پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
بازیگر ایبسنی
میرطاهر مظلومی در جشنواره امسال دو کار را پشت سر گذاشت یکی نمایش «رسم سهلم» از نوشتههای هنریک ایبسن بود و دیگری هم هداگابلر که از آثار دیگر این غول ادبی اسکاندیناوی به شمار میرود. ایبسن کلاسیک، کلاسیک است اما دیالوگهایش تا مغز استخوان نفوذ میکند. تماشاگر را ساکت بر صندلی مینشاند و او را وادار به فکر کردن مینماید. از سوی دیگر کاراکتر، متن، دیالوگ و در کل فضای آثار ایبسن برای اغلب بازیگران جذاب است. میرطاهر مظلومی در حالی در این دو درام از ایبسن بازی داشت که خود بازی او با چنین فضایی متناسب است. از جمله بازیگرانی است که شیوه کاریاش با «طنز موقعیت» متناسب است و اغلب طنزهای ایبسن هم «طنز موقعیت» به شمار میروند. از سوی دیگر کار با کارگردانهای متفاوت آثار ایبسن هم از جای خود قابل بحث است. درام رسم سهلم را محمود رضا رحیمی بر روی صحنه آورد و هداگابلر نیز کاری مشترک از شایان افکاری و فرزاد استوار زاده بود.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست