شنبه, ۹ تیر, ۱۴۰۳ / 29 June, 2024
منتشر نکنید ؛ ممنوع !
بیشتر اوقات مدیران طی یک جلسه که خبرنگاران حضور دارند؛ مطالبی را عنوان می کنند و بعد خطاب به آنها می گویند: منتشر نکنید، ننویسید ، انعکاس ندهید ؛ جملاتی که تأثیرات خوبی از لحاظ روانی روی خبرنگاران نگذاشته و آنها را با یک نوع فضای بی اعتمادی مواجه می کند.
مدیران در رویارویی با رسانه ها برای بیان برخی از خواسته ها لازم است جوانب مختلف را در نظر داشته باشید و بدانند دعوت خبرنگاران به نگفتن، بزرگ ترین توهین به آنها تلقی می شود.
در وهله اول باید گفت: در دنیای رسانه ای و عصر اطلاعات برخورد سانسوری با موضوعات و رویدادها ممکن نبوده ، به خصوص که در جلسه ای مطرح شود که خبرنگاران هم در آن حضور داشته باشند.
بهتراست که مدیر به جای بسته عمل کردن و توسل به سانسور خبری ، موضوع را با تمامی زوایا و حواشی اش ، بررسی کرده و راه های برون رفت و جبران این ماجرا را در نظر داشته باشد و خبر ماجرا را با مدیریت بیانی خود ارائه کند.
به طور مثال بعد از توزیع سبد کالا که مشکلاتش در روزهای اولیه برای تمامی افراد روشن و مسلم شد ؛ شایسته مدیر نیست که از خبرنگاران بخواهد ؛ که این ماجرا و نقاط ضعفش را انعکاس ندهند بلکه شایسته است مدیر با ارائه راهکارهای رسانه ای و مدیریتی به مردم اطمینان خاطر دهد و به طور مثال از افزایش چند فروشگاه جدید برای سبد کالا خبر داده و در کنارش حتی به خاطر مدیریت ضعیف در توزیع سبد کالا در روزهای اولیه از مردم ، عذر خواهی کند.
در برخی دیگر از موضوعات که بیشتر جنبه محرمانه دارد ؛ مدیر لازم است موضوع را در جمعی که خبرنگاران حضور دارند ؛ بیان نکند تا مجبور شود که از آنها بخواهد خبر را منتشر نکنند.
البته باز هم باید یادآور شد حادثه ای اگر اتفاق افتاده باشد که در جلسه ای عنوان شود ؛ بی شک خبرش حداقل به صورت یک شایعه در جامعه منتشر شده و باز هم توصیه می شود مدیر موضوع را با تمامی زوایا و حواشی اش ، بررسی کرده و راه های برون رفت و جبران این ماجرا را هم در نظر داشته و آن را به صورت یک خبر مدیریت شده بیان کند.
به طور مثال اگر یک مأمور انتظامی در برخورد با یک خودرو خواسته یا نا خواسته متهم به کشتن چند شهروند بی سلاح در یک مأموریت شده است؛ می تواند به عنوان یک اتفاق معمولی که ممکن است در هر جایی از جهان روی دهد قلمداد شده و نیاز به بررسی دارد و مسلما با مسبب آن قتل باید برخورد شود و مدیر با مدیریت خبر این حادثه آن را بیان کند بهتر از این است که این خبر به صورت " یک کلاغ ،چهل کلاغ " بیان شود و تبعاتش آبرو و حیثیت یک نظام را به خطر بیاندازد.
بر همین اساس توصیه می شود به مدیران به جای پنهان شدن در فضایی که خبرنگاران اخبار را منتشر نکنند؛ ظرفیت مدیریتی خود را به گونه ای افزایش دهند که گفتن هیچ خبر و اتفاقی از مجموعه مدیرتی شان، آنها را نگران نکرده و همیشه از خبرنگاران بخواهند آنها را با انتقاداتشان کمک کرده تا هر روز بهتر از دیروز شده و مشکلات شان را اصلاح کنند.
علی قلی زاده
انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انتخابات 1403 ایران انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم مسعود پزشکیان ستاد انتخابات کشور سعید جلیلی قالیباف علیرضا زاکانی
پلیس سخنگوی فراجا تهران هواشناسی زلزله سیل بارش باران قتل قوه قضاییه فضای مجازی سوادکوه
ترکیه قیمت خودرو بازار خودرو حقوق بازنشستگان قیمت دلار خودرو دولت سیزدهم قیمت طلا دلار بازنشستگان نهضت ملی مسکن قیمت سکه
رامبد جوان تلویزیون جوکر تئاتر سینمای ایران رسانه ملی دفاع مقدس
ماهواره
روسیه رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ جو بایدن آمریکا ترامپ فلسطین غزه لبنان جنگ غزه چین اتحادیه اروپا
پرسپولیس فوتبال استقلال یورو 2024 باشگاه پرسپولیس رئال مادرید تیم ملی فوتبال ایران جواد نکونام لیگ برتر جام ملت های اروپا بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی اینترنت فیبر نوری بوگاتی عیسی زارع پور فناوری همراه اول
فشار خون ویتامین سازمان غذا و دارو دیابت گرمازدگی سازمان بهداشت جهانی