چهارشنبه, ۱۰ بهمن, ۱۴۰۳ / 29 January, 2025
ویژگی های مشترک کارآفرینان موفق
اجازه بدهید از همین ابتدا بگوییم که هیچ دو انسان موفقی مثل هم نیستند. با این حال میتوان ویژگیهایی را یافت که در میان افرادی که شرکتی را بنا نهادهاند و آن را به موفقیت رساندهاند مشترک هستند؛ یکی از نویسندگان مجله اینک (Inc) که ۲۰ سال از عمرش را صرف سرمایهگذاری و مشاوره برای راهاندازی شرکتهای جدید گذرانده از چهار ویژگی مشترکی میگوید که بهترین کارآفرینان از آنها برخوردارند اما این چهار ویژگی کدامند؟
● ماجراجویی
راهاندازی یک شرکت تازه و تلاش برای توسعه آن مانند سفر به یک سرزمین ناشناخته برای چهار هفته است آن هم در شرایطی که تنها برای یک هفته غذا در کوله پشتی دارید. به همین خاطر اگر میخواهید کارآفرین موفقی باشید باید مشکلی با بیاطمینانیهای مسیر نداشته باشید. در غیراینصورت خیلی زود از ادامه مسیر منصرف میشوید. برای کسانی که از ماجراجویی گریزان هستند، شاید کارمند شدن انتخاب بهتری برای آینده شغلی باشد.
● صبوری
حتما شما هم روزانه با گزارشهای حیرت انگیزی مواجه میشوید. در مورد اینکه یک وبسایت نسبتا تازه تاسیس توانسته در عرض ۷ ماه ۹ میلیون بازدیدکننده را جذب کند و یا اینکه وبسایت آمازون در شب کریسمس در هر ثانیه ۳۰۶ قلم کالا فروخته است اما این موفقیتها طی یک شب بهدست نیامدهاند. باید صبور باشید تا موفقیت به آرامی فرا برسد و به خاطر داشته باشید که مشکلات هرگز مرتفع نخواهند شد بلکه هرچه شرکت شما بزرگتر شود، با مشکلات بزرگتری نیز مواجه خواهید شد که باید برای حل آنها تلاش کنید.
● خبری از کمال گرایی نیست
یک فرد ممکن است در یک زمینه خبره باشد اما در کارآفرینی استعداد چندانی نداشته باشد. به همین خاطر کارآفرینان باید خود را با شرایط موجود وفق دهند و سختیهای ورود به کارآفرینی، به خصوص سختیهای ابتدای کار را تحمل کنند. شما ممکن است در زمینه فروش واقعا توانا باشید اما از حسابداری چندان سر در نیاورید و به همین خاطر حتما باید وقت و تلاش بیشتری را به امور حسابداری اختصاص دهید اما بهاین موضوع مانند یک ضعف ننگرید. هیچ کارآفرینی نبوده که در همه زمینهها خبره بوده باشد.
● برخورداری از چشمانداز
اگر شرکتی راهاندازی کردهاید و هیچ چشماندازی برای آینده دور یا نزدیک آن متصور نیستید شاید بهتر باشد که همین امروز تعطیلش کنید. نداشتن چشمانداز باعث خواهد شد که در جذب سرمایهگذار، مشتری و حتی کارمند با مشکل مواجه شوید. بهتر است در ابتدا از جایگاه فعلی کسب و کارتان مطلع شوید و سپس چشماندازی را برای مثلا پنج سال بعد آن ترسیم کنید. بدون چشمانداز، بیش از حد به امور روزانه وابسته میشوید و وقت و انرژی خود را کاملا به آن اختصاص میدهید و به همین خاطر در مقابل نوسانات روزانه اقتصاد نیز آسیبپذیرتر خواهید بود.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست