جمعه, ۱۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 7 June, 2024
برای افزایش فروش، بیشتر گوش دهید
مربی سابق تیم فوتبال نوتردام یکبار گفته بود: «هیچ گاه از حرف زدن چیزی یاد نمیگیرم، تنها زمانی یادگیری من بیشتر میشود که سوال میپرسم.»
ممکن است این اظهار نظر کاملا بدیهی باشد؛ اما کارآفرینان اغلب به حدی در پیشنهادهای خودشان درگیر میشوند که فراموش میکنند به خواستههای مشتریان بالقوه خود گوش دهند.
دلیل اینکه بسیاری از تماسهای بازاریابی برای فروش یک محصول شکست میخورد و نتیجه معکوس میدهد این است که نماینده فروش به قدری درگیر توضیحات خود بوده که به اندازه کافی به مشتری مورد نظر خود توجه نمیکند.
در مقابل، باید توجه کنیم که هر جلسه، هرگونه معرفی محصول و هر فرصتی که امکان رویارویی با مشتری خرده فروش شما را به وجود میآورد، باید بر نیازهای مشتری متمرکز باشد؛ اینکه چه کاری انجام میدهند، محصولات شما را به چه کسانی میفروشند و اهداف کاری و شخصی آنها چیست. بیشتر مواقع، اگر به آنها کمک کنید که به خواسته شان برسند، به خواسته خودتان هم میرسید. به خصوص، طی اولین ملاقات با افرادی که قصد دارید آنها را به عنوان مشتری جذب کنید، برای فروش بیشتر، باید به آنها بیشتر گوش دهید. برای این کار، سه راه ساده وجود دارد:
۱) کانون توجه را از خودتان دور کنید و بر مشتری متمرکز شوید
وقتی مشتری احتمالی از شما در مورد نوع کسب وکار و پیشینه کاری سوال میپرسد، همیشه مکالمه را به سوی او برگردانید. پاسخی که به آنها میدهید، بسیار کوتاه باشد. وقتی شما سوالاتی از مشتری میپرسید و بعد با دقت به او گوش میدهید، کنترل مکالمه را به دست میگیرید و فضای اعتماد به وجود میآورید.
۲) با افراد در سمتهای مختلف صحبت کنید
در مورد یک مشتری خرده فروش میتوان اطلاعات زیادی به دست آورد. عادت کنید با کارمندان در سمتهای مختلف شرکت خرده فروشی که مشتری شما است، ارتباط برقرار کنید و از آنها بپرسید در مورد رشد و موفقیت شرکتشان چه ایدههایی دارند، چالشها و موانع پیش روی آنها چیست و چه کاری را به طور متفاوت انجام میدهند. این کار میتواند چشمان شما را باز کند؛ به خصوص در مورد کارمندانی که سابقه کاری زیادی در آن شرکت دارند.
۳) مشتری را با فرصتهای جدید مرتبط کنید
به محض اینکه اهداف کاری و چالشهای مشتری احتمالی خود را دریافتید، میتوانید آنها را در دستگاه بایگانی اطلاعات و مدارک خود جمعآوری کنید. این اطلاعات ممکن است به محصول یا خدمات شما ارتباطی نداشته باشند، اما به شما کمک میکند که به منافع مشتری خود فکر کنید.
ممکن است وقتی همه اطلاعات مورد نیاز را در مورد مشتری بالقوه خود به دست آوردید، به این نتیجه برسید که بازدهی سرمایه شما از این کار چندان کافی نیست و سعی کنید به روشهای موثرتری روی آورید. اما باید بدانید که اگر پیگیر اطلاعات گرفتن از مشتری باشید و این کار را ادامه دهید، به روش سادهتری میتوانید راهکارهایی به آنها بدهید که نیازهایشان را برطرف کند.
مترجم: مریم رضایی
منبع: Inc
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 شورای نگهبان دولت برجام شورای حکام فرانسه ریاست جمهوری دولت سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ آژانس بین المللی انرژی اتمی
هواشناسی تهران زلزله هلال احمر ترافیک شهرداری تهران قتل بیمارستان سلامت سازمان هواشناسی پلیس راهور بارش باران
قیمت خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان خودرو همستر کامبت قیمت دلار دلار بانک مرکزی سایپا بازار خودرو سهام عدالت قیمت سکه
مجید قناد عمو قناد فضای مجازی بازیگر سریال سینمای ایران موسیقی رسانه ملی تلویزیون سینما نقاشی
فضا
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل روسیه آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حماس لبنان جو بایدن طوفان الاقصی
فوتبال ایران استقلال پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران والیبال تیم ملی والیبال ایران تیم ملی ایران لیگ برتر رئال مادرید باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال
هوش مصنوعی اینستاگرام سامسونگ اپل بازی تلگرامی گوگل ناسا
سلامت مغز زوال عقل سازمان غذا و دارو ویتامین دیابت گرمازدگی صبحانه