چهارشنبه, ۱۳ تیر, ۱۴۰۳ / 3 July, 2024
جایگاه روابط عمومی در سازمان های دیجیتال كجاست
![جایگاه روابط عمومی در سازمان های دیجیتال كجاست](/web/imgs/16/162/gyisg1.jpeg)
بحثهای روز محافل علمی و صنفی روابطعمومی را حتما پیگیری می كنید.در رشته های تخصصی دیگر هم اینگونه است كه هر از گاهی بحثی جدید شكل می گیرد و بی نتیجه هم پایان می یابد. مثال هم زیاد است : روابطعمومی بومی ، روابطعمومی پاسخگو و ...
"جایگاه روابط عمومی در سازمان " یكی از مباحثی است كه به عنوان ریشه اصلی بسیاری از ناكارآمدی های روابط عمومی ذكر می شود. نكته جالب اینكه این بحث هیچگاه فراموش نشده و دلیل آن ساختاری بودن مساله است. به همین خاطر حق می دهم به فعالان و مدیران روابطعمومی كه با حرارت در این مورد صحبت كنند . همیشه آرزو كنند كه ای كاش در شروع كار سازمان خود بودند تا بتوانند خشت اول را درست بگذارند ...
سوالی که در ذهن شکل می گیرد این است که چرا در زمانی که شاهد تبدیل ازمان های سنتی به سازمان های الکترونیک هستیم ، چرا مدیران و فعالان روابط عمومی به تحولات سازمانهای خود بی توجه هستند؟! و در حقیقت حسرت یافتن جایگاه واقعی روابط عمومی در سازمان الكترونیك آینده را این بار برای آیندگان باقی می گذارند؟!
جایگاه واقعی روابط عمومی در سازمان های الکترونیکی از ملموس ترین و ساده ترین انتظار ، یعنی حضور موثر روابطعمومی در وب سایت های اطلاعرسانی تا انتظاراتی دیگر نظیر حق دسترسی به بانكهای اطلاعات سازمان و قرار گرفتن روابطعمومی در گلوگاههای اطلاعاتی را شامل می شود.
در پاسخ به این سوال که چه باید کرد ، باید گفت که نخستین گام ، حضور فعال روابط عمومی در برنامه ریزی و برنامه های انفورماتیكی در سازمان و سپس تهیه طرح های جامع ICT برای روابط عمومی است که چشم انداز روابط عمومی را مشخص کرده باشد.
دست یافتن به جایگاه متناسب با وظایف روابط عمومی یعنی مدیریت ارتباطات درون و برون سازمانی، تنها زمانی امکانپذیر است که حضور کارشناسی روابط عمومی را در کمیته ها و ستادهای برنامه ریزی تکفا و برنامه های انفورماتیکی سازمان شاهد باشیم.
در اختیار داشتن اطلاعات کامل از پروژه های IT سازمان مانند وضعیت سخت افزاری و نرم افزاری سازمان ، لیست پروژه های تكفا و خروجی آنها می تواند نمایی از گردش الكترونیك اطلاعات در سازمان را به دست دهند و مدیران روابط عمومی برنامه ریزی خاصی را انجام دهند.
گرچه هنوز دیر نشده ، ولی واقعیت این است در شرایط فعلی مدیران و کارشناسان روابط عمومی از دانش کافی در این حوزه برخوردار نیستند و حساسیت موضوع را درک نکرده اند و چه بسا حضور کم رنگ تر روابط عمومی را در سازمان های آینده شاهد باشیم.
سرعت تحولات جای هیچگونه درنگی نگذاشته و بهتر است بحث دهه چهل و پنجاه كه دیگر بی نتیجه بودن آن ثابت شده ، بگذریم ... شاید هنوز دیر نشده باشد.
نویسنده : علی مزینانی
منبع : وبلاگ روابط عمومی کاربردی
مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتخابات پزشکیان ایران انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جلیلی مناظره مناظره انتخاباتی دولت
هواشناسی تهران قتل عربستان وزارت بهداشت سلامت قوه قضاییه حوادث سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش خانواده
قیمت طلا قیمت دلار قیمت سکه خودرو بازار خودرو قیمت خودرو دولت سیزدهم بازار سرمایه بورس دلار حقوق بازنشستگان اقتصاد
کنسرت سینمای ایران سارا بهرامی تئاتر تلویزیون سینما علیرضا قربانی تخت جمشید رسانه ملی دفاع مقدس
ماهواره دانشگاه تهران دانش بنیان وزیر علوم
رژیم صهیونیستی جو بایدن غزه جنگ غزه فلسطین اسرائیل آمریکا روسیه دونالد ترامپ ترکیه فرانسه چین
استقلال فوتبال پرسپولیس یورو 2024 سپاهان باشگاه پرسپولیس کریستیانو رونالدو جام ملت های اروپا باشگاه استقلال لیگ برتر نقل و انتقالات لیگ برتر ایران
هوش مصنوعی نمایشگاه الکامپ اینستاگرام سامسونگ ایرانسل اپل نخبگان موبایل ربات فیبرنوری
قهوه کاهش وزن هندوانه افسردگی دیابت مو ورزش سرطان مغز