دوشنبه, ۱ مرداد, ۱۴۰۳ / 22 July, 2024
مجله ویستا

۹ نظریه برای نوآوری (گوگل)


۹ نظریه برای نوآوری (گوگل)

ماریسا مایر ۳۴ ساله مدیر بخش محصولات مرتبط با جستجو و تجربه کاربری در شرکت گوگل . او نقش کلیدی در تشخیص زمان انتشار محصولات گوگل دارد.او همچنین یکی از چهره‌های شناخته شده شرکت …

ماریسا مایر ۳۴ ساله مدیر بخش محصولات مرتبط با جستجو و تجربه کاربری در شرکت گوگل . او نقش کلیدی در تشخیص زمان انتشار محصولات گوگل دارد.او همچنین یکی از چهره‌های شناخته شده شرکت گوگل در بین عموم مردم است و آن‌هم به خاطر مصاحبه‌های مختلف او با مطبوعات و همچنین سخنرانی‌هایش.

ماریسا مایر ۹ نکته‌ای که در نو‌آوری شرکت گوگل در زمینه‌های مختلف موثر بوده را بیان کرده که به عنوان توصیه‌ای برای دیگر شرکت‌ها می‌تواند موثر و ارزشمند باشد.

۱) ایده‌ها از هر جایی می‌آیند. گوگل معتقد است که هر کسی می‌تواند نوآور باشد حتی تیم فروش.

۲) هر چیزی را که می‌توانید به اشتراک بگذارید. تمام ایده‌ها ، تمام پروژه‌ها ، تمام محصول‌ها از طریق شبکه محلی برای تمامی افراد در دسترس هستند.

۳) شما بااستعداد و باهوش هستید ما استخدام می‌کنیم. دو پایه‌گذار شرکت گوگل یعنی سرگی برین و لری پیج بر روی تمام استخدام‌ها نظارت دارند و خود

باید استخدام‌ها را تایید کنند آ‌نها استعداد و هوش را به تجربه ترجیح می‌دهند.

۴) فرصتی برای تحقق رویاها در شرکت گوگل یک روز هفته متعلق به خود کارمندان است تا بر روی ایده خود کار کنند.نیمی از سرویس‌های

جدید شرکت گوگل از همین ۲۰٪ زمان شخصی افراد بیرون آماده است.

۵) نو‌آوری نه کمال محض !گوگل قبل از انتشار محصول اصلی خود ابتدا سرویس مورد نظر را به صورت اولیه [بتا Beta] و برای تست و آزمایش ارائه می‌کند سپس با تکمیل آن،محصول مورد نظر را به صورت کامل و با تمام ویژگی‌ها ارائه می‌کند.

۶) سیاست به خرج ندهید از اطلاعات استفاده کنید. مایر از عبارت ” من تمایل دارم ” در سخنرانی ‌ها خود استفاده نمی‌کند تا کارمندان از ملاک‌های علمی

استفاده کنند.

۷) خلاقیت نیاز به نظم دارد. به کارمندان باز‌ه‌های زمانی برای اتمام کار اعلام کنید و همچنین راه‌ها و قوانینی برای رسیدن به نتیجه تا ایده‌های آن‌ها به سرانجام برسد.

۸ ) تنها درباره کارآیی محصولاتتان و کاربران نگران نباشید و نگران درآمد نباشید. چیزی ایجاد کنید که برای استفاده آسان باشد و کابران به سادگی عاشقش شوند.پول خودش سر و کله‌اش پیدا می‌شود.

۹) پروژ‌ه‌ها را نکُشید آن‌ها را تبدیل کنید ! اگر پروژه‌ای شکست خورده آن‌را از بین نبرید بلکه تلاش کنید تا از درون آن پروژه‌ جدیدی ایجاد کنید

علیرضا گودرزی مقدم