سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
جهان محلی شدن
جهان محلی شدن(Glocalization) مفهومی که در اصل اصطلاحی در بازاریابی بوده است و برای بیان تولید جهانی محلی(the global production of the local) و محلی شدن جهانی(the localization of the global) به کار گرفته شده است. جهانی(the global) و محلی(the local) متقابلا تشکیل دهنده هستند، در واقع، در نظر گرفته شدن بسیاری چیزها برای محلی بودن و جهت ایجاد توازن با امر جهانی(the global)، پیامدی از فرآیندهای فرامکانی((translocal processes است. به عنوان مثال ، دولت-ملت ها درون یک سیستم جهانی قالبریزی((forge شده اند و ظهور احساسات ملی گرایانه(nationalist sentiment)ی معاصر را می توان به عنوان جنبه ای از جهانی شدن در نظر گرفت.
علاوه بر این، جهت کنونی سرمایه داری مصرفی جهانی((global consumer capitalism به گونه ای است که نیازها/خواسته ها((needs/wants ی بی حدوحصر را تشویق می کند که به موجب آن بازارهای گوشه ای یا جاویژه (niche markets) ، سفارشی سازی(customization) و لذت هایی که از تبدیل هویت باثبات (constant identity transformation) ناشی می شوند، منجر به نوع خاصی از عدم تجانس و ناهمگنی((heterogeneity می شود. در اینجا محصولات نیروهای جهانی ، محلی شده اند ، به دیگر سخن، آنها به ملاحظات "محلی" وابسته گشته اند. به این ترتیب، جهانی و محلی، اصطلاحاتی خویشاوند هستند. ایده ی محلی، به ویژه آنچه برای محلی بودن در نظر گرفته شده باشد، در درون و توسط گفتمان های در حال جهانی شدن(globalizing discourses) تولید شده است از جمله استراتژی های بازاریابی سرمایه داری که خود را به بازارهای متمایزشده ی "محلی" معطوف می سازند. بنابراین تأکید بر خاص بودن(particularity) و گونه گونی(diversity) را می توان به عنوان گفتمان جهانی فزاینده ای در نظر گرفت.
به طور کلی، تجدد سرمایه دارانه عنصری از همسان سازی فرهنگی جهانی را جهت افزایش سطوح و میزان هماهنگی(co-ordination) جهانی به کار می گیرد.با این حال، مکانیسم های چندپارگی(fragmentation)، ناهمگن شدن(heterogenization) و دورگی و ناجوری(hybridity) نیز در کار هستند به طوریکه چندان پرسشی از همگن شدن یا ناهمگن شدن فرهنگ جهانی وجود ندارد ، بلکه مسأله شیوه هایی است که هردوی این گرایش ها پشت سرهم برای تولید چشم انداز زندگی کنونی کار می کنند.
پیوندها امپریالیسم فرهنگی، جهانی شدن، دورگی و ناجوری، تجدد، نظریه ی پسااستعماری
بارکر،کریس((Barker, Chris،2004، واژه نامه ی مطالعات فرهنگی سیج(Sage Dictionary of Cultural studies)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی شهادت ایران سقوط بالگرد بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
تهران هواشناسی تعطیلی مدارس هلال احمر پلیس سردار رادان سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش مشهد سیل مشهد بارش باران
پیام تسلیت یارانه یارانه نقدی بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان ایران خودرو
شهید رئیسی لیلا حاتمی ابراهیم حاتمی کیا تلویزیون سینما هنرمندان سینمای ایران شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی ترکیه اسرائیل روسیه چین آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس اوکراین ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال منچسترسیتی تراکتور بازی باشگاه استقلال
سامسونگ هوش مصنوعی تبلیغات اپل موبایل اینترنت نمایشگاه ایران هلث هواپیما
رژیم غذایی خواب آلزایمر زیبایی استرس کاهش وزن طبیعت