سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا

مدرسه تو، بهترین مدرسه!


مدرسه تو، بهترین مدرسه!

بالاخره مهر هم از راه رسید و بچه‌های مدرسه‌ای ما دوباره به مدرسه می‌روند. ممکن است بعضی از ما در این چند ماه انرژی زیادی را صرف پیدا کردن مدرسه خوب و یا عوض کردن مدرسه فرزندمان …

بالاخره مهر هم از راه رسید و بچه‌های مدرسه‌ای ما دوباره به مدرسه می‌روند. ممکن است بعضی از ما در این چند ماه انرژی زیادی را صرف پیدا کردن مدرسه خوب و یا عوض کردن مدرسه فرزندمان بوده باشیم و حالا هم که سال تحصیلی شروع شده است، باز احساس کنیم که مدرسه‌ای که مطابق میل ما بوده، باز پیدا نشده و یا امکانش فراهم نشده است که فرزندمان به آن برود.

اما هر چه هست سعی کنید این موضوع را تمام شده بدانید و به روی فرزندتان نیاورید که به عنوان مثال تلاش او برای قبولی در مدرسه‌ای بهتر کافی نبوده و یا در زمان آزمون ورودی رفتار شایسته‌ای نداشته است. چنین برخوردهایی علاوه بر آسیبی که به اعتماد به نفس بچه‌ها وارد می‌سازند، باعث ایجاد آسیب در رابطه بچه‌ها با محیط مدرسه نیز می شوند. در این وضع خیلی عجیب نیست که فرزند شما نتواند رابطه دوستانه خوبی با همکلاسی‌هایش داشته باشد، نتواند با معلمش ارتباط عاطفی خوبی برقرار کند و از آن مهمتر نتواند به مدرسه اعتماد کند. یکی از مهمترین عوارض اعتماد نکردن بچه‌ها به مدرسه این است که آنها به قوانین مدرسه احترام کافی نگذاشته و آنها را زیر پا می‌گذارند. توجه داشته باشید که علاوه بر دردسرهای انضباطی چنین مسائلی، این زیر پا گذاشتن قوانین گاهی اوقات خطرات جدیتری را نیز برای بچه‌های ما به دنبال خواهد داشت.