چهارشنبه, ۳۰ خرداد, ۱۴۰۳ / 19 June, 2024
مجله ویستا

تغذیه طلایی برای قلب زنان باردار!


رژیم غذایی دوران بارداری بسیار متفاوت با سایر دوران ها است و مادران بایستی نکاتی لازم را برای افزایش سلامت خود به کار گیرند.
میترا زراتی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مادران باردار بایستی در سه ماه دوم با توجه به شکلگیری اعضای بدن جنین از بعضی گروه های غذایی بیشتر استفاده کنند.
وی افزود: در اوایل بارداری تقسیم سلولی و در اواخر بارداری افزایش حجم بافت های جنینی اتفاق می افتد که بایستی مصرف شیر و لبنیات حداقل سه واحد در روز که از نوع کم چرب باشد بایستی استفاده شود.
وی در ادامه گفت: در طول هفته حداقل بایستی دو بار گوشت ماهی استفاده شود.
وی عنوان کرد: در برنامه غذایی خانم های باردار بهتر است کنجد نیز استفاده شود چرا که منبع غنی از کلسیم و امگا سه است که بر ضریب هوشی فرزند بسیار تأثیرگذار است.
وی اذعان داشت: مادران باردار بایستی توجه داشته باشند که مصرف چربی های جامد و حیوانی را در وعده های غذایی کاهش دهند و از روغن های مایع گیاهی به خصوص روغن کانولا که سرشار از امگا سه است را در وعده های غذایی قرار دهند.
وی در خاتمه گفت: از دیگر مواد غذایی که روی رشد جنین و سلامت آن بسیار تأثیرگذار است مصرف میوه و سبزی همچون هویج و زردآلو که حاوی بتاکاروتن که به ویتامین A تبدیل می گردد، استفاده شود.
نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.