پنجشنبه, ۷ تیر, ۱۴۰۳ / 27 June, 2024
هیولایی از نسل GT
فورد GTX۱ کوپه در نمایشگاه تخصصی لوازم تجهیزات اتومبیل ( ( SEMA ) سال ۲۰۰۵ در لاس وگاس نمونه ای بی نظیر در صنعت ماشین سازی بود.
شروع طراحی این اتومبیل به سال ۱۹۶۶ باز می گردد. کیت اوینگ ( Kip Ewing ) زمانیکه بروی پروژه فورد GT کار می کرد، تصویر GT را در ذهن پروراند و طراحی اولیه و مهندسی آنرا در اوقات فراغت کامل کرد. تغییراتی روی GT داد. از جمله سقف را برید، مدل آنرا تغییر داد و قسمت هایی ا آنرا رنگ کرد. به محض آنکه طرح او تصویب شد توانست به فورد GTX۱ واقعیت بخشید.
او می گوید : فورد GT نمونه ای جالب از یک اتومبیل بود و کار کردن روی آن بسیار لذت بخش. اما پروژه X۱ قدمی است بزرگتر که با استفاده از حمایت اعضاء SEMA توانستیم آنرا به بازار عرضه کنیم.
طراحی تکنیکی و برقی فورد SEMA در سال ۱۹۹۹ از روی فورد موستانگ ( Mustang ) تولید همان سال اقتباس و طی چندین سال کامل شد و تا حد زیادی از Lincoln Mercury نیز بهره برد. و در حال حاضر با طراحی همه جانبه کم نظیر و لوازم جانبی به بازار عرضه می شود.
کارخانه فورد از اینکه در طراحی یک اتومبیل از دیگر اتومبیل ها استفاده یا اقتباس شود حمایت می کند و فورد GTX۱ یکی از اتومبیل های این دسته است.
برای ساخت آن از مارک گریش ( Mark Gerisch ) ازگروه طراحی و ساخت گنادی ( Genaddi ) دعوت شد. او یک طراح با تجربه و فلز کاری با سابقه است. او در بریدن سقف اتومبیل های قدیمی مهارت دارد.
Ewing به طور جدی با تیم SEMA و Ford Cooper برای طراحی همه جانبه OEM کار کرده بود اما کار کردن با تیم Grerisch جنجال به پا کرد.
Hau-Thai-Tauy کارگردان فورد SVT و یکی ازمهندسین ناظر Ewing در طی مراحل کار روی X۱، می گوید: فورد GTX۱ حاصل همکاری سازندگان و کسانیکه آنرا به بازار عرضه می کنند است. این گونه همکاری ها می تواند مرزهای ابتکار عمل را وسیع تر کند.
اگر چه محصول جدید SEMA در ظاهر و لوازم و تجهیزات مخلوطی است از موستانگ، F-۱۵۰ یا فورد GT اما پدیده ای است که باید از طریق آن مطالب جدیدی بیاموزیم.
سیستم سقف فورد کوپه با سیستم جدیدی کار می کند. چهار صفحه در جهات مختلف حرکت می کنند و راننده قادر است این صفحات را از طرق مختلف جابجا کند.
بصورت جفت یا دوتایی، یا با حرکت ۳ صفحه سقف به حالت T باز می شود. حتی می تواند با جابجا کردن ۴ صفحه همه سقف را باز کند. این امکان نیز وجود که همه صفحات را به گونه ای جابجا کند که جریان هوا از سقف به داخل اتاق ماشین وارد شود. این صفحات نقره ای هستند به همین دلیل این اتومبیل کوپه ظاهری خیره کننده دارد. اینگونه طراحی سقف باعث شده که راننده X۱ هیچگاه در باران خیس نشود.
صندوق عقب فورد GTX۱ به گونه ای طراحی شده که مانند صدفی پشت صندلی عقب قرار گرفته و نمای چراغ های عقب را نیز بهم نزده است.
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم قالیباف ایران پزشکیان علیرضا زاکانی مناظره انتخاباتی مناظره
تهران قوه قضاییه قتل سوادکوه فضای مجازی شهدای خدمت شهرداری تهران سازمان هواشناسی محیط زیست آتش سوزی آلودگی هوا وزارت بهداشت
دولت سیزدهم نهضت ملی مسکن مسکن حقوق بازنشستگان قیمت دلار بازنشستگان قیمت طلا قیمت خودرو قیمت سکه بانک مرکزی ایران خودرو خودرو
تلویزیون سینمای ایران سریال رسانه ملی دفاع مقدس شهید خدمت سینما تئاتر فیلم حج شهید موسیقی
فناوری دانش بنیان فضا
رژیم صهیونیستی روسیه لبنان آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه اوکراین ترکیه اتحادیه اروپا حزب الله لبنان حماس
پرسپولیس فوتبال استقلال یورو 2024 باشگاه پرسپولیس لیگ برتر خوان کارلوس گاریدو جواد نکونام باشگاه استقلال جام ملت های اروپا لیگ برتر ایران علیرضا بیرانوند
نمایشگاه الکامپ هوش مصنوعی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات ایلان ماسک سامسونگ ماه اپل ناسا آیفون
کاهش وزن کبد چرب رژیم غذایی دیابت سرطان زوال عقل ویتامین سنگ کلیه مغز