شنبه, ۲۶ خرداد, ۱۴۰۳ / 15 June, 2024
سیستمهای دید در شب
رانندگی در شب، علاوهبر خطراتی که در بر دارد، همواره ترس و واهمهای از عوامل غیرقابل رؤیت را در رانندگان به وجود میآورد. برای حل این مشکل، چراغهای معمولی به هالوژنی و هالوژنی به گزنونی تبدیل شده و در نهایت نسل قابل تطبیق این چراغها به بازار عرضه شد. این چراغها، میدان دید را تا حداکثر ۳۶ متر افزایش دادهاند، حال اینکه در سرعتهای بالاتر و شرایط خاص رانندگی در شب، این میزان فاصلهای مطمئن برای واکنشهای سریع نیست. به همین منظور و برای روشنتر شدن شرایط فراروی راننده، سیستمهای دید در شب در خودروها به خدمت گرفته شد. در ذیل، نگاهی به نمونههای این سیستم خواهیم داشت.
سیستم دید شبانه شرکت اتولیو با استفاده از یک دوربین مادون قرمز۲، کار میکند و به طور قابل ملاحظهای دید راننده در شب را بهبود میبخشد. این سیستم، امکان دیدن فاصله میان دو خودروی نزدیک به هم را به راننده میدهد. فاصلهای را که راننده میتواند در مقابل خودرو ببیند، حداقل کمتر از ۱۰۰ متر با چراغهای نور پایین تا بیش از ۵۰۰ متر در شرایط ایدهآل است. دوربینهای مادون قرمز با گرمای حاصله از بدن انسان و حیوانات، کالیبره بوده و گرمای ایجاد شده توسط اشیا را شناسایی میکند. این دوربینها، قدرت دید راننده را در مه بهبود میبخشند. نتایج حاصله از این دوربینها، روی صفحهای در مقابل راننده نمایش داده میشوند. دوربینهای یاد شده در قسمت جلوی خودرو نصب میشوند.
دوربینهای برد بالای۳ شرکت اتولیو، نه تنها راننده را قادر میسازند تا فاصلههای دورتری را نسبت به نسل قدیم این دوربینها۴ ببیند بلکه این امکان را به راننده میدهند که محیط پیرامون جاده را زیر نظر داشته باشد تا بتواند حیوانات و یا احیاناً کودکان اطراف مسیر را نیز شناسایی کند.
دوربینهای برد بالای جدید، دارای لنز باز ۳۶ درجه هستند که برای پوشش محدوده دید انسان کافی است. این دوربینها، یک لنز نزدیک/ دورنمایی۵ دیجیتال نیز دارند که به صورت اتوماتیک توسط سرعتسنج و غربیلک فرمان کنترل میشود.
شرکت هوندا نیز اعلام کرده است که در حال ساخت اولین سیستم دید در شب است. این سیستم با استفاده از دوربینهای مادون قرمز برد بالا۶ قابلیت شناسایی عابران پیاده در مسیر وسیله نقلیه و یا در حال نزدیک شدن به آن برخوردار بوده و به وسیله یک آلارم صوتی یا تصویری، راننده را از وجود موانع مطلع میسازند و از وقوع تصادف جلوگیری میکنند.
سیستمهای دید شبانه، تصاویر به دست آمده از دوربینهای مادون قرمز موجود در پایین سپر جلو را برای شناسایی موقعیت یا حرکت مواردی که حرارت از آنها ساطع میشود، مورد استفاده قرار میدهند که آیا این موارد در مسیر وسیله نقلیه قرار دارند یا به آن نزدیک میشوند. آنها، براساس شکل و اندازه موانع، تشخیص میدهند که جنبنده مورد نظر، عابر پیاده است یا نه؟
علاوهبر این، سیستمهای دید شبانه قرار است تصویری از مسیر روبهروی راننده را به او بدهند.
همچنین، این سیستم اولین از نوع خود در جهان است که به راننده اطلاع میدهد آیا عابر پیاده در مسیر وسیله نقلیه است و یا قصد عبور از مسیر وسیله نقلیه را دارد.
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری 1403 علیرضا زاکانی محمدباقر قالیباف سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران قالیباف مصطفی پورمحمدی ریاست جمهوری
شهرداری تهران آموزش و پرورش قتل تهران سیلاب جاده چالوس هواشناسی طوفان سازمان هواشناسی وزارت بهداشت پلیس سلامت
ایران خودرو خودرو قیمت طلا عید قربان همستر کامبت سهام عدالت قیمت خودرو یارانه قیمت دلار مسکن حقوق بازنشستگان تورم
دیوارنگاره مهدی خسروی عربستان تلویزیون رسانه ملی سینمای ایران سریال سازمان صدا و سیما دفاع مقدس
دانشگاه تهران فناوری وزارت علوم
رژیم صهیونیستی روسیه غزه جنگ غزه اسرائیل فلسطین آمریکا اوکراین عراق حماس لبنان علی باقری کنی
فوتبال یورو 2024 پرسپولیس استقلال تیم ملی آلمان تیم ملی اسکاتلند فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر جواد نکونام تیم ملی فوتبال ایران اوسمار ویرا
هوش مصنوعی ایلان ماسک گوگل سرطان سامسونگ تسلا اپل خودرو برقی مایکروسافت
قهوه فشار خون پیری گرمازدگی سیگار