پنجشنبه, ۲۰ دی, ۱۴۰۳ / 9 January, 2025
۱۰ نكته برای موفقیت در بازاریابی الكترونیكی
قابل توجه بازاریان الكترونیكی «كارهای خود را طبق روال انجام دهید و نكتههای زیر را به خاطر بسپارید.»
۱) نامههای تبلیغاتی خود را فقط برای افرادی بفرستید كه برای دریافت آن درخواست دادهاند.
اشتباهی كه بعضی از بازاریابان انجام میدهند آن است كه نامههای تبلیغاتی را برای افراد مختلف ارسال میكنند . استفاده وسیع از این روش در سالهای گذشته باعث سستشدن تجارت الكترونیكی شده است.
▪ نكته مهم:
اعتماد مشتری جلب كردنی است. یكی از بهترین راهحلهای جلب اعتماد، احترام به عقاید مشتری در مورد دریافت نامههای تبلیغاتی یا عدم دریافت آنهاست.
۲) همواره به درخواستهای مشتری برای عدم دریافت نامهها احترام بگذارید.
روش سادهای را برای خروج از سیستم نامهها در اختیار افراد قرار دهید. در تمام نامهها آدرسی قرار دهید كه از طریق آن مشتری بتواند تمایل خود به عدم دریافت نامهها را به شما اعلام كند.
▪ نكته مهم:
حجم كمتر معمولاً بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.
۳) برای هر تغییری توسط ارسال یك نامه، تاییدیه بگیرید.
عضویت اولیه، سفارشات، ارسال سفارشات و هر تغییری در مشخصات و وضعیت مشتری نیاز به اخذ تاییدیه از وی دارد. با این كار درصد امكان بروز اشتباه و اطلاعات غلط را كاهش میدهید.
۴) به مشتریان خود حق انتخاب بدهید تا بدانند كه برای شما ارزشمند هستند.
۵) ارتباط و منفعت دوطرفه.
مشتریان آدرس پست الكترونیكی و دیگر اطلاعات شخصی خود را برای نوعدوستی به شما نمیدهند بلكه در مقابل باید چیز باارزشی دریافت كنند. این ارزش میتواند در قالب دریافت اطلاعات خاص (روی سایت شما یا از طریق نامههای الكترونیكی)، هدیههای رایگان، كارت تخفیف یا قرعهكشی باشد.
▪ نكته مهم:
خلاقیت عامل مهمی در این امر است اما به یاد داشته باشید كه علاوه بر این موارد باید در تمام نامههایی كه برای مشتریان ارسال میكنید مطالب با ارزشی قرار دهید.
۶) لیست مشتریان شما سرمایهای است مخصوص شما، هرگز آنرا به دیگران نفروشید!
۷) سیاست حفظ حریم خصوصی مشتریان را تدوین و برای آنها ارسال كنید.
با این كار رابطه شما محكم تر خواهد شد و به آنها خواهید فهماند كه در پشت پرده این سایت، افراد واقعی و مسوولی وجود دارند.
۸) به نیازهای مشتریان خود سریعاً پاسخ دهید.
۹) از لیست مشتریان دیگران استفاده نكنید.
مگر در مواردی مانند مورد ۶ كه در بالا ذكر شد.
۱۰) قدرت شبكهها را از یاد نبرید.
اخبار بد روی اینترنت بسیار سریع تر از اخبار خوب پخش میشوند. یك مشتری خشمگین میتواند با ارسال یك پیام كوتاه، خشم خود را از شركت شما به میلیونها نفر منتقل كند. از اشتباهات كوچك پرهیز كنید زیرا اشتباهات دنیای الكترونیكی مانند اشتباهات تلفنی یا .... نیستند كه به آسانی قابل جبران باشند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست