سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
توسعه منابع انسانی، زیربنای توسعه سازمانی
کارکنان در سازمان به عنوان مهمترین رکن برای رشد، توسعه و پیشرفت آن سازمان محسوب میشوند و در این راستا توجه ویژه به نیروی انسانی و نیازهای آن از ابعاد گوناگون آموزشی، فرهنگی، اداری، مالی و اجتماعی به بحث تعالی سازمانی و توسعه منابع انسانی خواهد شد.
شرکت ملی گاز ایران با دارا بودن بیش از ۵۰ هزار نیروی رسمی و غیر رسمی وظایف مهم و ویژهای را در خدماترسانی به ملت شریف ایران بر عهده دارد. گازرسانی دائم و بدون وقفه به حدود ۲۰ میلیون مشترک گاز در بخشهای خانگی، صنعتی، نیروگاهها و دیگر مبادی ذیربط، مسأله ای نیست که به راحتی بتوان از کنار آن عبور کرد، چراکه این بار سنگین بر دوش مردان و زنان غیوری است که به صورت شبانه روزی برای انجام این وظیفه مهم در ۳۱ استان کشور مستقر و مشغول به کار هستند.
آنچه که در این گزیده به آن میپردازیم وظایفی است که نیروی انسانی و سازمان در مقابل یکدیگر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.به نظر میرسد یک کارمند بایستی با عشق به سازمان و علاقه برای رسیدن به اهداف سازمان تلاش کند و به امر آموزش، افزایش دانش و مهارت و ارتقای توانمندیهای خود توجه ویژه کند. عشق به همنوع و همکار و ابراز محبت، مهربانی، خوشرویی و احترام متقابل از دیگر شاخصه های یک نیروی کار در شرکت ملی گاز است.
یکی دیگر از شاخصه های برتر بودن که باعث موفقیت سازمانی نیز میشود عاشق کار و تلاشی است که انجام میشود و در هر جا که موفقیتی بوده است، قطعاً علاقه مندی، اعتماد و عشق در آن بخش و بین افراد وجود داشته است. سازمان نیز در این راستا به منظور ایجاد محیطی پویا، شاداب، علمی و توانمند باید تلاش و ابزارهای مورد نیاز برای رسیدن به اهداف متعالی شرکت توسط کارکنان را فراهم کند.
ایجاد فضای اعتماد از سوی مدیریت و انتقال آن به کارکنان، جلوگیری از تضییع حقوق افراد، ایجاد عدالت در همه بخشها، رعایت ارشدیت و مرشدیت در همه بخشها و انتصابات و استفاده از افراد توانمند در اجرای امور، برقراری نظام آموزشی مطابق با علوم و تکنولوژی روز دنیا، توسعه پژوهش، اصلاح فرآیندهای سازمانی برای رشد و شکوفایی، ایجاد تحول سازمانی و شناسایی نقاط قوت و ضعف نیروها و تلاش برای رفع و بهبود، ایجاد محیطی علمی همراه با برنامه ریزی صحیح در راستای اهداف سازمانی و تحمل شنیدن انتقادات و مشکلات نیز از مواردی است که باید توسط سازمان که همان شرکت ملی گاز ایران و ارکان تصمیم گیری آن است، مورد توجه قرار گیرد ، چرا که نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه در شرکت است، مهمترین اصل در سطوح اجرایی و توجه به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی در سازمان و ایجاد انگیزش در آنان از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و سازمانی که موفق به ایجاد انگیزش درونی در کارکنان شود، قطعاً در نیل به اهداف خود موفق خواهد بود.
کلام آخر اینکه: در صنعت گاز باید برای آینده این صنعت برنامه ریزی مناسب و بهروز وجود داشته باشد، بنابراین با اصلاح گذشته و تداوم فعالیتهای خوب انجام شده، میتوان راهکارهای مناسب برای اداره شرکت در همه بخشها را نیز با کمک و یاری پرسنل خدوم و زحمتکش شرکت ملی گاز ایران ترسیم و برای رسیدن به آنها تلاش نمود.
مجید بوجارزاده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مجلس حسن روحانی صادق زیباکلام دولت دولت سیزدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
تهران قوه قضاییه هواشناسی بارش باران شهرداری تهران پلیس قتل سیل سازمان هواشناسی سلامت زلزله وزارت بهداشت
سایپا خودرو بانک مرکزی قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو مسکن بورس گاز حقوق بازنشستگان ایران خودرو
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران دفاع مقدس حج تلویزیون سینمای ایران تئاتر نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رضا عطاران سریال سینما
وزارت علوم دانشگاه تهران
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس آمریکا روسیه افغانستان نوار غزه اوکراین طوفان الاقصی
استقلال فوتبال فولاد خوزستان پرسپولیس مهدی طارمی لیگ برتر رئال مادرید فولاد باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی
اینترنت شفق قطبی تبلیغات نوآوری ایلان ماسک ناسا اپل
کودک سلامت روان رژیم غذایی ویتامین شیر فشار خون تجهیزات پزشکی افسردگی بارداری