دوشنبه, ۱۱ تیر, ۱۴۰۳ / 1 July, 2024
ایده برای بازاریابی در یك اقتصاد ضعیف
![ایده برای بازاریابی در یك اقتصاد ضعیف](/web/imgs/16/136/gy8681.jpeg)
در یک اقتصاد ضعیف آیا بازهم می توان بازاریابی کرد؟ .....
▪ همواره تفكر بازاریابی داشته باشید. یك پوشه برای نگهداری هر نوع ایدهخوبی كه به ذهنتان میرسد، اختصاص دهید و نمونهی نامههای مستقیم پستی، آگهیهای تبلیغاتی چشمگیر و هر نوشته یا كاغذی كه مربوط به امور تبلیغات میشود را در آن نگهداری كنید تا در آینده بتوانید در نتیجهی هر جرقهای در ذهنتان (اصطلاحاً طوفان ذهنی Brainstorm) از آنها استفاده كنید.
▪ بازار را هدف گذاری كنید. هر نوع تحول، تغییر و توسعهای را در روند صنعت، اقتصاد و صنایع در ارتباط با حرفه خود زیر نظر داشته باشید. رقبای خود را به خوبی بشناسید و پوشه و فایلی را برای بررسی عملكردهای هریك از آناناختصاص دهید.
▪ محصولات، خدمات و علایم تجاری خود را گسترش دهید. محصول یا خدمات جدیدی خلق كنید و آنها را به روز نگه دارید. اسامی و عناوین تجاری خوب برای محصولات یا خدمات جدید بسیار حیاتی هستند. محصولات و خدمات خود را همواره نو و بههنگام كنید تا مشتریان پیشرفت شما را مشاهدهكنند.
▪ سازمان خود و خارج از سازمان تشكیل دهید. در همایشهای تخصصی شركت كنید. نشریات تخصصی بازاریابی را مطالعه كنید. به منظور رسیدن به گزینههای صحیح، با متخصصان بازاریابی خارج از سازمانتان مشاوره كنید.
▪ بودجه اختصاص دهید. در حال حاضر چه مقدار پول یا بودجه صرفبازاریابی میكنید؟ چه مقدار تمایل دارید كه بپردازید؟ درصدی از درآمد ناخالص را كه میتواند به بازاریابی اختصاص داده شود، تعیین كنید. سعی كنید كه یا از طریقآگهی و تبلیغ و چه از طریق روابط عمومی به صورت ماهانه در بازار حضور خود را اعلام كنید.
▪ خود را در اذهان زنده و حاضر نگه دارید. روزنامهای یا نشریهای منتشركنید. مقالاتی عرضه كنید. وب سایت راه اندازی كنید. در پایین هر پست الكترونیكیكه میفرستید، بخش متحدالشكلی را كه شامل اطلاعات تماس، آدرس وب سایت و شعار باشد را اختصاص دهید. به موكلان یا مشتریان خود، كارت پستی اعم از تبریك، دعوت یا غیره و یا كارت پستی الكترونیكی بفرستید تا ارتباط تان با آنهاحفظ شود.
▪ با نشریات ارتباط داشته باشید. بخشی را برای ارتباط با نشریات و كارخبری تشكیل دهند. اطمینان حاصل كنید كه با نشریهای كار كنید كه سرویسخبری online دارد و دارای صفحات تصویری با كیفیت بالاست.
▪ به سازمانهای اجتماعی - محلی و همچنین گردهماییها بپیوندید. باسخنرانان در كنفرانسهایی كه شركت میكنید، تماس بگیرید.
▪ به تماسها و سفارشات به سرعت پاسخ دهید. اگر به هر دلیلی در دسترسنبودید، تماس گیرنده را به شخص دیگری كه جانشین شما هستند، ارجاع دهید.
بخشی از وب سایت خود را به نیازهای مشتریان اختصاص دهید.
اطمینان حاصل كنید كه برای مراجعه كنندگان به وب سایت و كلاً مردم، تماسبا شما آسان است. همیشه و در همه حال، تماسها و پیامها را پیگیری كنید.
▪ تبلیغ كنید. یك بروشور جدید از محصولات و خدمات خود تهیه كنید و یا آنها را در صورت موجود بودن به شكل بهتری تغییر دهید. سعی كنید شماره تماسی داشته باشید كه به راحتی قابل یادآوری باشد. روی تمام محصولاتتبلیغاتی، آدرس وب، ایمیل و شعار خود را همواره بگنجانید.
▪ در نمایشگاهها، حامی مالی غرفههای معروف شوید. گردهمائیهایی را دردفتر خود ترتیب دهید یا در یك سمینار و كنفرانس یا گردهمایی، سخنرانی ایرادكنید.
▪ برای نشریات یا روزنامههای محلی، مجلات بازرگانی محلی و نشریات بازرگانی- تجاری ستون سرمقالهای بنویسید. مقالهای چاپ كنید و آن را برایصنف خود بفرستید.
مرجع: www.systemgroup.net
سعید جلیلی مسعود پزشکیان انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 ایران پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جلیلی مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ریاست جمهوری قالیباف
تهران هواشناسی قتل خانواده شهرداری تهران قوه قضاییه آموزش و پرورش سلامت سازمان هواشناسی پلیس عربستان آتش سوزی
خودرو دولت سیزدهم بازار خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو دلار قیمت سکه بورس حقوق بازنشستگان بازار سرمایه بانک مرکزی
سینما تخت جمشید علیرضا قربانی کنسرت سینمای ایران دفاع مقدس روز مباهله ماه محرم سریال تلویزیون رسانه ملی کتاب
دانشگاه تهران مغز دانش بنیان ماهواره دانشگاه آزاد اسلامی باتری وزیر علوم
رژیم صهیونیستی روسیه اسرائیل غزه فرانسه فلسطین آمریکا جو بایدن ترکیه جنگ غزه دونالد ترامپ لبنان
پرسپولیس استقلال فوتبال یورو 2024 باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نقل و انتقالات علیرضا بیرانوند بازی لیگ برتر ایران نقل و انتقالات استقلال
هوش مصنوعی زمین سامسونگ شیائومی نمایشگاه الکامپ ربات اپل گوگل ایرانسل وزیر ارتباطات
دیابت عینک آفتابی طب سنتی ورزش ویتامین آلزایمر قند خون بارداری سکته