جمعه, ۱۹ بهمن, ۱۴۰۳ / 7 February, 2025
تبليغات تلويزيوني و تاثیر بر دید کودک به زندگی
ايسنا:ت حقيقات نشان ميدهد تبليغات تلويزيوني بر روي سليقه کودکان 8 تا 11 ساله و رضايتمندي آنها از زندگي ثأثير ميگذارد.
منطقه خراسان، کودکان ناراضي از شرايط زندگي، نسبت به تبليغات آسيبپذير هستند و تصور ميکنند داشتن آنچه تبليغ ميشود باعث خوشبختي آنها خواهد شد.
پژوهشگران دانشگاه آمستردام با پژوهشي بر روي کودکان و نوجوانان اظهار کردند: کودکاني که کمترين رضايتمندي را از زندگي دارند، با تماشاي تبليغات، بيشتر دچار ماديگرايي ميشوند.
به گفته پژوهشگران، تبليغات به کودک ميآموزد که دارايي و اموال راهي براي دستيابي به خوشبختي هستند. بين سن 8 تا 11 سال، مفهوم مصرفکنندگي و مالکيت براي کودک به طور مشخص تعريف ميشود و در نظر او خوشبختي و منزلت اجتماعي با مالکيت اشيا به دست ميآيد.
پژوهشگران توصيه ميکنند والدين ديد انتقادي کودک نسبت به تکنيکهاي تبليغاتي را تقويت کنند و به کودک بياموزند که راههاي بهتري براي خوشبختي نظير دوست داشتن و عشق نيز وجود دارد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست