتر هستیم. مدخلهای بزرگ هوا در کنار چرخ عقب و چراغهای جلو محصول همین طراحی عجیب و غریب است. گلگیرهای جلو مانند تمامی پورشهها از محل صندلی راننده به وضوح قابل مشاهده هستند. کیفیت قطعات پلاستیکی به کار رفته در داخل ماشین به قدری بالاست که به نظر روکش چرم آپشن غیرضروری به نظر میرسد. صندلیهای ماشین هم اقتباسی از پورشه ۹۱۱ بوده و آسایش و راحتی زیادی برای سرنشینان به همراه دارد.
قیمت مدل پایه باکستر از یکصد میلیون تومان آغاز میشود. بسیاری معتقدند پس از تست و مقایسه با دیگر همتایان خود، این خودروی اسپرت در صدر قرار میگیرد.
caranddriver
منبع: آتنا حسن آبادی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست