سه شنبه, ۲۹ خرداد, ۱۴۰۳ / 18 June, 2024
بررسی بازی Call of Duty ۲
هنگامی كه بازی Call of Duty (فراخوانی به خدمت) در سال ۲۰۰۳ بهبازار آمد، نهتنها از استقبال چشمگیر مخاطبان برخوردار شد، بلكه <بهترین بازی اكشن سال> نیز لقب گرفت و از طرف بسیاری از سایتها و مجلات هم بهعنوان بازی برتر شناختهشد. شاید تنها دلیل این برتری، تعبیه بینقص واقعیت درون جنگ در یك دنیای مجازی بود. یعنی چیزی كه نمونهاش را در دیگر بازیهای جنگی ساختهشده تا آن لحظه، شاهد نبودیم. این بازی نهتنها یكی از بهترین بازیهای جنگی شناختهشد، بلكه در زمینه بازیهای Shooter یا تیراندازی غیرجنگی نیز گامی بهجلو محسوب میشد. این موفقیتها نهتنها در نسخه الصاقی (Expansion) بازی تكرار شد، بلكه دو چندان هم شد. زیرا برخی از نكاتی كه در نسخه اصلی جایشان خالی بود، در این نسخه آمده بود. تمام این موفقیتها به طرفداران بازی نوید ساختهشدن ادامه موفقی برای این بازی را میداد. یعنی چیزی كه بتواند علاوه بر تكرار آن موفقیتها، حرف تازهای هم در دنیای مجازی جنگ داشته باشد. حال میبینیم كه Activision در محصول جدیدش، یعنی Call of Duty ۲ به این امیدواری پاسخ مثبت دادهاست. این بازی یك بازی جنگی بینظیر است و با بهرهگیری از صداها و گرافیك فوقالعاده، یكی از بهترین بازیهای چند وقت اخیر است كه توانسته در زمینه هوش مصنوعی و بازیِ چندنفره جذاب، از دیگر رقیبان خود در حوزه بازیهای جنگی، یعنی EA و Ubisoft، چندین گام جلوتر قرارگیرد. در این شماره به قسمت دوم بازی Call of Duty كه اینروزها سر و صداهای زیادی را برپا كردهاست، میپردازیم. در پایان ذكر این نكته را ضروری میدانیم كه هدف ماهنامه شبكه از مطرح كردن بازیهای جدید، عمدتاً آشنایی دستاندركاران و علاقمندان این حوزه با تازهترین فناوریهاست و نه تایید تام و تمام و همهجانبه یك بازی. برای زیستن در عصرشبكه، باید با تمام زوایا و مولفههای آن آشنا شد.
▪ فراخوانی به بازی
همه روزه چشممان به بازیهای بیشمار جنگی در ویترین مغازهها میافتد و بعضی از آنها را هم میخریم و در آخر از وقتی كه برای آن صرفكردهایم، پشیمان میشویم. شاید خیلیها بعد از سالها كه بازیهای اكشن با موضوع جنگجهانی دوم را بازی كردهاند، دیگر از این ژانر بازیها خسته شدهباشند.
حتی از بازیهایی مانند Medal of Honor ،Return to Castle Wolfenstein ،Commandos Brothers in Arms نیز دلخوشی ندارند! زیرا همواره با دهها نسخه الصاقی و سریهای بعدی، در حال تكرار كردن خود میباشند. و در همه آنها نیز شما در نقش سربازان متفق باید آلمانیهایِ سنگدل، بیرحم و در عین حال بینوا را تكهتكه كنید! اما در این بین شاید همواره منتظر بعضی از این بازیها باشید.
زیرا تجربه ثابتكردهاست هركدام از این بازیها كه نوآوریهایی را بههمراه داشتهاست، چه در نزد مخاطبان و چه در نزد منتقدان از محبوبیت بیشتری برخوردار بودهاست. نمونه بارز این امر همین بازی call of Duty است كه چه در قسمت اول، چه در نسخه الصاقی و چه در نسخه اخیری كه بهبازار آمدهاست، بهقدری نكات تازه و غیركلیشهای دارد كه بسیاری از طرفداران بازی را مجذوب خود كردهاست كه شاید بدشان نیاید یك اسلحه تامپسون بهدست بگیرند و با آن همه را به گلوله ببندند!
شركت Activision از چند ماه قبل زمان استراحت علاقمندان به این بازی را تمام شده اعلام كرد و آنها را دوباره بهخدمت فراخواند! این كار با پیشنمایش این بازی در نمایشگاه E۳ انجام شد كه همانطوركه انتظارش میرفت بسیار مورد استقبال قرار گرفت و در همان زمان خبر از شگفتی جدیدی میداد. غرفه Call of Duty ۲ در این نمایشگاه یكی از شلوغترین غرفهها بود. شركت Activision با هوشیاری خاص خود این بازی را برای اسباببازی جدید و پرتوان مایكروسافت، یعنی Xbox ۳۶۰ نیز طراحی كردهاست و بههمین خاطر در آن نمایشگاه نیمی از نگاهها به غرفهاش جلب شدهبود.
نقطه اوج این بازی نیز نمایش صحنهای از بازی بود كه به عملیات معروف ششم ژوئن، D-Day، اختصاص داشت و در این بازی یكی از جذابترین مراحل بهشمار میرود. اشتباه نكنید! قرار نیست دوباره شاهدِ عملیات سواحل Omaha و Utah باشید كه بارها در بازیهای اخیر آنرا تجربه كردهاید. اینبار به Pointe du Hoc خواهید رفت. در این مرحله شما در نقش یك سرباز ارتش متفقین ظاهر میشوید كه باید بههمراه دیگر همقطارانتان در برابر آتشِ توپخانه دشمن از صخرههای ۱۰۰ مایلی با طناب بالا بروید و پایگاه تیربار نازیها را تصرفكنید. در این بین صدها نفر در خون میغلتند و جلوی چشمان شما از بین میروند. تمام اینصحنهها بر پردههای بزرگی در سالن E۳ در بالای غرفه Activision نمایش داده میشد تا دل شركتكنندگان را به لرزه در آورد!
● مشخصات بازی
تاریخ پخش: ۲۵ اكتبر ۲۰۰۵ (۳ آبان ۱۳۸۴)
شركت تولید كننده: Infinity Ward
شركت پخش كننده: Activision
تعداد سیدیها: ۶ عدد
طراحی شده برای: Xbox ,Pc و PS ۲
نوع بازی: اكشن با موضوع جنگ جهانی دوم (سه بعدی- اول شخص)
مخاطبان بازی بر اساس درجه بندی T :ESRB - نوجوانان (۱۳ سال به بالا)
قابلیت بازی چند نفره: دارد (تا ۳۲ نفر)
قیمت اولیه بازی: ۵۰ دلار
حداقل تجهیزات لازم برای اجرای بازی:
RAM: ۲۵۶ MB
Video Memory: ۶۴ MB
Hard Drive Space: ۴ GB
Other: Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP)play supported, LAN play requires network interface card and latest drivers
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان مناظره انتخاباتی سعید جلیلی ایران علیرضا زاکانی قالیباف حمید نوری محمدباقر قالیباف
زلزله سلامت معدن هواشناسی تهران ریزش معدن جاده چالوس شازند شهرداری تهران سیاست سیل وزارت بهداشت
تورم دلار اقتصاد ایران حقوق بازنشستگان قیمت خودرو خودرو قیمت دلار قیمت طلا دولت سیزدهم ایران خودرو همستر کامبت بورس
تلویزیون رسانه ملی سریال سینمای ایران کربلا موسیقی سینما دفاع مقدس عید غدیر
سالمندان وزارت علوم دانشگاه آزاد اسلامی ایکس
رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین غزه جنگ غزه چین اوکراین ترکیه حزب الله لبنان حج یمن فرانسه
یورو 2024 فوتبال تیم ملی فرانسه پرسپولیس استقلال کریستیانو رونالدو سپاهان جام ملت های اروپا باشگاه پرسپولیس مس رفسنجان جام حذفی بازی
مریخ اینترنت اپل فیبرنوری تلگرام سامسونگ ناسا
کاهش وزن تب دنگی مغز مراکز درمانی ویتامین چاقی سنگ کلیه