چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
با کارمندان تغییر ناپذیر چه باید کرد؟
در تجارت، تقریبا همه انسان ها ادعای خلاقیت و یافتن راهکارهای بهتر دارند. خلاقیت داشتن در کار نه تنها هیجان انگیز و جالب است، بلکه باعث سوددهی بیشتر نیز می شود. اما مطالعات جدید نشان می دهند، با اینکه بسیاری از مردم ادعا می کنند تغییر را دوست دارند اما هنگامی که با تغییر در روش همیشگی خود رو به رو می شوند، بسیار مشکوک هستند و این را نوعی شکست می پندارند.
خلاقیت شاید جالب باشد اما ترسناک نیز هست. بنابراین، چگونه می توان یک تیم را به سمت تغییر مسیر هدایت کرد؟ به اعتقاد دانا براونلی، نخستین قدم برای مدیران، پیدا کردن شرکت های مشاور مسایل حرفه ای است تا بتواند به خوبی افراد تغییرناپذیر را شناسایی کند. همه کارمندانی که از تغییرات هراس دارند مثل هم نیستند. اینکه بدانید کارمند شما از کدام نوع افراد تغییرناپذیر است به شما کمک می کند تا او را اصلاح یا اخراج کنید.
در ادامه سه نوع شخصیت کارمندی را معرفی می کنیم که شدیدا در مقابل تغییرات ایستادگی می کنند.
۱. تغییرناپذیرهای «مثبت»
در یک گروه این افراد کاملا مثبت دیده می شوند، اما خیلی کم نظر و ایده های مثبت برای پیشرفت دارند.
راهکار: مطمئن شوید آنها نارضایتی خود را در جمع مطرح می کنند در نتیجه شما می توانید از این موضوع استفاده کنید و بگویید نمی خواهید کسی جو شرکت را با حرف های کنایه آمیز و نیشدار خراب کند. آیا از عهده چنین کاری بر می آیید؟ برای این هدف می توانید از همه اعضای گروه بخواهید تا نگرانی ها خود در مورد تغییرات پیشنهادی را بنویسند و آن را در یک جلسه در مقابل همه بیان کنند.
۲. تغییرناپذیرهای «منحصر به فرد»
این افراد تصور می کنند موقعیت آنها با بقیه فرق دارد. به هر دلیلی، آنها تصور می کنند منحصربه فرد هستند و به تغییر همگام دیگران نیازی ندارند.
راهکار: بهترین راهکار رک و صادق بودن است. تاکید داشته باشید این تغییرات برای همه اعضای شرکت است و همه باید به طور ۱۰۰ درصد در این تغییرات شریک باشند.
۳. تغییرناپذیرهای که می گویند «ما برای مطالعه نیاز به زمان بیشتر داریم»
این افراد قربانی تحلیل و آنالیز مسایل هستند. آنها هرگز پیش از تحلیل همه جوانب یک تغییر، به آن تن نمی دهند. باید از همه جوانب ایده های جدید و تغییرات پیش رو سر در بیاورند.
راهکار: خیلی رک و پوست کنده کمال گرایی آنها را از بین ببرید و به اصطلاح دم آنها را قیچی کنید. به آنها بگویید شاید هدف کامل و بی نقص نباشد، اما کاملا بررسی شده و درست است. سپس یک زمان محدود برای مطالعه و تحقیق در اختیار آنها قرار دهید. به محض پایان یافتن آن زمان، دیگر مهلتی به آنها ندهید تا متوجه شود روی حرف خود هستید و به حرفی که زده اید اعتقاد کامل دارید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست