شنبه, ۱۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 1 February, 2025
كلاسهای جبرانی راهی برای تقویت آموخته های دانش آموزان
بدون شك توجه به نیازهای علمی دانش آموزان ودراولویت قراردادن آنها ازاهم امورات هرآموزشگاهـــی می باشد.یكی از اهداف هر تعلیم وتربیتی مشخص نمودن هدف وجایگاهی است كه قراراست بااستفاده از تمامی امكانات وبهره مندی و مقصد چه بسا ممكن است كه دربین راه ازآن فاصله زیادی بگیریم كه جبران آن غیر ممكـــن خواهد بود .یكی ازشیوه های برترتدریس كه تضمینی برای موفقیت درآن بیشتراست ارزشیابی ستمــــرازاندوختهاوآموزشهایی است كه به دانش آموزان ارائه می دهیم یعنی بدون ارزشیابی نمی توانیم از موفقیــت خودوازمیزان یادگیری دانش آموزان اطلاع چندان بدست آوریم هر چندكه خودارزشیابی صرفاً نیزنمی تواندنمودواقعی ازیادگیری دانش آموزان ارائه دهد بلكه عملكردوكاربردآموخته هاوتصمیم آنها در امورواقعــی زندگی بزرگترین معیاربرای اندازه گیری عمیق یادگیری دانش آموزان بحساب می آیند با این حال مجبــورهستیم كه مراحل تدریس را وبطور كلی تعلیم وتربیت بصورت پله پله وتدریجی وازسطحی آسان به دشوار طی كنیم در این راستا دانستن این مطلب بسیارمهم است كه مثلاً پس از ۶ماه تدریس واستفاده از همه امكانـــات آموزشی وطی شدن۳/۲مدت تحصیلی در یك سال وتدریس تقریباً همه كتابها تاچه اندازه دانش آمـوزان در یادگیری موفق بوده اندولذابامشخص نمودن این مسئله در بسیاری اوقات تشكیل كلاسهای جبرانی از اهمیـت بسیارویژه ای برخورداراست چرا كه اولاً دراین كلاسهای جبرانی دانش آموزان بامیل ورغبت خود شركــت می كنند ومیل ورغبت دانش آموزان جهت یادگیری یكی از عوامل بسیار مهم در میزان یادگیری آنها به حسابمی آید.دركلاسهای جبرانی تعداددانش آموزان شركت كننده نسبت به خود كلاس ممكن است از نظر تعـداد متفاوت بوده و به طبع ازآن كمترباشدكه این امرخودمی توانددرحل مشكلات دانش آموزان ومیزان رسیدگی كافی به تك تك دانش آموزان تاثیرداشته وبه رفع اشكال آنهاكمك كند.ضمناًباتوجه به اینكه مطالب یك كتاب درسی ازانسجام وحدت ازنظرمحتوایی برخوردار است ومطالب از آسان به مشكل و هر درس بعنوان پیش نیاز درس بعدی طراحی گردیده است به هیچ وجه توفیقی دریادگیری ضرب وتقسیم بدست نخواهدآورد پس لازم است كه به رفع اشكال این قبیل دانش آموزان همت گمارده شودومطلب دیگربعدازگذشت چندین ماه از سال معلم هركلاس باتوجه به برخوردهاوارزیابی هایی كه ازتك تك دانش آموزان بعمل می آوردمتوجه استعدادها ونقاط قوت وضعف دانش آموزان خوددرهرماده درسی آگاه میشود وبوسیله تشكیل كلاسهای جبرانی و با تكیه بر نقاط قوت هر دانش آموز معلم می تواند به بهبود نقاط ضعف آنها كمك نماید .
كلاسهای جبرانی موفقیت بسیار مناسبـی جهت مرورو تكرارمطالب یاد گرفته شده قبلی می باشد ومیزان اثر یادگیری دراین كلاسها بیشتر است چـرا كه یادگیری چیزی جز تمرین وتكـرار وكاربردمطالب آموخته شده نمی باشد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست