سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
روابط عمومی ها و نهادینه سازی فرهنگ خدمت رسانی
شفاف سازی مشکلات و مسایل، از جمله ضرورتهای خدمت رسانی به مردم و پنهان نگاه داشتن و کوچک تلقی کردن آنها، منجر به ترغیب نشدن دست اندرکاران برای شفاف سازی مشکلات و در نهایت رسیدگی نکردن و حل نشدن آنها می شود.
پیش بینی وجود مکانیزم های خاص در هر بخش از دستگاهها، حوزه ها و واحدهای خدمت رسان و خدمتگزار برای اطلاع رسانی و دریافت بازخوردها و شفاف سازی دیدگاهها، انتقادها و پیشنهادهای مردم از اقدامات اساسی در امر خدمت رسانی به مردم است و آن را کارآمد و اثربخش می سازد.
آنچه در «تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع» و خدمت رسانی به مردم یک اصل بنیادین محسوب می شود، تلاش همه جانبه و تمرکز بر روی «خدمت گیرندگان» ، «ارباب رجوع» یا «مشتریان» و تاکید بر جلب رضایت مردم است.
اما آنچه یادآوری و تاکید مجدد بر آن می تواند خدمت رسانی دستگاهها به مردم را موفقیت آمیز و اثربخش کند، ابتکار عمل داشتن روابط عمومی در ایفای وظایف خود با قدرت و توان لازم و همچنین توجه تمامی اجزای سازمانها ، اعم از مدیران، کارشناسان و کارمندان به نیازهای مردم و شناخت مسایل و مشکلات است و مهم تر این است که نباید در مرحله ی شناخت بمانیم.
ماندن، توقف و درجازدن در مرحله ی شناخت مشکلات مردم، هرگز پیامدهای مطلوبی را برای سازمانها ، مردم و جامعه دربر نخواهد داشت.
تجزیه و تحلیل و شناخت مشکلات در خدمت رسانی به مردم تنها یک گام اساسی و ابتدایی است که روابط عمومی سازمانها باید با نهایت دقت و صحت به آن بپردازند، رفع مشکلات با اقدام عملی و علمی و بر اساس معیارهای سنجیده، امکان پذیر است و در این مسیر، امر نظارت و کنترل ، جایگاه ویژه ای دارد که روابط عمومی ها نباید از آن غفلت کنند.
تجارب حال و گذشته در جامعه ی روابط عمومی نشان می دهد در هر کجا که شناخت مفیدی از کار و نظارت موثری بر آن وجود داشته، نتایج مفید و ارزنده ای را در بر داشته است.
به طور خلاصه باید گفت روابط عمومی ها برای ایفای بهتر مسئولیت های خویش و همچنین کارآمد ساختن خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات و تامین نیازها و انتظارات آنان باید این مراحل را طی کنند:
الف) شناخت روشن و واضح مشکلات، نیازها و توقعات و همچنین فرصتها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت و شنوا بودن در این زمینه.
ب) تجزیه و تحلیل منطقی فرایندهای خدمت رسانی و پرهیز از پیش داوری ها و تعصب های بیجا.
ج) تدوین راه حل های منطقی و بهینه با آینده نگری.
د) اجرای راه حل های مدون شده.
ه) مطالعه و بررسی نتایج و دریافت بازخورد از آثار اجرای این راه حل ها و کنترل موثر
و) استاندارد کردن راه حل هایی که پس از دریافت بازخورد، مفید و موثر تشخیص داده می شود.
ز) برنامه ریزی برای آینده بر اساس استانداردها و معیارهای شناخته شده و پیشگیری از بروز مشکلات با حذف علتهای پیدایش آنها.
همه ی آنچه گفته شد علاوه بر این که مستلزم عزم عمومی و حس همکاری همه ی خدمتگزاران است، ابتکار عمل و توان روابط عمومی و التزام عملی مسئولان سازمانها را در تمامی سطوح طلب می کند. این التزام عملی باید دربردارنده ی حمایت واقعی و قلبی مدیران و مسئولان و استمرار آن بوده و پشتیبانی های مقطعی و کوتاه مدت، آثار مطلوبی در بلندمدت نخواهد داشت.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیسی ایران سقوط بالگرد بالگرد تبریز دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
تهران هواشناسی تعطیلی مدارس هلال احمر پلیس سردار رادان سیل قوه قضاییه شهرداری تهران سیل مشهد بارش باران آموزش و پرورش
پیام تسلیت یارانه چین بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان ایران خودرو
شهید رئیسی لیلا حاتمی ابراهیم حاتمی کیا تلویزیون سینما هنرمندان سینمای ایران شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
حسین امیرعبداللهیان سقوط بالگرد رئیس جمهور ترکیه روسیه اسرائیل آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس اوکراین ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال منچسترسیتی تراکتور بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی سامسونگ تبلیغات اپل موبایل نمایشگاه ایران هلث هواپیما اینترنت
رژیم غذایی خواب آلزایمر زیبایی استرس کاهش وزن طبیعت