دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
با کارمندان تغییر ناپذیر چه باید کرد؟
در تجارت، تقریبا همه انسان ها ادعای خلاقیت و یافتن راهکارهای بهتر دارند. خلاقیت داشتن در کار نه تنها هیجان انگیز و جالب است، بلکه باعث سوددهی بیشتر نیز می شود. اما مطالعات جدید نشان می دهند، با اینکه بسیاری از مردم ادعا می کنند تغییر را دوست دارند اما هنگامی که با تغییر در روش همیشگی خود رو به رو می شوند، بسیار مشکوک هستند و این را نوعی شکست می پندارند.
خلاقیت شاید جالب باشد اما ترسناک نیز هست. بنابراین، چگونه می توان یک تیم را به سمت تغییر مسیر هدایت کرد؟ به اعتقاد دانا براونلی، نخستین قدم برای مدیران، پیدا کردن شرکت های مشاور مسایل حرفه ای است تا بتواند به خوبی افراد تغییرناپذیر را شناسایی کند. همه کارمندانی که از تغییرات هراس دارند مثل هم نیستند. اینکه بدانید کارمند شما از کدام نوع افراد تغییرناپذیر است به شما کمک می کند تا او را اصلاح یا اخراج کنید.
در ادامه سه نوع شخصیت کارمندی را معرفی می کنیم که شدیدا در مقابل تغییرات ایستادگی می کنند.
۱. تغییرناپذیرهای «مثبت»
در یک گروه این افراد کاملا مثبت دیده می شوند، اما خیلی کم نظر و ایده های مثبت برای پیشرفت دارند.
راهکار: مطمئن شوید آنها نارضایتی خود را در جمع مطرح می کنند در نتیجه شما می توانید از این موضوع استفاده کنید و بگویید نمی خواهید کسی جو شرکت را با حرف های کنایه آمیز و نیشدار خراب کند. آیا از عهده چنین کاری بر می آیید؟ برای این هدف می توانید از همه اعضای گروه بخواهید تا نگرانی ها خود در مورد تغییرات پیشنهادی را بنویسند و آن را در یک جلسه در مقابل همه بیان کنند.
۲. تغییرناپذیرهای «منحصر به فرد»
این افراد تصور می کنند موقعیت آنها با بقیه فرق دارد. به هر دلیلی، آنها تصور می کنند منحصربه فرد هستند و به تغییر همگام دیگران نیازی ندارند.
راهکار: بهترین راهکار رک و صادق بودن است. تاکید داشته باشید این تغییرات برای همه اعضای شرکت است و همه باید به طور ۱۰۰ درصد در این تغییرات شریک باشند.
۳. تغییرناپذیرهای که می گویند «ما برای مطالعه نیاز به زمان بیشتر داریم»
این افراد قربانی تحلیل و آنالیز مسایل هستند. آنها هرگز پیش از تحلیل همه جوانب یک تغییر، به آن تن نمی دهند. باید از همه جوانب ایده های جدید و تغییرات پیش رو سر در بیاورند.
راهکار: خیلی رک و پوست کنده کمال گرایی آنها را از بین ببرید و به اصطلاح دم آنها را قیچی کنید. به آنها بگویید شاید هدف کامل و بی نقص نباشد، اما کاملا بررسی شده و درست است. سپس یک زمان محدود برای مطالعه و تحقیق در اختیار آنها قرار دهید. به محض پایان یافتن آن زمان، دیگر مهلتی به آنها ندهید تا متوجه شود روی حرف خود هستید و به حرفی که زده اید اعتقاد کامل دارید.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل ایران آمریکا شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان حجاب جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی
فضای مجازی قتل هواشناسی تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران سیلاب سامانه بارشی آموزش و پرورش سازمان هواشناسی باران شهرداری
خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو دلار یارانه مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان تورم
تلویزیون مهاجرت مدرسه نمایشگاه کتاب سینمای ایران دفاع مقدس صدا و سیما مسعود اسکویی صداوسیما موسیقی سریال مهران غفوریان
معماری
رژیم صهیونیستی غزه حماس فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین امیرعبداللهیان طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا نوار غزه جنگ اوکراین
فوتبال استقلال لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید عبدالله ویسی سپاهان بارسلونا بازی لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس
باتری گوگل آیفون اینستاگرام مایکروسافت سامسونگ اپل عکاسی ناسا
ویتامین چای کاهش وزن توت فرنگی سیگار فشار خون کبد چرب