جمعه, ۱۵ تیر, ۱۴۰۳ / 5 July, 2024
پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک
![پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک](/web/imgs/27/95/5p1fz1.jpeg)
در این زمانه برای هر بودجه ای خودروی کلاسیک مناسبی پیدا می شود. در این نوشته 10 خودروی کلاسیکی را معرفی کرده ایم که دربرگیرنده ی طیف بیشتری از علاقه مندان بوده است.
برای فهمیدن اثری که این خودرو در هنگام عرضه در سال 1961 ایجاد کرد باید به خودروهایی که عموم مردم در آن زمان سوار می شدند فکر کرد. در میان خیل عظیمی از خودروهای آستین، موریس و فورد،E-Type با استایلی بسیار زیبا و قول حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت خودرویی فوق العاده بود.
![پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک](/web/imgs/27/95/5p1fz2.jpeg)
این خودرو به خاطر تکنولوژی بکار رفته و استایل خود جلوتر از زمان بود و سیستم تعلیق مستقل، فرمان راک اند پینیون مستقیم و ترمزهای دیسکی از ویژگی های E-Type است.
میزان دسترسی مردم به این خودرو و بهای آن موفقیت عظیم MGB را در انگلستان و خارج از آن تضمین نمود. در خلال سال های 1962 تا 1980 بیش از نیم میلیون دستگاه از این خودروی نمادین ساخته و فروخته شد که بسیاری نیز به آمریکا راه یافتند.
![پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک](/web/imgs/27/95/5p1fz3.jpeg)
این خودرو در ابتدا به صورت رودستر دو سرنشینه در دسترس بود اما بعدها نسخه ی کوپه ی طراحی شده توسط پینین فارینا نیز به خط تولید اضافه شد. در سال های 1969 تا 1976 نیز پیشرانه ی قدرتمند 6 سیلندر قابل سفارش بود و بعدها پیشرانه 8 سیلندر نیز پیشنهاد شد.
این خودرو که با نام 250 جی تی کالیفرنیا اسپایدر نیز شناخته می شود قیمت بسیار بالایی داشته و یکی از کلاسیک ترین خودروهای عصر حاضر است.
![پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک](/web/imgs/27/95/5p1fz4.jpeg)
ایده ی قرار گرفتن پیشرانه ی 8 سیلندر قلدر آمریکایی در یک خودروی سنتی انگلیسی اولین بار توسط کارول شلبی مطرح شد. ایده ی ابتدایی او استفاده از پیشرانه های شورلت بود اما فورد به این ایده علاقه ی بیشتری نشان داد و AC به گیربکس، پیشرانه و دیگر متعلقات آمریکایی مجهز گردید و در این کشور با نام شلبی کبرا به فروش رسید.
![پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک](/web/imgs/27/95/5p1fz5.jpeg)
این خودرو اگرچه یک مدل مسابقه ای موفق بود اما آئرودینامیک ضعیفی داشت و مناسب سرعت های بالا نبود. تولید شلبی کبرا در سال 1967 متوقف شد اما نسخه ی خود AC که AC 289 خوانده می شد تا سال 1969 در انگلستان تولید شد.
حقیقت کوچکی وجود دارد و آن اینکه 911 های ابتدایی اصلاً 911 نبودند. پورشه این خودروها را در ابتدا 901 نام گذاری کرد اما پژو سیستم نام گذاری سه رقمی خود با یک صفر در وسط را ثبت کرده بود. پورشه دوباره فکر کرد و چون پیش از 901 حدود 100 خودرو فروخته بود نام آن را به 911 تغییر داد.
![پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک](/web/imgs/27/95/5p1fz6.jpeg)
این خودروی کلاسیک در واقع اصلاً دیتونا نیست و خود فراری آن را به عنوان 365 GTB/4 می شناسد. نام مستعار این خودرو به خاطر کسب هر سه رتبه ی نخست در مسابقات 24 ساعته دیتونای سال 1967 به این خودرو داده شد.
![پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک](/web/imgs/27/95/5p1fz7.jpeg)
طراحی این خودرو که دماغه ای طویل دارد توسط پینین فارینا صورت گرفت. حتی فراری نسخه های کم تعداد اسپایدر را نیز ساخت که هم اکنون بهای بالایی دارند. تولید این خودرو در سال 1973 پایان پذیرفت.
باور این موضوع سخت است که 507 از نظر تجاری موفق نبوده است. متأسفانه هزینه های ساخت خودرو بالا رفت و نزدیک بود که ب ام و ورشکست شود. در نهایت تنها 250 نمونه از این خودرو ساخته شد که همین موضوع باعث شده تا 507 به شدت کمیاب و کلکسیونی باشد.
![پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک](/web/imgs/27/95/5p1fz8.jpeg)
این خودرو از پیشرانه ی 8 سیلندر 3.2 لیتری 150 اسب بخاری استفاده می کند که به گیربکس 4 سرعته متصل است. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت خودرو نیز 11 ثانیه اعلام شده بود.
این خودرو در ابتدا به صورت یک خودروی کیت و به منظور استفاده از مزیت معافیت مالیاتی عرضه شد. ریشه های اولیه ی خودرو به یک مدل مسابقه ای تک سرنشینه که برای مسابقات فرمول 2 طراحی گردیده بود بازمی گردد. مدل های اولیه از پیشرانه ی 40 اسبی محبوب فورد استفاده می کردند.
![پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک](/web/imgs/27/95/5p1fz9.jpeg)
این خودروی اسپورت بین سال های 1959 تا 1967 ساخته شد. نام خودرو نیز به خاطر استفاده از پیشرانه ی 6 سیلندر 3 لیتری به صورت 3000 انتخاب شد. این پیشرانه در حد نهایی خود قدرت 150 اسب بخاری داشت. وقتی این خودرو عرضه شد به سرعت به عنوان مدلی مسابقه ای شناخته شده و پیروزی های زیادی را در مسابقات مختلف کسب نمود.
![پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک](/web/imgs/27/95/5p1fz10.jpeg)
ساخت این خودرو در سال 1959 و با پیشرانه ی 1.5 لیتری شروع شد. آلپاین با این پیشرانه شتاب 13.6 ثانیه ای داشت و سقف سرعت آن به 160 کیلومتر در ساعت می رسید.
![پرطرفدارترین و بهترین خودرو های اسپورت کلاسیک](/web/imgs/27/95/5p1fz11.jpeg)
انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ سعید جلیلی ایران انتخابات 1403 پزشکیان جلیلی ریاست جمهوری
تهران هواشناسی قوه قضاییه شهرداری تهران پلیس محرم قتل سلامت اربعین وزارت بهداشت سازمان هواشناسی آموزش و پرورش
خودرو قیمت طلا قیمت خودرو سهام عدالت دولت سیزدهم قیمت دلار حقوق بازنشستگان مسکن بازنشستگان بازار خودرو قیمت سکه دلار
بهاره رهنما تلویزیون پیمان جبلی بازیگر الناز شاکردوست سینمای ایران سینما تئاتر سارا بهرامی
اینستاگرام دانش بنیان ماهواره کنکور ۱۴۰۳
فلسطین انگلیس رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه آمریکا روسیه جو بایدن سازمان همکاری شانگهای دونالد ترامپ حزب الله لبنان فرانسه
پرسپولیس فوتبال علیرضا بیرانوند یورو 2024 استقلال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر کریستیانو رونالدو ترکیه نقل و انتقالات لیگ برتر سپاهان نقل و انتقالات
سامسونگ هواپیما هوش مصنوعی گوگل اپل الکامپ نمایشگاه الکامپ وزیر ارتباطات
دیابت پشه آئدس خواب آلزایمر سبک زندگی سرطان اضطراب مو