دوشنبه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 10 February, 2025
ایده برای بازاریابی در یك اقتصاد ضعیف
![ایده برای بازاریابی در یك اقتصاد ضعیف](/web/imgs/16/136/gy8681.jpeg)
در یک اقتصاد ضعیف آیا بازهم می توان بازاریابی کرد؟ .....
▪ همواره تفكر بازاریابی داشته باشید. یك پوشه برای نگهداری هر نوع ایدهخوبی كه به ذهنتان میرسد، اختصاص دهید و نمونهی نامههای مستقیم پستی، آگهیهای تبلیغاتی چشمگیر و هر نوشته یا كاغذی كه مربوط به امور تبلیغات میشود را در آن نگهداری كنید تا در آینده بتوانید در نتیجهی هر جرقهای در ذهنتان (اصطلاحاً طوفان ذهنی Brainstorm) از آنها استفاده كنید.
▪ بازار را هدف گذاری كنید. هر نوع تحول، تغییر و توسعهای را در روند صنعت، اقتصاد و صنایع در ارتباط با حرفه خود زیر نظر داشته باشید. رقبای خود را به خوبی بشناسید و پوشه و فایلی را برای بررسی عملكردهای هریك از آناناختصاص دهید.
▪ محصولات، خدمات و علایم تجاری خود را گسترش دهید. محصول یا خدمات جدیدی خلق كنید و آنها را به روز نگه دارید. اسامی و عناوین تجاری خوب برای محصولات یا خدمات جدید بسیار حیاتی هستند. محصولات و خدمات خود را همواره نو و بههنگام كنید تا مشتریان پیشرفت شما را مشاهدهكنند.
▪ سازمان خود و خارج از سازمان تشكیل دهید. در همایشهای تخصصی شركت كنید. نشریات تخصصی بازاریابی را مطالعه كنید. به منظور رسیدن به گزینههای صحیح، با متخصصان بازاریابی خارج از سازمانتان مشاوره كنید.
▪ بودجه اختصاص دهید. در حال حاضر چه مقدار پول یا بودجه صرفبازاریابی میكنید؟ چه مقدار تمایل دارید كه بپردازید؟ درصدی از درآمد ناخالص را كه میتواند به بازاریابی اختصاص داده شود، تعیین كنید. سعی كنید كه یا از طریقآگهی و تبلیغ و چه از طریق روابط عمومی به صورت ماهانه در بازار حضور خود را اعلام كنید.
▪ خود را در اذهان زنده و حاضر نگه دارید. روزنامهای یا نشریهای منتشركنید. مقالاتی عرضه كنید. وب سایت راه اندازی كنید. در پایین هر پست الكترونیكیكه میفرستید، بخش متحدالشكلی را كه شامل اطلاعات تماس، آدرس وب سایت و شعار باشد را اختصاص دهید. به موكلان یا مشتریان خود، كارت پستی اعم از تبریك، دعوت یا غیره و یا كارت پستی الكترونیكی بفرستید تا ارتباط تان با آنهاحفظ شود.
▪ با نشریات ارتباط داشته باشید. بخشی را برای ارتباط با نشریات و كارخبری تشكیل دهند. اطمینان حاصل كنید كه با نشریهای كار كنید كه سرویسخبری online دارد و دارای صفحات تصویری با كیفیت بالاست.
▪ به سازمانهای اجتماعی - محلی و همچنین گردهماییها بپیوندید. باسخنرانان در كنفرانسهایی كه شركت میكنید، تماس بگیرید.
▪ به تماسها و سفارشات به سرعت پاسخ دهید. اگر به هر دلیلی در دسترسنبودید، تماس گیرنده را به شخص دیگری كه جانشین شما هستند، ارجاع دهید.
بخشی از وب سایت خود را به نیازهای مشتریان اختصاص دهید.
اطمینان حاصل كنید كه برای مراجعه كنندگان به وب سایت و كلاً مردم، تماسبا شما آسان است. همیشه و در همه حال، تماسها و پیامها را پیگیری كنید.
▪ تبلیغ كنید. یك بروشور جدید از محصولات و خدمات خود تهیه كنید و یا آنها را در صورت موجود بودن به شكل بهتری تغییر دهید. سعی كنید شماره تماسی داشته باشید كه به راحتی قابل یادآوری باشد. روی تمام محصولاتتبلیغاتی، آدرس وب، ایمیل و شعار خود را همواره بگنجانید.
▪ در نمایشگاهها، حامی مالی غرفههای معروف شوید. گردهمائیهایی را دردفتر خود ترتیب دهید یا در یك سمینار و كنفرانس یا گردهمایی، سخنرانی ایرادكنید.
▪ برای نشریات یا روزنامههای محلی، مجلات بازرگانی محلی و نشریات بازرگانی- تجاری ستون سرمقالهای بنویسید. مقالهای چاپ كنید و آن را برایصنف خود بفرستید.
مرجع: www.systemgroup.net
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست