سه شنبه, ۱۸ دی, ۱۴۰۳ / 7 January, 2025
تـبـلـیـغـات اساماســی
تبلیغات از طریق تلفن همراه فرصتهای بسیاری را برای شرکتهای مختلف، در جهت تبلیغات تجاری ویا تداوم ارتباط با مشتریان به وجود آورده است. تبلیغ با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات مثل smsهم از نظر کمی میتواند بسیار گسترش یابد و هم از نظر کیفی با سیستمهای تعاملی اطلاع رسانی ارتقاء مییابد.
امروزه مدیران بازاریابی، smsرا به عنوان تکنولوژی نوینی برای ارائه سرویس بهتر به مشتریان بهکار میگیرند. در نتیجه این تفکر، ارائه خدمات متنوع به مشتریان به سهولت مسیر بوده و شرکت میتواند با مشتریان بالفعل و بالقوه خود به راحتی ارتباط برقرار کند. اما اینکه توان بهکارگیری به عنوان یک رسانه تبلیغاتی موثر را دارد یا خیر، به شناخت دقیق مزایا و معایب آن از یک طرف و مقایسه آن با سایر رسانههای تبلیغات از طرف دیگر بستگی دارد تا از این رهگذر امکان انتخاب و بهکارگیری صحیح آن فراهم آید.
مهمترین مزایای smsعبارتند از:
دسترسی دائم
صاحبان تلفن همراه، این وسیله را در اکثر اوقات شبانه روز و در اکثر اماکن همراه خود دارند. از این رو شرکت میتواند بهطور دائم ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کند و در مواقع اضطراری، پیامهایی را به مخاطبان ارسال کند.
تعامل دو طرفه
با استفاده از تکنولوژی smsامکان تعامل دو طرفه بین فرستنده و گیرنده پیام به وجود خواهد آمد. بر این اساس امکان پیگیری و اندازهگیری نتایج حاصل از عملکرد بازاریابی شرکت را به وجود خواهد آورد.
ارسال فوری پیام
بسیاری از مواقع برای شرکت این الزام به وجود میآید که پیامی را در آن لحظه به اطلاع مخاطبان برساند.sms این قابلیت را دارد که از آن برای ارسال فوری پیام استفاده کرد.
سطح پوشش بالا و فراوانی رویت
باتوجه به استفاده تعداد زیادی از افراد جامعه از تلفن همراه، این تکنولوژی از سطح پوشش بالا برخوردار است. بهرغم اینکه برخی دیگر از رسانههای تبلیغاتی از این ویژگی برخوردارند، اما باید در مورد smsعنوان کرد که علاوه بر دسترسی بالا، ارسالکننده پیام از تعداد افراد دریافت کننده پیام اطمینان دارد، در حالی که پخش پیامهای تبلیغاتی در مورد تلویزیون یا رادیو اطمینان از رویت بالا را به همراه ندارد. هر چند که قابل قبول است که صفت فراوانی رویت بر رسانههای بی نظیر تلویزیون یا رادیو نیز حمل شود.
خوانده شدن پیام
مردم ماهیتا علاقه دارند پیامهای رسیده را بخوانند. برعکس ایمیلهای ناخواسته را به راحتی حذف میکنند. به تعبیری پیام ارسالی شرکت در اکثر مواقع خوانده میشود.
این تکنولوژی نظیر هر رسانه تبلیغاتی دیگر ضمن بهرهمندی از مزایای خاص از معایبی نیز برخوردار است که عبارتند از: واکنش نا مناسب افراد؛ افراد گاه نسبت به smsهای ناخواسته از خود واکنش نشان میدهند. اینگونه smsها به مرور موجب میشود تا افراد واکنشی نظیر بیتفاوتی، ناراحتی، عصبانیت و... از خود بروز دهند.
محدودیت تعداد حروف
پیام ارسالی شرکت میبایست حداکثر ١٦٠کاراکتر یا حرف را شامل شود. اما پیشبینی میشود با پیشرفت سریع تکنولوژی این محدودیت به مرور برطرف شود.
نگرانی از پاسخگویی
افراد نسبت به پاسخگویی به smsهای ناشناخته به دلیل افزایش پیامهای کلاه بردارانه بسیار محتاط عمل میکنند و به همین دلیل کارشناسان اعتقاد دارند که فرستنده پیام باید در پیام ارسالی به درستی خود را معرفی کند.
محیط ناامن
ممکن است پیام ارسالی به گیرنده نرسد ودر بین راه عمدا یا سهوا توسط فرد دیگر دریافت شود که توصیه میشود از این وسیله برای ارسال اطلاعات محرمانه استفاده نشود.
با توجه به آنچه گفته شد، میتوان به این نتیجه رسید که هیچ فعالیتی در حال حاضر بدون بهرهگیری از خدمات ارتباطی بهرهوری نخواهد داشت. تبلیغات الکترونیکی مهم ترین و بارز ترین تفاوت بین دنیای امروز و دنیای دیروز است. تبلیغات از طریق smsقادر است در کلیه زمینههای تبلیغاتی با روش مدرن، کم هزینه و اثر بخش وظایف مختلف خود را انجام دهد.
راه رسیدن به بینش و تخصص در عصر حاضر، فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست