یکشنبه, ۱۳ خرداد, ۱۴۰۳ / 2 June, 2024
مجله ویستا

برتری شما در سازمان درچه زمینه‌ای است؟


برتری شما در سازمان درچه زمینه‌ای است؟

تمایز عبارت است از اینکه چگونه در یک یا چند زمینه که تخصص دارید یا کارآیی شما بهتر است برتری خود را نشان دهید. توانایی شما در متمایز کردن خود براساس کیفیت کار بالا بسیار مهم و …

تمایز عبارت است از اینکه چگونه در یک یا چند زمینه که تخصص دارید یا کارآیی شما بهتر است برتری خود را نشان دهید. توانایی شما در متمایز کردن خود براساس کیفیت کار بالا بسیار مهم و کانون فعالیت شغلی شماست. شما به عنوان یک فرد باید حداقل در یک زمینه کاری برتر باشید. اگر از کارفرما یا کارمندان شما درباره شما بپرسند: «برتری او در چه زمینه‌ای است؟» آن‌ها چه جوابی در مورد شما خواهند داد؟ در کدام قسمت کار شما برجسته هستید؟

چه کاری را بهتر از هر کسی انجام می‌دهید؟ چه کاری را اگر شما انجام دهید سود زیادی نصیب سازمان شما می‌شود. اگر تاکنون در حرفه خود یک زمینه را مشخص نکرده‌اید تا در آن بهترین باشید، باید زودتر اقدام کنید.

نقشه شما برای تبدیل شدن به فردی برجسته در حرفه خود چیست؟ و چگونه میزان برتری خود را چه از نظر دانش و چه از نظر مهارت در یک زمینه کاری اندازه می‌گیرید؟ این اندازه گیری، استاندارد شما را برای کارآیی نشان می‌دهد.

بهترین بودن در یک زمینه مهم از شغل و حرفه شما بیشتر از هر چیزی به پیشرفت شما کمک می‌کند. اغلب شما می‌توانید خط مشی شغلی خود را با توجه به نیاز مشتریان مهم برای ساختن آینده تغییر دهید.

تقسیم‌بندی عبارتست از توانایی شما در مشخص کردن افراد و سازمان‌هایی که سود بیشتری برای شما دارند. نحوه کار بدین صورت است که شما به طور واضح مهمترین مشتریان خود را مشخص می‌کنید و برای جلب رضایت این گروه خاص از مشتریان تصمیم‌گیری می‌کنید. اغلب شما می‌توانید خط مشی شغلی خود را با توجه به نیاز مشتریان مهم برای ساختن آینده تغییر دهید. مشتری‌های اصلی خود را درست بشناسید و به آن‌ها نزدیکتر شوید تا با نیاز آن‌ها آشنا شوید.

تمرکز عبارت است از توانایی شما در تمرکز ذهنی بر روی خدماتی که برای آن شخص یا سازمان اهمیت دارد. این استراتژی نقطه کانونی حیاتی برای رسیدن به دست آوردهای فوق العاده در سازمان و حرفه شماست.

از خود بپرسید:« کدام مهارت است که اگر آن را در خود تقویت کنید بیشترین اثر مثبت را در حرفه شما به جا می‌گذارد؟» پاسخی که به این سؤال می‌دهید را به عنوان یک هدف بنویسید و برای آن یک ضرب‌العجل تعیین کنید. برای خود طرح و نقشه داشته باشید و برای رسیدن به هدف پرتلاش باشید تا بر آن نائل شوید. این کلید واقعی رسیدن به موفقیت شغلی است.