جمعه, ۱۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 31 January, 2025
ویژنینگ در فروشگاهها
اولین تماس شما با مشتری در فضای فروشگاه شماست .فضا و ظاهر فروشگاه شما حاصل پیامهایی است قبل از اینکه او وارد مغازه شود. مشتریان شما چه پیامهایی از ظاهر فروشگاه دریافت می کنند ؟و چه اقداماتی میتوانید انجام دهید تا تجربه خرید آنها را متحول کنید و چه نوع طراحی مشتریان را جذب می کند و اصول طراحی با پرستیژ چیست ؟
فراهم کردن فضایی مناسب که مشتری در برخورد با فروشگاه ، جذب شود و به خرید بیانجامد را ویژنینگ گویند ..که میتوان به مواردزیر اشاره کرد :
۱- تاجایی که می توانید در فروشگاه خود تازگی و نوآوری داشته باشید : یعنی ایده های جدید را بکار ببرید میتوانید اجناس را جابجا کنید .رنگها را تغییر دهید .می توانید ظاهر فروشگاه را تغییر دهید .
یکی از ویژگی خرده فروشان موفق دنیا مدام به فکر مشتری بودن است .مدام به فروشگاه رسیدگی می کنند ،اجناس را جابجا می کنند ،فضای فروشگاه را تغییر می دهند .
۲- ارتباط عاطفی بین فروشگاه و مشتریان خود برقرار کنید : باید تجربه ای بیاد بیاد ماندنی برای مشتری ایجاد کنید . .در این مورد توجه به حواس پنجگانه اهمیت دارد تا حد امکان باید با این حواس ارتباط برقرار کنید قطعا بینایی و لامسه بسیار مهم هستند ..اینکه چه موسیقی پخش می کنید و نیز نور فروشگاه بسیار مهم هستند .تا حدامکان باید حواس بیشتری از مشتری را درگیر کنید .بطور مثال هیچگاه از اهمیت نور اتاق پرو غفلت نکنید .از کجا بدانیم نور اتاق پرو مناسب است ؟اگر نور ملایم و زیبا داشته باشد مشتریان واقعا احساس راحتی خواهند کرد و اتاقهای پرو غیر جذاب هم هستند که نور و گرمای بیشتری دارند .تصمیات زیادی در اتاق پرو گرفته می شود و مکان اتاق پرو هم مهم است .
۳- تعامل با کالا بسار مهم است :اگر جنسی را میفروشید اطمینان حاصل کنید مشتری باآن کالا پیوند می یابد .این یعنی به مشتری فرصت ارتباط برقرار کردن با کالا را بدهید چون این باعث میشود او تجربه خرید بهتری داشته باشد و احتمال خرید بالاتر می رود .مردم دوست ندارند کالایی را بخرند که فرصت ندارند تا آن را تجربه کنند فروشگاههای اپل در امریکا مثال خوبی در این زمینه اند آنان به مشتری امکان تعامل با کالا را می دهند و این باعث می شود مشتری تجربه بهتری داشته باشدو به آنها امکان قضاوت در مورد کالا را می دهد .حتی در فروشگاههای اینترنتی فرصت بدهید تا مشتری با کالا ارتباط برقرار کند تا جایی که احساس کند واقعا آن را می بیند.
۴- درک کاملی از فروشگاه خود داشته باشید : سعی کنید فضای فروشگاه را از دید مشتری ببینید واین یعنی اهمیت دادن به مشتری .
۵- آموزش کارکنان : اینکه کارکنان چه درکی از اجناس دارند و چگونه آن را عرضه کنند مهم است .فروشندگان موفق زمان زیادی را صرف این موارد می کنند .طراحی بهترین فروشگاه بدون نیروی فروش خوب که شناخت دقیقی از اجناس و نحوه عرضه محصول نداشته باشد ارزشی ندارد .
۶- فراتر رفتن از انتظارات مشتری : همه افراد دوست دارند غافلگیر شوند و بیش از آنچه انتظار دارند به آنها ارایه شود .فروش کالا فروش محصول نیست بلکه ارایه خدمات است و این یعنی فراتر رفتن از انتظارات مشتری .
نویسنده : خدایار عبداللهی
کارشناس ارشد بازاریابی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست