سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا

مامور تشخیص مالیات


مامور تشخیص مالیات

متصدیان این شغل تحت نظارت مقام مافوق عهده دار انجام اموری از قبیل تشخیص درآمد و تعیین میزان مالیات مودیان ،رسیدگی به اختلافات موجود مابین مودیان و مامورین تشخیص مالیات و …

متصدیان این شغل تحت نظارت مقام مافوق عهده دار انجام اموری از قبیل تشخیص درآمد و تعیین میزان مالیات مودیان ،رسیدگی به اختلافات موجود مابین مودیان و مامورین تشخیص مالیات و حل آنها و یا رسیدگی به پرونده های اجرائی و اعلام نظر درمورد قوانین و مقررات مالیاتی می باشند .

نمونه وظایف

رسیدگی به مندرجات اظهارنامه های تسلیمی مودیان و گزارش نتیجه به مقام مافوق .

مراجعه به محل کار مودی و یا سازمانهای دولتی به منظور جمع آوری اطلاعات لازم درمورد فعالیتها و معاملات تجاری .

تهیه و تنظیم برگ تشخیص مالیات و یا صدور آن .

تهیه و تنظیم برگ مالیات قطعی به نام مودی و یا صدور برگ تشخیص مالیات در مواردی که قانون تعیین نموده است .

رسیدگی به اظهارنامه و حساب سود و زیان و دفاتر و اظهارنامه مودی به حسابدار رسمی .

جمع آوری اطلاعات مورد نیاز به منظور تشخیص درآمد و تعیین میزان مالیات مودیان از بخش خصوصی .

تشخیص درآمد واقعی مودیان مالیاتی براساس قوانین و مقررات مربوط حسب مورد از طریق رسیدگی به اسناد و مدارک و دفاتر مودیان و یا علی الراس .

شرکت در کمیسیون تشخیص مالیات و ادای توضیحات لازم .

اظهار نظر نسبت به رسیدگی های حسابداران رسمی طبق قوانین مالیاتی .

مطالعه و رسیدگی به پرونده های مالیاتی ارجاع به کمیسیون تشخیص مالیات و صدور قرارهای لازم درمورد پرونده های مطروحه.

بازار کار

متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در :

وزارت امور اقتصاد و دارائی اشتغال یابند .

شرایط احراز

گواهینامه فوق دیپلم یا دانشنامه لیسانس یا فوق لیسانس یا دکترا در یکی از رشته های گروه :

امور مالی و حسابداری ،

امور اداری و مدیریت ،

اقتصاد