پنجشنبه, ۱۰ خرداد, ۱۴۰۳ / 30 May, 2024
مجله ویستا

طرح کلی برنامه بازاریابی


طرح کلی برنامه بازاریابی

پرسشهای کلیدی که باید به آن جواب داده شود

پرسشهای کلیدی که باید به آن جواب داده شود

ماموریت، چشم انداز و اهداف

۱. ماموریت و چشم انداز کسب و کار شما چیست؟

(یک کسب و کار موفق همه کارکنان را در یک جهت هدایت می کند و تصویری روشن از آینده دارد.)

۲. اهداف بلند مدت ، اهداف کوتاه مدت، استراتژیها و تاکتیکهای شما چیست ؟

(شما چه چیز را می خواهید انجام بدهید ،چرا شما در حال انجام دادن آن هستید وچگونه می خواهید آن را به انجام برسانید )

سنجش

۳. چگونه اهدافتان را سنجش میکنید و نتایج تان را پیگیری می کنید ؟

(هر هدف باید قابل اندازه گیری باشد و نتایج ثبت شود بمنظور پیگیری چه چیزهایی در حال کارکردن و چه چیزهایی نیست.)

بازار هدف

۴. بازار هدف شما چه کسی است؟

(تمرکز بر روی اینکه مشتری شما چه کسانی هستند و دانستن اینکه چه نیازها و خواسته هایی دارند )

لوگو، شعار، رنگ، موقعیت شما

۵. آیا شما لوگو دارید؟

(یک لوگو یک علامت ساده ،بینظیر است که نشان دهنده و برند کسب و کار شما ست)

۶. شمار شما و برچسب شما چه چیزی است ؟

(بیانیه خلاق و اصلی که به این اشاره می کندکه مشتری شما چه چیزی درمورد کسب و کار شما می گوید )

۷. رنگ های کسب و کار شما چه هستند؟

(رنگ نشان دهنده احساسات و عواطف و برند معرفی کننده شماست )

۸. موقعیت شما در بازار چیست؟

یک موقعیتی که شما محصول خود یا خدمات را به فروش می رسانید و اون شما را از رقیب خود متمایز می کند .شما باید هد قرار دهید مشتریان خود ،بگوئید چه چیزی شما برای مشتریان انجام می دهید، چگونه آن را انجام می دهید و چرا شما آن را نسبت به رقبایتان بهتر انجام می دهید)

نیازهای بازاریابی، دموگرافی، گرایش ها

۹. آیا تقاضای بازار برای محصول یا خدمات شما وجود دارد؟

(شما نیاز به یک بازار و یا شما یک کسب و کار را ندارد)

۱۰. آیا شما یک ارزیابی از نیازهای مشتریان ، نظر سنجی راجع به محصولات و خدماتتان انجام دادید ؟

(شما آنچه را که مشتریانتان به آن نیاز دارد و می خواهندراپیدا خواهید کرد نتایج اهداف بازاریابی شما را هدایت می کنند )

۱۱. مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند؟ جمعیت آنها چیست؟

(سن،درآمد، علاقه، فرهنگ، عادات، و.........)

۱۲. آیا محصول یا خدمات خود را همگام شدن با روند فعلی؟

(این است مهم است تا بمانید بر لبه برنده فن آوری و دانستن آنچه در ذهن مشتری شما مهم است)

رشد بازار

۱۳. حجم بازار شما چقدر است ؟

(تعداد افرادی که از محصولات و خدمات شما استفاده میکنند)

۱۴. چه سهم بازاری را پیش بینی می کنید؟

(فروش شمارا، به عنوان یک درصد از کل فروش در رده محصولاتتان )

۱۵. چگونه سهم بازارتان را حفظ کنیدو یا بازارتان را رشد بدهید ؟

(با حفظ کیفیت خدمات، اضافه کردن خدمات و یا محصولات جدید ، و یا افزایش هزینه تبلیغات )

تجزیه و تحلیل SWOT

۱۶. نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدید های شما چه هستند؟

رقابت

۱۷. رقبای شما چه کسانی هستند؟ چگونه موقعیت کسب وکار شما هست ؟

۱۸. چه چیز کسب و کار شما را از رقبا جدا می کند ؟چگونه خودتان را از دیگران متمایز کنید ؟

(پیداکردن تخصص خود و

۱۹. کسب و کار شما چه کمکی می تواند به جهان کند که هیچ کس دیگری نمی تواند؟

خدمات ؟منفعت

خدمات یا محصولات شما چه هستند ؟

اگر مشتریان انتخاب کنند خدمات یا محصولا شما را، منفعت شما برای مشتریانتان چیست؟ (مشتریان انتخاب می کنند روی آنچه که آنها بدست می آورند با استفاده از خدمات و محصولا شما)

تصویر شما

۲۲. چگونه مشتریان خود را درک می کنید؟

۲۳. چه تصویری شما می خواهید داشته باشید ؟

محصول، ارتقاء، قرار دادن، قیمت

۲۴. آیا تقاضا برای محصول یا خدمات شما وجود دارد؟

۲۵. چگونه شما کسب و کار تان را ارتقاءمی دهید؟چگونه شما محصولات و یا خدمات خود را می فروشید ؟

۲۶. چه تبلیغات رسانه ای شما استفاده می کنید و چگونه محصول و خدماتتان با مشتریان خود ارتباط برقرارمی کنید ؟

۲۷. چگونه محصولات و خدماتتان را قیمت گذاری می کنید؟

۲۸. بهترین تامین کنندگان شما چه کسی است؟

مالی / بودجه / پیش بینی

۲۹. چه درصد از بودجه خود را برای بازاریابی بودجه اختصاص می دهید؟

۳۰. نیازهای مالی فعلی جاری شما چه هستند ؟ سال آینده؟ در ۵ سال؟

خدایار عبدالهی