چهارشنبه, ۱۰ بهمن, ۱۴۰۳ / 29 January, 2025
مجله ویستا

بررسی تخصصی ماکسیما


بررسی تخصصی ماکسیما

نیسان ماکسیما یکی از آن خودروهایی است که زمانی به بازار داخلی عرضه شد که نه حریفی داشت و نه واردات خودرو مجاز بود.
رغم این شرایط مساعد توانست جای مناسبی در بازار پیدا کند و علی …

نیسان ماکسیما یکی از آن خودروهایی است که زمانی به بازار داخلی عرضه شد که نه حریفی داشت و نه واردات خودرو مجاز بود.

رغم این شرایط مساعد توانست جای مناسبی در بازار پیدا کند و علی رغم معایب زیاد برای یک خودروی لوکس، بین مردم به محبوبیت و فروش مناسبی رسید. در ابتدای ورود به بازار، ماکسیما تنها خودروی لوکس داخلی محسوب می شد که با طراحی به روز خود و پیشرانه قوی توانست بین مردم به سرعت مشهور شود.

اگر ماکسیماهای اولیه ای که وارد بازار شده بودند را برانید، اولین چیزی که متوجه می شوید این است که هر برآمدگی خیابان را روی صندلی خود احساس می کنید. البته این عیب بزرگ را می توانستید با هزینه ای حدود ۱ میلیون تومان و با تعویض تایرها بر طرف کنید. ۱ میلیون تومان برای تعویض تایرها آن هم در آن زمان هزینه ای هنگفت بود اما کسی که در آن بازار محدود یک خودروی لوکس می خرید به راحتی حاضر بود تا هر هزینه ای کند و خودرویی بی عیب و نقص را سوار شود. این مشکل نیز مانند مشکلات دیگر توسط پارس خودرو برطرف شد تا بتواند جایگاه خود را بین مردم حفظ کند. حال پس از چند سال از حضور این ژاپنی و کهنه شدن طراحی آن برای مردم باز هم ماکسیما با پیشرانه ای ۳ لیتری و توان تولید ۲۲۷ اسب بخار و قیمتی نزدیک به ۴۰ میلیون تومان گزینه ای جدی برای خریداران است. البته شاید عنوان لوکس برای ماکسیما کمی سنگین باشد چون امکانات خودروهایی نظیر کیا سراتو یا مزدا ۳ را ندارد. اما اگر پشت فرمان آن نشسته و کمی با آن رانندگی کنید کاملا احساس رانندگی با یک خودروی لوکس بزرگ به شما دست می دهد که کاملا رضایت کننده است و دیگر به دنبال امکانات مختلف آن نخواهید گشت. پیشرانه ماکسیما قوی ترین پیشرانه بین خودروهای ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی است و می تواند به کمک ۲۲۷ اسب شما را در مدت ۸.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. شتابی که با توجه به ابعاد و وزن ۱۳۹۰ کیلوگرمی ماکسیما، احساس بسیار لذت بخشی به راننده خودرو منتقل می کند.

زمانی که سوار ماکسیما شوید با طراحی زیبای کنسول میانی و نشانگرها مواجه می شوید. صندلی های ماکسیما بسیار راحت و دید خوبی از درون اتاق به بیرون خواهید داشت. سیستم صوتی ماکسیما که مجهز به چنجر ۶ تایی است دارای تکنولوژی بالایی است ولی چنجر آن در صندوق عقب است و برای تعویض آن باید به آنجا مراجعه کنید! سیستم تهویه هوای مطبوع آن بسیار عالی بوده و هر آن چه از یک خودروی ۴۰ میلیونی داخلی انتظار داشته باشید را برآورده می کند. در بالای کنسول میانی جای خالی صفحه نمایشگری است که در نمونه های داخلی آن را برداشته اند و به جای آن محفظه ای کوچک و مناسب برای اجسامی مانند عینک آفتابی است. صندلی های عقب بسیار جادار و راحت هستند و برای پیاده و سوار شدن هم مشکلی نخواهید داشت. از آنجایی که معلوم نیست چرا نیسان ماکسیما با بال عقبی عرضه شده اما چه بخواهید و چه نخواهید این آپشن روی خودروی ماکسیما نصب است. البته اگر نمونه هایی را دیده باشید که این بال را برداشته اند، متوجه می شوید که ماکسیما بدون این آپشن اجباری کمی عضلانی تر و شکیل تر است. در انتها باید گفت، ماکسیما خودرویی مناسب برای افرادی است که عاشق قدرت موتور هستند و حاضرند برای آن هزینه بالای مصرف سوخت این ژاپنی بزرگ را هم بپردازند. در رانندگی خودرویی آرام و پرقدرت است و کاملا جادار برای خانواده های پر جمعیت. هم اکنون در بازار داخلی می توانید به جای نیسان ماکسیما، کیا سراتو یا مزدا ۳ جدید بخرید که هر دو خودروهایی سدان و اسپرت هستند اما هیچ کدام شخصیت ماکسیما را ندارند و حس سواری با خودرویی لوکس به شما دست نخواهد داد. اگر پارس خودرو بتواند مدل های جدیدتری از این خودرو را وارد بازار کرده و از اسم و رسم ماکسیما استفاده کند، مطمئنا می تواند به فروشی بیش از ماکسیمای کنونی دست پیدا کند.