سه شنبه, ۲ مرداد, ۱۴۰۳ / 23 July, 2024
تبلیغ از حرف تا عمل
![تبلیغ از حرف تا عمل](/web/imgs/16/87/bj8wt1.jpeg)
هفته گذشته این فرصت پیش آمد تا با مسئول بخش ارتباطات شرکت پژو در اروپای شرقی آشنا شوم. او برای لانچ کمپین تبلیغاتی پژو ۴۰۷ به ایران آمده بود و قصد داشت یکی از آژانس های تبلیغاتی ایرانی را برای این مهم انتخاب کند. به همین دلیل از چند آژانس پیشنهادی بازدید کرد و در نهایت فقط توانست سه آژانس را برای برگزاری یک Pitch تبلیغاتی نامزد کند تا بعد از Brief اولیه، کمپین های پیشنهادی آنها برای پژو ۴۰۷ مورد بررسی قرار گیرد.
معیارهای انتخاب این آقای فرانسوی با استانداردهای جهانی خیلی متفاوت نبود. معیارهایی نظیر سابقه فعالیت، بین المللی بودن، توان ارائه کامل خدمات رسانه ای(Positioning)، پرسنل (Staff)، ساختار، گروه خلاقیت، گردش مالی و ... او شنیده بود که شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی بی شماری در ایران وجود دارند، اما در نهایت به این نتیجه رسید که از میان آنها تنها معدودی هستند که می توان رویشان حساب باز کرد. تازه از میان این شرکت ها معدودی را می توان یافت که با وجود سابقه ۲۰ سال فعالیت، گردش مالی شان از سالی ۱۰یا ۱۲ میلیون دلار تجاوز کند.
هنگامی که با اکراه به این حرف های ناامید کننده گوش می دادم، یاد مطلبی افتادم که در مورد شرکت تبلیغاتی DDB آمریکا خوانده بودم. این شرکت با گذشت بیش از ۵۰ سال از زمان تاسیسش، گردش مالی سالانه قریب به ۱۳ میلیارد دلار را در کارنامه کاریش به ثبت رسانده است.
البته مقایسه شرکت های تبلیغاتی ایرانی با برترین شرکت تبلیغاتی جهان با توجه به محدودیت های ما در ایران کار چندان معقولانه ای به نظر نمی رسد، اما این فاصله هم نمی تواند خیلی قابل توجیه باشد. DDB از ابتدای دهه ۹۰ تاکنون ۵۱۷ شیر طلائی جشنواره کن را برای کارهای مختلف، از آن خود کرده است.
فارغ از معیارهای جالبی که این آقای فرانسوی برای انتخاب سه شرکت تبلیغاتی داشت، اینکه به هیچ وجه راضی نمی شد، هیچ یک از مراحل طولانی انتخاب شرکت نهایی برای تبلیغ محصول جدید پژو را حذف کرده تا کار زودتر به نتیجه برسد، به عقیده من جالب بود. او معتقد بود که نیمی از ارائه کار خوب تبلیغاتی، Brief کردن کامل آژانس تبلیغاتی توسط سفارش دهنده است.
با وجودی که پژو کمپین آماده ای برای اجرا داشت، اما نماینده تبلیغاتی آن در ایران تلاش داشت تا به هر نحو ممکن بهترین آژانس را انتخاب کند تا این کمپین روند محلی شدن (Localize) خود را درست طی کند.
با توجه به روندی که در مورد ارائه اطلاعات محصول به آژانس برای ما تعریف کرده بود، مطمئن هستم که پس از انتخاب برترین آژانس تازه کار شروع می شود. اما تردید دارم کمپینی که به اجرا درمی آید، آن چیزی باشد که پژو انتظارش را دارد.
ha-bananej.blogfa.com
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ویدیوهای آموزشی هفتم
مسعود پزشکیان ایران دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم رهبر انقلاب مجلس محمدجواد ظریف انتخابات رئیس جمهور
تهران آتش سوزی پلیس قتل هواشناسی قوه قضاییه سیاست شهرداری تهران سازمان هواشناسی پشه آئدس وزارت بهداشت شورای شهر تهران
چین واردات خودرو خودرو قیمت خودرو قیمت دلار حقوق بازنشستگان بازار خودرو ایران خودرو سایپا قیمت طلا برق مالیات
سعید راد اربعین مهاجرت سینمای ایران فضای مجازی دفاع مقدس سینما تلویزیون بازیگر عاشورا کربلا محرم
دانشگاه فناوری دانش بنیان شرکت دانش بنیان حوزه علمیه دانشگاه تهران سازمان امور دانشجویان
رژیم صهیونیستی جو بایدن کامالا هریس دونالد ترامپ غزه فلسطین یمن اسرائیل آمریکا روسیه ترامپ جنگ غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالات لیگ برتر المپیک 2024 پاریس سپاهان لیگ برتر ایران باشگاه استقلال المپیک
همستر کامبت سامسونگ بیماری گوگل فیلترینگ ایلان ماسک سرعت اینترنت مایکروسافت تلفن همراه تلگرام
رژیم غذایی فشار خون سرطان دیابت ویتامین بارداری افسردگی استرس سازمان نظام پزشکی