سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
ماکسیما ۲۰۱۲؛ عالی، اما گران
چند سال پیش کارخانه نیسان آخرین نسل ماکسیما را وارد بازار کرد. خودرویی کاملا جدید برای سال ۸۷ و پس از آن، این خودرو تغییرات دیگری را تجربه نکرد. این اواخر هم بیشتر توجهها معطوف به نیسان التیما شده بود.
اکنون علاقهمندان به بِرند ماکسیما خوشحالند که در سال جدید دوباره این ماشین را با ظرافتهای زیرکانه در طراحی بدنه و تزئینات داخلی خوب در اختیار خواهند داشت. سدان ۴ در اسپورت که هر رانندهای عاشق رانندگی با آن خواهد شد و برای مسافران راحتی بسیاری به ارمغان خواهد آورد. موتور این خودرو از موتورهای افسانهای V۶ سری VQ شرکت نیسان انتخاب شده تا شما را در هر بار فشار دادن پدال گاز متعجب کند. خوشدستی ماشین و شاسی مناسب از دیگر عواملی است که باعث میشود راننده کیفیت سواری خوب و روانی را در گذر از پیچها و موانع تجربه کند.
هنگام روشن کردن اتومبیل غرش نرم و ملایم موتور V۶ آن به شما نوید یک رانندگی سریع و قدرتمند را میدهد، اما سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT) به نوعی نقطهضعف ماکسیمای جدید محسوب میشود.
چنانچه در این خودرو از سیستم انتقال قدرت دوال کلاچ (سیستم انتقال قدرت دو کلاچه یا انتقال قدرت شبه اتوماتیک) استفاده میشد شاهد ارتقای حرکتی مناسبتری در خودرو بودیم.
البته در نقطه مقابل بعضی متخصصان معتقدند به کارگیری این سیستم انتقال قدرت در سدان ۴ در ماکسیما کاملا بجا و مناسب است. فضای داخلی خودرو راحت و دوستداشتنی است، اما جانمایی بعضی سوئیچها مناسب نبوده و دسترسی به آنها سخت است.
به عنوان مثال سوئیچهای نشانگر وضعیت آب و هوا و سوئیچ کنترل گرمای صندلی که در مقابل دستهدنده و زیر رادیو قرار دارند بدجوری توی ذوق میزنند. از نظر بعضی منتقدان، قیمت ۸۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده برای این ماشین زیاد بوده و با این مبلغ میتوان سدانهای اسپورت بهتری را در فهرست خرید قرار داد. از نگاه این منتقدان برای این خودرو قیمتی معادل ۶۰ میلیون تومان معقول و منطقی به نظر میرسد.
طراحی چشمنواز بدنه که تداعیگر شکل ساعت شنی است نشان از طراحی جسورانه ژاپنیهاست. نیروی پیشرانه ماکسیما ۲۰۱۲ توسط موتور ۵/۳ لیتری DOHC V۶ با قدرتی معادل ۲۹۰ اسب بخار در دور موتور ۶۴۰۰ دور بردقیقه تامین میشود. فرمان تلسکوپی، چراغهای زنون جلو، صندلی گرمکنهای جلو، سیستم ورود و خروج اتوماتیک، صفحه مانیتور لمسی ۷ اینچی، درگاه اتصال USB، محل اتصال آیپاد، اسپویلر عقب (باله عقب) و کفپوش مخصوص صندوق عقب برخی از آپشنهای در نظر گرفته شده برای این خودرو هستند.
در مقام مقایسه با هوندا آکورد، تویوتا کمری و کرایسلر۲۰۰ تجربه رانندگی با ماکسیما ۲۰۱۲ پویاتر و اسپورتتر است. بزرگترین مشکل ماکسیما ۲۰۱۲ این است که با توجه به قیمت بالا سدان بودن این خودرو، رقبای بسیار خوب و سرسختی دارد. به عنوان مثال فورد تائوروس SHO تقریبا همان با قیمت، جادارتر و سرگرمکنندهتر است. تویوتا آوالون هم جادار و هیجانانگیز و محبوب است. همچنین با پرداخت چند میلیونی میتوانید سوار یک آئودی A۶ شوید.
سایت autoweek
مترجم: آتنا حسنآبادی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهدای خدمت ابراهیم رئیسی سقوط بالگرد رئیسی رئیسی سیدابراهیم رئیسی ایران شهادت بالگرد حسین امیرعبداللهیان تبریز
تهران هواشناسی کنکور امتحانات نهایی شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی بارش باران مشهد سیل قوه قضاییه
قیمت دلار قیمت خودرو بورس قیمت طلا خودرو بازار خودرو یارانه دلار یارانه نقدی حقوق بازنشستگان سایپا بازنشستگان
سینمای ایران سینما تسلیت تلویزیون جشنواره کن لیلا حاتمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی سریال قرآن کریم
کنکور ۱۴۰۳ تجهیزات پزشکی دانش بنیان تلسکوپ فضایی هابل
رژیم صهیونیستی غزه روسیه اسرائیل امیرعبداللهیان ترکیه جنگ غزه فلسطین آمریکا چین ولادیمیر پوتین اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید والیبال لیگ برتر لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس فدراسیون فوتبال لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال منچسترسیتی
هوش مصنوعی مایکروسافت اپل گوگل سامسونگ ناسا تبلیغات موبایل فناوری
سلامت نوشیدن آب قهوه مغز کاهش وزن رژیم غذایی خواب طول عمر آلزایمر مغز انسان افسردگی