چهارشنبه, ۱۰ بهمن, ۱۴۰۳ / 29 January, 2025
مجله ویستا

تحلیل تنش و بهینه سازی شاتون خودرو سمند


تحلیل تنش و بهینه سازی شاتون خودرو سمند

اهمیت کاهش قیمت قطعاتی که تولید انبوه دارند باعث رشد روز افزون تحقیقات آزمایشگاهی و رایانه ای در زمینه بهینه کردن وکاهش نقاط ضعف آنها در جهت بکاربردن کمترین مقدارماده وداشتن مناسب ترین ضریب اطمینان درکنار کم هزینه ترین روش تولید گشته است

اهمیت کاهش قیمت قطعاتی که تولید انبوه دارند باعث رشد روز افزون تحقیقات آزمایشگاهی و رایانه ای در زمینه بهینه کردن وکاهش نقاط ضعف آنها در جهت بکاربردن کمترین مقدارماده وداشتن مناسب ترین ضریب اطمینان درکنار کم هزینه ترین روش تولید گشته است. شاتون بعنوان یک عضو منتقل کننده نیرو در یک موتور احتراق داخلی دارای پیچیده ترین حالت حرکتی است به طوری که حرکت خطی پیستون را به حرکت دورانی میل لنگ تبدیل می کند.از آنجایی که خودروی سمند بعنوان خودروی ملی کشور مطرح و نیز به تدریج دارای بیشترین سهم در حمل و نقل عمومی می شود لذا هر گونه بهبود در جهت اصلاح عیوب قطعات موتور این خودرو از اهمیت شایانی برخوردار است.در این تحقیق ابتدا شاتون به وسیله تکنیک های مدلسازی مدل شده است.سپس روش المان محدود برای تحلیل تنش استاتیکی به کار رفته است. پس از یافتن نقاط ضعف و بحرانی شاتون با تغییرات جزیی در طراحی ، دو مدل پیشنهادی ارائه گردیده و تحلیل های لازم جهت اطمینان از بهبود مدلهای پیشنهادی ، انجام گرفته و با نتایج تحلیل های شاتون اصلی مقایسه شده است .برای مدلسازی قطعه از نرم افزار و برای تحلیل المان محدود از نرم افزار استفاده شده است.

عنوان فایل
تحلیل تنش و بهینه سازی شاتون خودرو سمند application/x-zip-compressed
115345828.zip
451 KB
دانلود

نویسندگان :

مجید صادقی، بوذجمهرقاسمی، مهران مرادی

http://manufacturengineers.blogfa.com