یکشنبه, ۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 26 January, 2025
انسان شناسی در موزه
تصویر: موزه اورسه در پاریس
موزه از جمله فضاهای شهری است که با فرآیند مدرن شدن سیل توده مردم برای مصرف این نوع از خدمات وسیعتر، و دامنه مخاطبین موزه ها گسترش می یابد. شناخت گردشگری به عنوان کنشی اجتماعی می تواند ما را به درک بهتر این پدیده رهنمون سازد. در این پژوهش به دنبال شناخت گوناگونی مخاطبین موزه و چگونگی عملکرد آنان به عنوان مصرف فرهنگی در فضای موزه فلک الافلاک خرم آباد و پاسخی برای این پرسش که، آیا بازدیدکنندگان با رویکرد، ذهنیت -ها و زمینه های زندگی روزمره متفاوت وارد موزه می شوند، فهم یکسان و مصرف مشابهی از این امکانات دارند؟ در این مطالعه از تلفیق روش کمی و روش کیفی استفاده شده است، پیوند نتایج این دو روش در جهت روشنی بخشی به موضوع و رسیدن به پاسخی مناسب مفید واقع خواهد شد. تکنیک های مشاهده، مشاهده مشارکتی و مصابحه عمیق در روش کیفی و تحلیل محتوای دفاتر پیشنهادات و انتقادات موزه در روش-کمی استفاده شده اند. در نهایت ضمن گونه شناسی گردشگران به نحوه عملکرد و مصرف آنان از فضای موزه و به چیستی معانی تولید شده در متن موزه خواهیم رسید.
برای مطالعه این مطلب در زیر کلیک کنید:
پیوست | اندازه |
---|---|
15903.doc | 83.5 KB |
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست