چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا

سرگرمی برندی


سرگرمی برندی

دو دهه پیش این هراس وجود داشت که با گسترش ویدئوها، تیزرهای تلویزیونی طرفداران کمتری پیدا کنند. امروز دیگری این هراس وجود ندارد، زیرا به واقعیتی انکارناپذیر تبدیل شده است.
گسترش …

دو دهه پیش این هراس وجود داشت که با گسترش ویدئوها، تیزرهای تلویزیونی طرفداران کمتری پیدا کنند. امروز دیگری این هراس وجود ندارد، زیرا به واقعیتی انکارناپذیر تبدیل شده است.

گسترش و تعدد رسانه های مختلف متخصصان علم برندینگ را وسواسی و برای صرف هزینه های تبلیغاتی ناخن خشک کرده است. کار برندینگ کمی متفاوت از کار تبلیغات است. در تبلیغات شاید گاهی فروش و جلب توجه مخاطبین هدف اصلی باشد، اما در برندینگ باید مراقب تصویری که از خدمت و کالا رفته رفته در ذهن شکل می گیرد نیز حساس بود. به همین جهت متخصصان برندینگ حالا دیگر با تنوع رسانه ها سراغ آنهایی می روند که بتوانند بهتر آنان را به این هدف نایل کنند. این مهم روش های جدیدی را در این حوزه به وجود آورده است. یکی از این روش ها "سرگرمی برندی" ( Branded Entertainment ) است.

هدف اصلی در یک برنامه سرگرمی برندی این است که به برند این فرصت را بدهیم که به گونه ای مبتکرانه تصویر خود را در ذهن مخاطب هدفش شکل دهد. این مهم از طریق ایجاد روابطی مثبت میان برند و برنامه مذکور امکان پذیر خواهد بود. شاید مثال زیر به درک این مفهوم کمک بیشتری کند.

تصور کنید که در خانه به اینترنت دسترسی دارید، اما ممکن است به کافی نت بروید و از اینترنت استفاده کنید. در واقع روش دوم استفاده از اینترنت یک نوع سرگرمی برندی است. مردم به کافه نمی روند که فقط ۲ ساعت بنشینند و چایی بنوشند. آنها به این مکان می روند تا از موسیقی لذت ببرند، با مردم حرف بزنند و با این روش بر لذت نوشیدن چایشان بیفزایند. به همین دلیل است که گفته می شود سرگرمی برندی روشی س ک س ی برای ارتباط با مشتری است.

سرگرمی برندی در واقع نوعی سرگرمی است که به خوبی با صفات برند چفت شده است و انعکاسی از شخصیت برندی مورد نظر تبلیغاتچی یا برندساز است. انیمیشن هایی که برای اسپری های AXE ساخته شد، نمونه ای بارز از سرگرمی برندی است. این انیمشن ها در قسمت های ۳۰ دقیقه ای از شبکه فاکس در آرژانتین به نمایش درآمد و طرفداران زیادی پیدا کرد. برخی از برند ها نیز بازی های کامپیوتری را برای ارتقای تصویر خود برگزیده اند. بازی های کامپیوتری هم مخصوصا حالا که مشتریانش فقط نوجوانان و کودکان نیستند، به یکی از رسانه های اولویت دار برندسازان در این زمینه تبدیل شده است.

http://ha-bananej.blogfa.com/۸۸۰۶.aspx