سه شنبه, ۱۲ تیر, ۱۴۰۳ / 2 July, 2024
مجله ویستا

پیشرفته ترین کادیلاک تجملاتی


پیشرفته ترین کادیلاک تجملاتی

شرکت کادیلاک از محصول جدید خط تولید کادیلاک های تجملاتی یعنی ایکس تی اس ۲۰۱۳ جدید رونمایی کرد این خودرو که به عنوان پیشرفته ترین محصول تاریخ این نام تجاری از لحاظ تکنولوژیکی شناخته شد, یک اتومبیل کاملا لوکس از کارخانه ژنرال موتورز است و بر اساس نسخه گسترش یافته پلتفرم اپسیلون ۲ ساخته شده است XTS با وجود این که کمی از مدل های DTS و STS کوچک تر است, می رود تا جایگزین آنها شود

شرکت کادیلاک از محصول جدید خط تولید کادیلاک‌های تجملاتی یعنی ایکس.تی.اس ۲۰۱۳ جدید رونمایی کرد. این خودرو که به عنوان پیشرفته‌ترین محصول تاریخ این نام تجاری از لحاظ تکنولوژیکی شناخته شد، یک اتومبیل کاملا لوکس از کارخانه ژنرال موتورز است و بر اساس نسخه گسترش یافته پلتفرم اپسیلون ۲ ساخته شده است. XTS با وجود این که کمی از مدل‌های DTS و STS کوچک‌تر است، می‌رود تا جایگزین آنها شود.

تولید این محصول از اواخر بهار امسال در کارخانه مونتاژ اُشاوا در کانادا شروع شده و از تابستان سال آینده در دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل آماده فروش در بازار خواهد بود. کارخانه اُشاوا یکی از کارخانجات مهم شهر اُشاوا محسوب می‌شود که خودرو‌های مختلفی برای جنرال موتورز تولید می‌کند. این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید خودرو در دنیاست که تاکنون در سطح بین‌المللی جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

اپسیلون، پلتفرمی که جنرال موتورز در خودرو‌های اندازه متوسط خود از آن استفاده می‌کند توسط شرکت اُپل طراحی شد و سال ۲۰۰۲ به وسیله اُپل وِکترا و سال ۲۰۰۳ در ساب ۳ ـ ۹ به دنیا معرفی شد. از آنجا که این پلتفرم در مرکز توجه بازار فروش جهانی خودرو قرار گرفت جنرال موتورز تصمیم گرفت تا با انجام تغییراتی به معرفی خودروهای متفاوت روی این پلتفرم بپردازد. حتی پس از انحلال مشارکت جنرال موتورز و فیات سال ۲۰۰۵ هر دو این خودروسازها حق خود برای ساخت مدل‌های مبتنی بر این پلتفرم را حفظ کرده و به تولید بر اساس آن ادامه دادند.

جنرال موتورز طرح مفهومی کادیلاک XTS را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو ۲۰۱۰ آمریکای شمالی رونمایی کرد. کادیلاک XTS ۲۰۱۳ جاداربودن، شیک‌بودن و ظاهری برانگیزنده که مشخصه تمامی محصولات کادیلاک است، یکجا دارد. علاوه بر اینها استفاده از تکنولوژی‌های بسیار جدید و روش‌های پیشرفته که برای نسل جدید مشتریان خودرو‌های لوکس طراحی شده در این محصول دیده می‌شود.

کادیلاک XTS ۲۰۱۳ تنها سدان لوکسی خواهد بود که به سیستم کنترل سواری مغناطیسی مجهز می‌شود.این سیستم سریع‌ترین سیستم تعلیق واکنشی در جهان خودرو است. فناوری‌‌های پیشرفته دیگری که باعث تغییر نگرش و افزایش محبوبیت این خودرو می‌شود هم با مهارت تمام در آنجا داده شده است.

«دان باتلر» نایب رئیس بخش بازاریابی کادیلاک معتقد است کادیلاک XTS فرمولی جدید برای ماشین‌های لوکس و تجملاتی است که با فناوری‌های پیشرفته‌ای به پیش می‌تازد. XTSویترینی است که نشان‌دهنده تکامل فلسفه علم و هنر جنرال موتورز و ادغام بهترین ایده‌های فنی با پالایش مداوم طراحی کادیلاک است.

CUE(​مخفف) ​تجربه کاربری کادیلاک​ یک رابط کاربری با قابلیت تنظیم فوق‌العاده بوده و نشان‌دهنده ترکیبی از تکنولوژی‌های پیشرفته با طرحی هنرمندانه است. قلب این رابط کاربری یک صفحه نمایش ۸ اینچی (۲۰۳ میلی‌متری) است که در مرکز پنل قرار دارد. رابط CUE در بردارنده پیشرفته‌ترین فناوری‌های مختلف مانند کنترل لمسی ـ خازنی با سنجش مجاورتی، تشخیص حالت و تشخیص صدای طبیعی است. چهار تم قابل انتخاب توسط راننده، رنگ‌های پر طراوت و نشانگرهای گرافیکی متنوع از دیگر خصوصیات صفحه نمایش این رابط مدرن و دلفریب است. پشتیبانی از اتصال بلوتوث تا ۱۰ دستگاه تلفن هوشمند شما را قادر می‌سازد که همواره از کلیه امور آگاه و مطلع باشید.

قابلیت تشخیص صدای طبیعی به شما امکان برقراری یک تماس تلفنی بسیار راحت و بی‌دغدغه را می‌دهد. به‌علاوه با ضربات انگشت به سهولت و سرعت می‌توانید در بین مجموعه‌ای از آهنگ‌ها، آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید یا مکان مورد نظر را روی نقشه بزرگ‌تر (بزرگنمایی) یا کوچک‌تر کنید، انگار که یک تبلت را به آسانی به داخل ماشین خود آورده‌اید.

هر چه بیشتر به کادیلاک XTS نگاه می‌کنید لایه‌ها و نکات جدید بیشتری مشاهده می‌شود که باعث تقویت بیشتر زیبایی در طراحی، قدرت، راحتی و تجربه مطلوب رانندگی با خودرو می‌شود.

وجود ۱۰ کیسه هوا در داخل خودرو حالت تدافعی ماشین در برابر ضربات سخت را دوچندان می‌کند. در داخل اتاق حتی شاهد کیسه هوای محافظ زانو برای راننده و سرنشین جلو هستیم نه به دلیل این که این موارد مورد نیاز است بلکه این خودرو نامش کادیلاک است.

کادیلاک۲۰۱۳ XTS جادارترین سدان کادیلاک است که راحتی سرنشین‌ها را در یک بسته کامل و کارآمد ارائه می‌کند. فضای داخلی خودور بیش از فضایی است که در خودروهای لوکس متوسط شاهد آن بوده‌ایم و قابل مقایسه با سدان‌های بزرگ خصوصا در قسمت سرنشینان عقب است. در قسمت عقب فضای موجود برای قرار دادن پاها چیزی حدود ۱۶۰‌/‌۱ متر است. این فضا ۱۰ سانتی‌متر بیش از فضای عقب ب.ام.و‌های سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E و حدود ۵ سانتی‌متر بیش از آئودی A۶ است.

نکته: برای کمک کردن به رانندگی در تاریکی شب XTS مجهز به چراغ‌های جلو تطبیقی است. به کار گرفتن حسگرهایی برای تعیین سرعت و وضع راندن خودرو باعث می‌شود که چراغ‌های گردان جلو، نور را دقیقا روی مسیر حرکت شما پخش کنند​

فضای صندوق عقب این خودرو هم بی‌نظیر بوده و از رقبای خود در کلاس متوسط و فول سایز مانند آئودیA۶ و آئودی A۸L، ب.ام.و سری ۵ و سری ۷ و مرسدس بنز کلاس Eو S پیشی گرفته است. خریداران این کادیلاک می‌توانند ۵ چمدان و حتی بیشتر را در صندوق عقب آن جا داده و بدون دغدغه با تمامی وسایلی که در یک سفر مورد نیاز است به مسافرت بروند.

برای کمک کردن به رانندگی در تاریکی شب XTS مجهز به چراغ‌های جلو تطبیقی است. به کار گرفتن حسگرهایی برای تعیین سرعت و وضع راندن خودرو باعث می‌شود که چراغ‌های گردان جلو، نور را دقیقا روی مسیر حرکت شما پخش کنند. با افزایش سرعت عمق روشنایی بیشتر می‌شود و با چرخاندن فرمان، چراغ‌ها نیز همزمان به چپ و راست می‌چرخند تا مسیر مورد نظر راننده کاملا روشن شود.

● ایمنی منحصر به‌فرد

فناوری‌های مورد استفاده در بخش ایمنی اساسا بر پایه استراتژی کنترل و هشدار بنا شده و به افزایش وسعت دید راننده در تمام زوایای اطراف خودرو کمک می‌کند. این فناوری با توجه به وضع از هشدارهای بصری، شنیداری و لمسی استفاده کرده و راننده را در شناسایی موقعیت‌های بالقوه تصادف کمک می‌کند و حتی در زمانی که خطر بسیار قریب‌الوقوع بنظر می‌رسد مداخله می‌کند. هشدارها به‌گونه‌ای هستند که برای شناسایی موانع به راننده آگاهی لازم را می‌دهند تا واکنش نشان داده و شرایط را تغییر دهد. از جمله نکات قابل توجه هشدار ایمنی روی صندلی است که بسته به محل وقوع حادثه احتمالی در سمت چپ یا راست خودرو با ایجاد ارتعاش در سمت چپ یا راست کوسن صندلی راننده او را از وقوع خطر آگاه می‌کند.

فناوری‌های مداخله‌کننده هم مانند آمادگی و تدارک برای تصادف احتمالی در صورتی که خطر بسیار نزدیک بوده یا راننده به هشدارهای قبلی واکنش نشان ندهد وارد عمل می‌شوند. تمامی امکانات ایمنی این خودرو در بسته ESS(استراتژی ایمنی پیشرفته) و در دو سطح ۱ ESS و ESS ۲ ارائه می‌شود.

معمولا بیشتر تصادف‌هایی که قابل پیشگیری هستند در سرعت‌های پایین اتفاق می‌افتد. کادیلاک با استفاده از یک رادار و حسگرهای مافوق صوت در عقب و جلو یک مراقب دائمی برای ما ایجاد کرده که حتی می‌تواند با فعال کردن اتوماتیک ترمزها از تصادف جلوگیری کند. ترمزهای بسیار پیشرفته برمبو، توازن کاملی میان سرعت و چالاکی خودروو ایجاد حس خونسردی و اعتماد به نفس بوجود آورده است.

سیستم تعلیق متشکل از سیستم کنترل سواری مغناطیسی دو حالته همراه با فناوری بسیار پیشرفته HiP Strut باعث تنظیم دقیق خودرو و تایرها روی سطح جاده می‌شود.

موتور ۶ سیلندر V شکل با حجم ۶‌/‌۳ لیتر که مجهز به ۲۴ مسیر ورودی هوا و گاز و خروجی دود است، قدرتی معادل با ۳۰۶ اسب بخار تولید می‌کند که به محض فراخواندن موتور توسط فشار پدال گاز، سریعا و بدون مکث پاسخ شما را خواهد داد.

سیستم صوتی Bose Studio Surround بسیار منحصر به‌فرد شامل ۱۴ اسپیکر با دو بلندگوی Personal در بالای دو صندلی جلو تکمیل می‌شود. در این سالن کنسرت شخصی صدا نه تنها همه جا را احاطه کرده بلکه شنونده را در هر موقعیتی در دریای امواج صوتی غرق لذت خواهد کرد.

خوشامدگویی سیستم گرم‌کننده فرمان خودرو هم پادزهر مناسبی برای یک صبح سرد زمستانی است. سانروف UltraView تقریبا به اندازه یک تلویزیون تخت ۴۸ اینچی است که هر دو ردیف صندلی عقب و جلو را پوشش می‌دهد. چرخ‌های ۵۰ سانتی‌متری به همراه جلو پنجره مشبک با بدنه کشیده ظاهری تمام عیار به این خودرو بخشیده است. وزن خودرو با تجهیزات استاندارد ۱۹۰۵ کیلوگرم بوده که مصرف سوخت سیکل ترکیبی آن در شهر و جاده، به ازای هر یکصد کیلومتر، حدود ۱۴ لیتر است. قیمت پایه این خودرو ۸۸ میلیون تومان و قیمت نهایی آن با تمام امکانات و آپشن‌ها ۱۲۲ میلیون تومان برآورد شده است.

● XTS ۲۰۱۳ از نمای نزدیک

فضای صندوق عقب این خودرو هم بی‌نظیر بوده و از رقبای خود در کلاس متوسط و فول سایز پیشی گرفته است. خریداران این کادیلاک می‌توانند ۵ چمدان و حتی بیشتر را در صندوق عقب آن جا داده و بدون دغدغه با تمامی وسایلی که در یک سفر مورد نیاز است به مسافرت بروند.

سیستم صوتی Bose Studio Surround بسیار منحصر به‌فرد شامل ۱۴ اسپیکر با دو بلندگوی Personal در بالای دو صندلی جلو تکمیل می‌شود.

وجود ۱۰ کیسه هوا در داخل خودرو حالت تدافعی ماشین در برابر ضربات سخت را دوچندان می‌کند. در داخل اتاق حتی شاهد کیسه هوای محافظ زانو برای راننده و سرنشین جلو هستیم.

منبع: motortrend

مترجم: آتنا حسن‌آبادی