سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
روابط عمومی حفظ افراد یا سازمان ها
نقش روابط عمومی ها در عصر حاضر که ارتباطات با پیچیدگی بیشتری مناسبات اجتماعی را رقم زده است تعیین کننده ی سرنوشت سازمان ها و ادارات است.
حوزه فعالیت روابط عمومی با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به گذشته بسیار گسترده شده است و کارشناسان روابط عمومی باید مدام به فراگیری علوم و تکنینک های نوین مجهز شوند.
در این راه تسلط بر علم نظری ارتباطات که شاخه ای از علوم اجتماعی است ، می تواند محوری ترین تخصص کارشناسان روابط عمومی قلمداد شود.
پژوهش هایی که در زمینه آسیب شناسی روابط عمومی انجام شده است ، نشان می دهد که روابط عمومی در ایران از ضعف بدنه کارشناسی رنج می برد و کارکنان روابط عمومی ها فاقد تحصیلات عالی مرتبط هستند .
بنابراین مهمترین نکته برای یک روابط عمومی قدرتمند ، مجهز شدن به دانش ارتباطات است .
بسته بودن دیدگاه روابط عمومی ها همیشه زمینه ساز مشکلات و کم توانی روابط عمومی هاست.
اگر تصور کنیم که مهم ترین تلاش روابط عمومی ارتباط با دنیای خارج از سازمان برای اطلاع رسانی و گرفتن اخبار دنیای خارج برای سازمان با جهت سازمانی اش بقای سازمان خود است ؛ متاسفانه در حال حاضر اشخاص جای سازمان را گرفته و وظایف روابط عمومی ها تلاش برای حفظ جایگاه افراد شده است .
یکی دیگر از اشکالات موجود در روابط عمومی ها در ارائه اخبار سازمانی و گرفتن اخبار خارجی برای سازمان خود است که متناسب با هدف حفظ جایگاه افراد است.
رضایت مندی یکی از مولفه های جوامع مدنی به شمار می رود و روابط عمومی موظف به جمع آوری نظرات و انتقادات مردمی علیه سازمان های مطبوع خود و ارائه آن به سازمان برای از بین بردن مشکلات سازمان مورد نظر است و در این راه اگر روابط عمومی ها بتوانند اعتماد سازی کنند که مردم و مخاطبان این فضا را باور کنند ، بدون شک نتیجه بسیار خوبی برای سازمان و جامعه خواهد داشت .
بر همین اساس روابط عمومی های نوین نقش ارتباط دو سویه رادارند و البته باید با پرهیز از سازمان گرایی و حرکت به سمت مخاطب محوری نقش خود را به بهترین نحو ممکن ایفا کنند .
روابط عمومی ها می توانند با استفاده از ابزاری همچون نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها ، رسیدگی به شکایات ؛ اطلاع رسانی به موقع و دقیق ، ایجاد کانالهای متعدد ارتباطی با مخاطبان و ایجاد فضای مناسب پاسخگویی ، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند .
توجه جدی به مقوله ارتباطات مردمی و سنجش افکار عمومی ، ارتقای سطح تشکیلات روابط عمومی ها به عنوان مشاور مدیران ، تجدید نظر در شرح وظایف روابط عمومی ها ، پیگیر جدی مطالبات مردمی ، استقرار نظام پذیرش و بررسی پیشنهاد ها ، پژوهش و تحقیق برنامه ریزی مهمترین موارد هستند که می تواند با بکار گیری آنها زمینه های شکل گیری یک روابط عمومی قدرتمند را در سازمان بنا نهاد .
در سال های گذشته شاهد حرکت روابط عمومی ها در یک بستر سنتی بوده ایم که به رقم این حرکت ها هنوز هم با پیشرفت های امروز جهان در حوزه ارتباطات کاملاً در تضاد است .
ولی بیشتر از این که حرکت به سوی سخت افزار در این حوزه مهم باشد حرکت روابط عمومی ها به سوی نرم افزار و توسعه دیدگاه روابط عمومی هاست.
علی قلی زاده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران سیدابراهیم رئیسی سقوط بالگرد رئیسی شهادت سقوط بالگرد بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
کنکور تهران هواشناسی پلیس هلال احمر سیل قوه قضاییه سیل مشهد آموزش و پرورش بارش باران
شهادت رئیس جمهور پیام تسلیت یارانه بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار قیمت طلا حقوق بازنشستگان بازار خودرو ایران خودرو
آیت الله سید ابراهیم رئیسی تلویزیون سینما سینمای ایران لیلا حاتمی هنرمندان زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
آمریکا اسرائیل رژیم صهیونیستی روسیه ترکیه لبنان غزه فلسطین جنگ غزه حماس چین اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال رییس جمهور لیگ برتر لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس بازی تراکتور منچسترسیتی
هوش مصنوعی سامسونگ تبلیغات اپل موبایل نمایشگاه ایران هلث اینترنت هواپیما
مردان رژیم غذایی خواب آلزایمر استرس کاهش وزن افسردگی