شنبه, ۲۲ دی, ۱۴۰۳ / 11 January, 2025
ارزش هر شاگردی به پرسشی است که دارد
باید سوال داشت، دغدغه داشت، دهها و صدها پرسش در ذهن باشد تا جوابی را جست.
هیچ دانشجویی یا رسانهنگاری و بهطور کلی هیچ جوینده دانشی و هیچ فهمجویی تا سوال نداشته باشد، نه تنها به جواب نخواهد رسید، بلکه در آن مفهوم یا حوزه اندیشه و عمل بشری مانند پشه در گل میماند...
در هیچ کلاس درسی نمیتوان موفقیتی برای شاگردانی تصور کرد که بدون سوال سرکلاس مینشینند و چشم درچشم استاد به سرزمین رؤیاهاشان میروند و قصهشان میشود قصه آن حاضر غایب که همه دیدهایم و میبینیم.
حتی نمیتوان رسانهنگاری را دید که بیپرسشی و مسألهای درکار خود به جایی رسیده باشد.
به جرأت میتوان گفت: ارزش هر شاگردی به پرسشی است که دارد و به مسألهای است که در دل و جان میپروراند.
بگذارید از این هم قدم فراتر بگذارم: اختراعات و اکتشافات آدمها هم نسبت مستقیمی دارند با تعداد پرسشها و مسأله یا مسألههایی که در ذهن داشتهاند.
آنها که تجارت موفقتری دارند و پول بیشتری بهدست میآورند کسانیاند که پرسشهای بیشمارتر دارند و مسألههای فزونتر و عمیقتر.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست