سه شنبه, ۱۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 4 February, 2025
روش جذب مشتری در اولین ملاقات
در اوتین ملاقات حضوری با مشتری اگر بتوانید جلسه را خوب مدیریت کنید نیمی از راه فروش را رفته اید که در 5 دقیقه ی اول مشتری باید احساس خوبی داشته باشد.سعی کنید آماده باشید این به این معنی است که حداقل اطلاعات اولیه ای راجب مشتری را در جلسه ی اول ملاقات داشته باشید.
5 دقیقه اول در هر جلسه فروشی مانند فونداسیون ساختمان است که اگر درست بنا شود همه چیز تا انتها خوب پیش خواهد رفت و اگر کج نهاده شود پیشرفت کردن غیرممکن خواهدبود. معمولا فروشنده با تماس قبلی قرار ملاقاتی را با مشتری بالقوه خود ترتیب می دهد. در این قرار ملاقات، 5 دقیقه اول نقش بسیار مهمی را در موفقیت یا عدم موفقیت فروشنده ایفا می کند و به همین دلیل باید به دقت برای آن برنامه ریزی کرد. در این مقاله به آنچه باید توسط فروشنده در 5 دقیقه اول ملاقاتش با مشتری انجام شود، اشاره شده است.
ارتباط شخصی ایجاد کنیدهر چند صحبت کردن درباره موضوعاتی مانند وضعیت آب و هوا دیگر خیلی کلیشه ای شده است، اما نیاز است فضای خوبی در ابتدای جلسه به وجود آید. یکی از راه های چنین فضایی ایجاد یک لیک شخصی سریع است. شاید هر دوی شما- فروشنده و مشتری- فرد مشتری را بشناسید.
در این صورت به آن فرد اشاره کنید و برای مثال بگویید «باخبر شدم که شما آقای طهماسبی را می شناسید.» یا به تجربه مشترکی اشاره کنید. آیا هر دوی شما به یک دبیرستان می رفته اید؟ آیا باشگاه ورزشی مشترکی دارید، یا اینکه به نکته مثبتی درباره شرکت مشتری خود اشاره کنید. هرکدام را که انتخاب می کنید، به سرعت لینک اولیه را ایجاد کنید.
اجازه دهید مشتری احتمالی شما بداند که هدف تان از حضور در این جلسه چیست. مثلا بگویید:«پشت تلفن فرمودید که قصد دارید برای شعبات خود در سطح کشور، پکیج دیواری نصب کنید. خواهش می کنم کمی جزئی تر درباره این موضوع صحبت کنید و اگر کمکی از ما برآمد درباره آن گفت و گو خواهیم کرد. آیا این روش برای تان مناسب است؟»
خود را جایگاه یابی کنیداگر تاکنون با این مشتری هیچ گونه معامله ای انجام نداده اید، باید بسته به شرایط جلسه جایگاه خود را تعیین کنید. برای مثال، می توانید شرکت خود را معرفی کنید:«ما به مشتریان خود کمک می کنیم که فرایند استخدام خود را به بهترین شکل انجام دهند و بهترین استعدادها را جذب کنند.»
نکته مهم در عباراتی که برای جایگاه یابی خود یا شرکت تان استفاده می کنید این است که به مرور تاریخچه شرکت خود نپردازید. همین قدر که مطمئن شوید مشتری به درک درستی از شما و سازمان تان رسیده کفایت می کند. با مرور تاریخچه شرکت خود که هیچ جذابیتی برای مشتری ندارد، شانس فروش خود را کاهش ندهید.
با هر روشی که خودتان مناسب می دانید به مشتری نشان دهید که در کارتان حرفه ای هستید. می توانید به برخی از تحولات صنعت خود اشاره کنید؛ تحولاتی که برای مشتری معنادار باشند و توجه او را جلب کنند. البته در کنار این، لازم است حرفه ای بودن در لباس پوشیدن، کلام و رفتار شما نیز دیده می شود.
ذهن مشتری را با سوال خود درگیر کنیدحال نوبت به آن رسیده است که سوالی بپرسید که توجه مشتری را به اهمیت موضوع و توانایی شما در کمک به خودش جلب کند. این سوال شما را وارد مسیری می کند که در نهایت برای هر دوی شما سودمند خواهدبود.
اگر بتوانید این 5 دقیقه را به خوبی مدیریت کنید، تقریبا نیمی از راه فروش را رفته اید. با رعایت مواردی که در اینجا اشاره شد می توانید برداشت خوبی از خود و سازمان تان در مشتری ایجاد کنید و مراحل بعدی را با اعتماد به نفس بیشتری به انجام رسانید و در نهایت فروش را خاتمه دهید.
روش جذب مشتری در اولین ملاقاتایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست