چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
چگونه بر خجالت ناشی از مکالمه تلفنی غلبه کنیم؟
متن کوتاهی نوشتم که در هنگام صحبت با تلفن دچار اشتباه لفظی نشوم. خب همین کار 10 دقیقه از وقتم را گرفت. او همچنان آنجا بود. داشت گوش می کرد و مرا از گوشه چشم می پایید. فهرست کارهایی را که باید انجام می دادم نوشتم؛ برقراری ارتباط با مدیر، مشاور جراحی، سرپرستار… پنج دقیقه دیگر به همین منوال سپری شد. او هنوز آنجا بود.
لپ تاپم را بیرون آوردم و روی10حساب آخرم بر اساس سفارش های قبلی کار کردم. هفت دقیقه دیگر گذشت. او کاری نداشت که برود انجام دهد؟ مدیریتی چیزی… حالا او آرنج هایش را روی میز و چانه اش را کف دستش گذاشته بود. منتظر بود.
بالاخره انجامش دادم. تلفن را برداشتم. کاری کردم که هر فروشنده ای که این مطلب را می خواند حداقل یک بار در عمرش انجام داده است:وانمود کردم که شماره ای گرفتم و مثلا با اپراتور خیالی صحبت کردم. در این لحظه مدیر فروش لپ تاپش را خاموش کرد، بلند شد و اتاق را ترک کرد. مطمئن نبودم که او می داند من دارم خرابکاری می کنم یا نه. حتی پیش خودم فکر می کردم الان سراغ مدیر منابع انسانی می رود و از استخدام من شکایت می کند.
زمانی که جوان تر بودم، از صحبت کردن با تلفن متنفر بودم. برای همین از تماس گرفتن با مردم دوری می کردم. وقتی هم که مدتی طولانی از انجام کاری بپرهیزید، استرس و ترس از انجام آن بر شما چیره می شود.
به شخصه فکر می کنم مشکل من با تلفن فقدان چند ویژگی مهم ارتباطی در مکالمه با این وسیله است.
زبان بدن و حالات صورت در مکالمه با تلفن غایب هستند.
من دوست دارم اثر مثبتی روی مردم داشته باشم و می ترسم نتوانم در مکالمه های تلفنی تصویر کاملی از خودم به طرف مقابل نشان دهم.
همچنین همیشه مردم از من می خواهند که حرفم را دوباره تکرار کنم چون خیلی سریع صحبت می کنم. این موضوع زمانی بدتر می شود که من حتی نمی دانم چه کسی گوشی تلفن را برخواهد داشت.
اگر تلفن روی پیام گیر بود چه کنم؟
اگر از من خواستند دوباره تماس بگیرم چه؟
احساس می کردم مورد داوری قرار گرفته ام و هیچ کنترلی روی مکالمه ندارم.
اگر بدترین کاری که شخصی می تواند انجام دهد این باشد که گوشی تلفن را قطع کند، پس دیگر جای نگرانی ندارد. تا جایی که من می دانم هیچ کس تا به حال گوشی را قطع نکرده، سوار خودرویش نشده و برای دعوا با کسی که برای فروش با او تماس گرفته به سراغش نرفته است.
در طول چند سال گذشته متوجه مسائلی در زمینه خجالت از مکالمه تلفنی شده ام که می خواهم با شما در میان بگذارم.
البته که این کار را انجام می دهید!
اگر محصولات یا خدمات شما واقعا آن چه را که در تبلیغات تان بیان می کنید ارائه می دهد، پس این مشتریان هستند که باید با شما تماس بگیرند! شما باید به خوبی بدانید که محصول تان چه ارزشی به مشتری ارائه می دهد تا بتوانید آن را به خوبی برای مشتری توضیح دهید؛ حال چه به صورت حضوری و چه تلفنی. این را بدانید که از طریق تلفن می توانید محبت بیشتری به مشتری ابراز و او را نمک گیر کنید. زمانی که من متوجه شدم تلفن چه ابزار قدرتمندی برای ایجاد پول است، ترس ناشی از مکالمه های تلفنی ناپدید شد.
متاسفانه پرت کردن گوشی تلفن به سمت دیوار هیچ دردی از شما دوا نمی کند! من هیچ گاه راه حل سریعی برای این موضوع پیدا نکردم و معتقدم چنین مساله ای در طول زمان حل می شود.
1- اعصاب تان را آرام کنید
اگر قبل از برقراری تماس چند نفس عمیق بکشید، خواهید دید که نتیجه آن تماس تلفنی برایتان اهمیت کمتری پیدا خواهد کرد. به این مساله دقت کنید. زمانی که شما نسبت به نتیجه تماس بی تفاوت باشید، میزان موفقیت تان در فروش بالاتر خواهد رفت؛ چون به مشتری نشان می دهد زمان برایتان اهمیت زیادی دارد. اگر آنها نمی خواهند از شما خرید کنند، هنوز فهرست طویلی از افراد هستند که می توانید محصول تان را به آنها بفروشید.
حتی می توانید چگونگی شروع مکالمه را نیز یادداشت کنید. با این کار دیگر فراموش نخواهید کرد که خودتان را معرفی کنید. زمانی که با موفقیت مکالمه را آغاز کنید، اضطراب تان را فراموش می کنید و خود را در حالت آرام خواهید یافت؛ گویی در حال مکالمه ای دونفره و حضوری هستید.
مرحله بعدی چیست؟؛ معرفی محصول؟ پیگیری های بعدی؟ امضای قرارداد؟ این یکی از بهترین و قدرتمندترین ویژگی های تلفنی من است. اول ارتباط خوبی برقرار می کنم و با این کار موفقیت خودم را تضمین می کنم.
خرابکاری نمی کنم. زمانی که محصولی به فرد مورد نظر فروختم، دوستی خوبی با او شروع می کنم تا در آینده خرید و فروش های بیشتری انجام دهیم.
دستانم بالا و پایین می روند. پرواز می کنند. این کار به من اجازه می دهد تا به شکل بهتری خودم را ابراز کنم.
به هرکسی که تا به حال در یک مرکز تلفنی کار کرده باشد حداقل یک بار گفته شده که لبخند بزنند. لبخند زدن تغییر زیادی در لحن شما ایجاد می کند. من به سرعت می توانم بگویم که طرف مقابلم در مکالمه تلفنی از هم صحبتی با من خوشحال است یا فقط از سر اجبار تماس گرفته است.
البته بهترین روش برای غلبه بر خجالت از مکالمه تلفنی این است که خودتان را در حیطه فروشی بگنجانید که نیازمند برقراری تماس های تلفنی زیاد است. به این شکل در طول زمان ترس و خجالت ناشی از مکالمات تلفنی از وجود شما پاک خواهد شد.
چگونه بر خجالت ناشی از مکالمه تلفنی غلبه کنیم؟ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست