شنبه, ۴ اسفند, ۱۴۰۳ / 22 February, 2025
کلاس موفقیت برایان تریسی

بیشتر کسانی که مرا میبینند از من در مورد راهی میان بر و سریع برای رسیدن به موفقیت میپرسند. شاید شما هم مثل خیلی از افراد دیگر دوست داشته باشید راهی آسان و سریعتر را برای طی کردن نردبان پیشرفت انتخاب کنید. به همین دلیل با جدیت و مصرانه در سمینارهای مختلف موفقیت شرکت میکنید و سعی میکنید در کار و حرفهتان بهترین باشید و به خیال خودتان تصور میکنید که میتوانید با به کار بستن چند تکنیک، یک شبه یا شاید به سرعت نور در فعالیتهای انتخابیتان، موفق شوید اما نردبانی که از آن بالا میروید در آخر کار شما را به مقصدی خواهد رساند که اصلا انتظارش را نداشتهاید و اینجاست که احساس شکست میکنید و به همان سرعتی که راه جدیدی را انتخاب کردهاید، دست از تلاش برمیدارید و تسلیم میشوید. پایان این راهبرد به فراموشی سپردن همه چیزهایی است که در مورد موفقیت خوانده یا شنیدهاید و به همین راحتی در یک کلام تعادل زندگیتان را بر هم میزنید.
● فرمول موفقیت من
موفقیت برای من مثل خیلی از موضوعات دیگر بدون رعایت تکنیک ممکن نیست و تکنیک من به کار بستن یک فرمول در زندگی است و آن فرمول رعایت تعادل در زندگیتان است. شاید با خود بگویید خب تعادل که خیلی هم کار سختی نیست و حتما راز دیگری برای موفقیت وجود دارد که آدمهای موفق آن را با دیگران در میان نمیگذارند، رازی مثل داشتن سرمایه، دوست و آشنای خوب یا موقعیت خانوادگی عالی اما داشتن تمام اینها بدون در نظر گرفتن تعادل تقریبا غیرممکن است. میتوانم به جرات بگویم که بیشتر شما که خواننده این مقاله هستید در زندگیتان تعادل ندارید. اصلا تعجب نکنید چون میتوانم با دلیل این موضوع را برایتان ثابت کنم اما قبل از آن بیایید با هم قدری بیشتر در مورد تعادل صحبت کنیم. یونانیها ۲ جمله بسیار معروفی دارند. جمله اول این است:« خودت را بشناس»
باز هم جمله ساده ای بهنظر میرسد اما اولین چیزی که برای رسیدن به تعادل در زندگی به آن نیاز دارید شناخت خودتان است. البته منظور من از شناخت خود این نیست که شما چه طور آدمی هستید و مثلا خودتان را با صفاتی مانند آرام، مهربان، عصبی یا سلطه جو توصیف کنید. منظور من شناخت ارزش وجودی خودتان است و این ارزش وجودی تنها از طریق انتخابهایی که در زندگی انجام میدهید خودش را نشان میدهد. اگر در حال حاضر شرایط معمولی در زندگی دارید و با توجه به نارضایتی و دلخوری که از این وضعیت دارید، همچنان دست روی دست میگذارید این نشان میدهد که شما ارزشی برای خود قائل نیستید. چون برای بهتر کردن شرایطتان کاری نمیکنید و این موضوع این پیام را به مغزتان میرساند که من لیاقت همین زندگی معمولی را دارم. بگذارید یک مثال دیگر برایتان بزنم. ممکن است شما در یک رابطه عاطفی قرار گرفته باشید که بیشتر از آرامش، استرس و آزردگی را نصیب شما کرده باشد اما شما همچنان به این انتخاب نادرست چنگ انداختهاید چون در ناخودآگاه ذهنتان خودتان را لایق یک ارتباط خوب نمی دانید. اگر شما برای خودتان ارزش و اهمیت بیشتری بگذارید بهدنبال تغییر شرایط و انتخابهایتان خواهید رفت اما اگر دست روی دست بگذارید و اوضاع بد و شرایط نامساعد را تحمل کنید یعنی هنوز نتوانستهاید خودتان را در اولویت قرار دهید و این یعنی من به اندازه کافی اهمیت ندارم.
● تعادل در هر چیزی باید باشد
حالا جمله دوم و معروف یونانیها این است: «تعادل را در هر چیزی رعایت کن» این جمله دقیقا با جمله اولی که برایتان گفتم در ارتباط است. وقتی ارزش وجودی خودتان را شناختید باید در انتخاب فعالیتها و کارهایی که در طول روز انجام میدهید محتاطتر باشید. همه انتخاب های شما حتی انتخاب یک لباس ساده باید براساس ارزشی باشد که برای خودتان قائل هستید و این هماهنگی انتخابها و ارزشهای شما، همان اتفاقی است که باعث ایجاد تعادل در زندگیتان میشود. به شغل و حرفهای که به آن مشغول هستید فکر کنید. به رابطهای که در آن هستید بیشتر دقت کنید. آیا از آن راضی هستید؟ آیا آن را متناسب با ارزش وجودی خودتان میدانید؟ اگر جوابتان منفی است شما هنوز در زندگی تعادل ندارید.
● قاتلان زمان
سالهای زیادی است که روی مردان و زنان مختلفی تحقیق کردهام و صحبتهای آنها را در مورد فعالیتها و حرفهشان شنیدهام. همه این افراد میخواستند به تعادل در زندگیشان برسند اما وقتی به جزئیات رفتارشان دقت کردم مانع بزرگی را در این راه دیدم. بیشتر مراجعهکنندگان من، در هدر دادن زمان حرفهای بودند و من اسمشان را قاتلان زمان گذاشتهام. اگر نمیخواهید به چنین قاتلانی تبدیل شوید به شما توصیه میکنم، بحث مدیریت زمان را جدی بگیرید. من برای این موضوع هم یک فرمول ساده دارم. فقط کافی است هنگام انجام کاری همه تمرکز و حواستان را روی آن فعالیت بگذارید و ذهنتان را درگیر موضوعات دیگری نکنید. مثلا اگر در محیط کار هستید اصلا به خانواده یا موضوعات دیگر فکر نکنید و با انجام این کار میتوانید راندمان کاری خود را بالا ببرید و نظر کارفرما را هم نسبت بهخود بهتر کنید. عکس این موضوع هم در زمانی که در کنار خانوادهتان هستید صدق میکند. در اوقاتی که در کنار خانوادهتان به سر میبرید به کار فکر نکنید و سعی کنید فضای شادی را برای افراد خانوادهتان بهوجود بیاورید.
● شما سوپر من نیستید
در مجموعهای که مشغول به کار هستم خانم جوانی وجود دارد که مدیریت داخلی ساختمان را بر عهده دارد. نقش او در این ساختمان بسیار مهم و اساسی است و همه کارکنان برای او احترام خاصی قائل هستند. شاید کسانی که به تازگی با این خانم آشنا شده باشند و از گذشته او چیزی ندانند حسرت موقعیت و جایگاه او را بخورند یا حتی فکر کنند حتما او به راحتی به این موقعیت رسیده است اما واقعیت طور دیگری است. چند سال پیش که من به تازگی وارد این مجموعه شده بودم نقش این خانم تنها جواب دادن به تلفنها و وصل کردن ارتباطهای تلفنی بود اما در همان زمان با وجود اینکه مسئولیت کوچکی بهعهده این خانم سپرده شده بود، این منشی جوان کارش را به بهترین صورت انجام میداد. پیامهای تلفنی را با دقت و جزئیات به افراد میرساند و بسیار مودب و خوش رفتار بود. او یاد گرفته بود که کارش را به درستی انجام دهد و همین مسئولیتپذیری باعث رشد او شده بود. اگر دوست دارید به موقعیتهای بزرگی در زندگیتان برسید باید قبل از هرچیز ثابت کنید که توانایی انجام کارها را در همین موقعیت دارید. تعادل در زندگی شما زمانی ایجاد میشود که یاد بگیرید در هر کاری بهترین باشید و همه تلاشتان را برای بهتر انجام دادن کارها انجام دهید. بهتر انجام دادن هر کاری یعنی داشتن تعادل. حالا با خودتان فکر کنید و ببینید این تعادلی که از آن صحبت کردهام را به کار میبرید یا نه؟
● کلید طلایی تعادل
همه ما بهدنبال شادی و آرامش هستیم اما شاید بیشتر شما ندانید که ۸۵درصد خوشبختی در زندگیتان به واسطه تعاملات و ارتباطهایتان ایجاد میشود. داشتن یک ارتباط خوب هم یکی دیگر از راههای رسیدن به تعادل در زندگی است. دیگران میتوانند منبع خوبی از احساس لذت و آرامش برای ما قرار بگیرند اما متاسفانه بیشتر افراد از این موضوع بیاطلاع هستند و مهمترین منبع آرامش خود را فدای چیزهای بیاهمیت دیگر میکنند. نتیجه سالها تحقیق روی کارکنان شرکتها و موسسات مختلف نشان داده است، تنها افرادی توانایی مواجهه با بحرانها را دارند که بتوانند در یک محیط و فضای گروهی به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند و در شرایط سخت گروه را به بهترین سمت هدایت کنند.
این افراد به جای رقابت با دیگران مشارکت میکنند و باعث ایجاد احساس رضایت در افراد میشوند. اگر شما از دیگران به دلیل کارهایی که انجام میدهند قدردانی کنید بدون شک آنها هم بهدنبال راهی هستند تا قدردانی شما را جبران کنند. وقتی به دیگران حس خوبی را منتقل میکنید این رضایت، جریانی ۲ طرفه است. یادتان باشد آشنایی با افراد مختلف راههای ثروت و شکار موقعیتهای بهتری را برایتان باز میکند. برای یک ارتباط خوب، قدردانی بهترین راهی است که میتوانید از طریق آن با دیگران ارتباط دوستانهای برقرار کنید و در عین حال موجی از احساس آرامش و تعادل را وارد زندگیتان کنید. کافی است امتحان کنید تا به وضوح آثار واقعی این خوشبختی را از نزدیک تجربه کنید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست