چهارشنبه, ۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 22 January, 2025
مجله ویستا
تجارت الکترونیک چیست؟ 5 قدم برای موفقیت در آن
بسیاری از کارآفرینان تجارتی را دوست دارند که بتوانند علاوه بر کار، به زندگی شخصیشان هم برسند و خیالشان بابت تجارتشان راحت باشد. به جرأت میتوان گفت تجارت الکترونیک بهترین نوع کسب و کار برای چنین کارآفرینانیست. اگر بخواهید از فروشگاه اینترنتی و یا به طور کلی تجارت الکترونیکتان یک کسب و کار پر رونق راه اندازی کنید، باید بدانید با تلاش و رعایت اصول مربوطه این کار برای شما امکانپذیر است. تجارت الکترونیک همیشه پتانسیل کافی را دارد و این شمایید که باید قدم در راه بگذارید و تلاش کنید.
در اینجا به ۵ نکته مهم در راهاندازی تجارت الکترونیک اشاره میکنیم.
۱- به اندازه یک تجارت غیر الکترونیک، برای راهاندازی تجارت الکترونیک تلاش کنید!
تجارت الکترونیک را چه طور میبینید؟ آیا از آن به عنوان یک سرگرمی یاد میکنید؟ چیزی که بتوانید آن را در وقتهای آزادتان دنبال کنید؟ شاید برای همه آسانتر باشد که از چنین زاویهای به داستان نگاه کنند مخصوصا این که در ابتدای راه باشند و میلیونها دلار از آن درآمد نداشته باشند. اما اگر شما واقعا مایلید تا تجارت الکترونیکتان را به یک تجارت موفق و پولساز تبدیل کنید، بهتر است تصور کنید که از همان ابتدای راه پولساز است تا بتواند به شما انگیزه کافی را بدهد.
۲- نرم افزار مناسب برای تجارتتان بیابید
به عنوان کسی که صاحب تجارت هستید باید پیش از آن که تجارتتان را آغاز کنید، بتوانید مشکلات بالقوه پیش رویتان را پیشبینی کنید. برای بسیاری از صاحبان تجارت الکترونیک، وجود نرمافزاری با قابلیت ارزیابی و به روز رسانی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در تجارت الکترونیک، نرم افزار اساسیترین ابزار محسوب میشود.
زمانی که به دنبال یک نرمافزار برای استفاده در تجارت اکترونیک هستید، باید به امنیت، مقیاسپذیری، قابلیت استفاده آسان و داشتن ابزارهای بازاریابی در آن توجه کافی را داشته باشید.
بزرگترین مانع برای پیشرفت در تجارت الکترونیک را میتوان عدم استفاده از نرمافزار مناسب نامید. نرمافزار مد نظر شما باید مقیاس پذیر باشد، امن باشد، رابط کاربری مطلوبی داشته باشد، قابلیت به روز رسانی داشته باشد و بتواند از ابزارهای گوناگون بازاریابی پشتیبانی کند.
این که چه ابزاری بهترین ابزار در وبسایت شما است، بستگی به نیازتان دارد. بهتر است قبل از تهیه نرمافزار مربوطه، چالشها و نیازهای خودرا بشناسید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.
۳- بازار هدف خودرا بشناسید
مشتریان هدف خود را بشناسید. بسیاری از صاحبان تجارت این مرحله را جدی نمیگیرند و در نتیجه، زمان و منابع گوناگون مالیشان را در راه بازاریابی غلط هدر میدهند. شما باید هدف از بازاریابیتان را بدانید و بازار هدف خودتان را بشناسید تا بتوانید بازگشت سرمایه مطلوبی را تجربه کنید. این کار باعث میشود تا به مرور زمان بتوانید در بازار تثبیت شده و بدرخشید.
۴- کاری کنید تا مشتریانتان سفیران برند شما شوند
هیچ چیزی برای شما بهتر از توصیف درخشان مشتریان از شما و برندتان در اضافه کردن به اعتبار کسب و کارتان وجود ندارد. با جمع آوری و به اشتراک گذاشتن این بازخورد ها میتوانید بازدید کنندگان وبسایتتان را به خرید محصولات تشویق نمایید.
رییس شرکت Slyde Hand boards میگوید: بهترین راه برای رشد تجارت الکترونیک شما این است بتوانید از مشتریانتان به عنوان سفیران برند استفاده کنید. سعی کنید بازخوردهایتان را جمعآوری کرده و آنان را با دیگر مشتریانتان به اشتراک بگذارید.
شما میتوانید تعاریف گوناگونی از کارتان ارائه دهید، اما هیچ کس به اندازه مشتریان شما و کسانی که از محصولات شما استفاده کرده اند نمیتواند تأثیر زیادی بر روی دیگران در زمینه خرید محصولات شما داشته باشد. مشتریان شما بیشترین دارایی شما را تشکیل میدهند بنابراین باید راه نفوذ به آنها را به خوبی بدانید.
۵- مراحل پرداخت را آسان کنید
اگر شما خواهید محصولاتتان را بهتر و بیشتر به فروش برسانید، علاوه بر داشتن مدیریت فروش قدرتمند، باید شرایطی را فراهم کنید تا مشتریانتان دچار خستگی نشوند. این خستگی باعث میشود تا آنان به دنبال یک وبسایت بهتر برای خرید محصول مشابه باشند.
وجود مراحل متعدد در پرداخت یکی از چالشهای جدی در خرید اینترنتی به حساب میآید مخصوصا زمانی که پرداخت از طریق موبایل انجام میشود. مدیرعامل شرکت SEO Nick میگوید: از نظر من برای ایجاد و رشد یک تجارت الکترونیک، راه حلی ساده و معمولی وجود دارد اما کمتر میبینم شرکتی این نکته مهم را در نظر داشته باشد. منظور از این نکته مهم، حذف مراحل متعدد پرداخت در تجارت الکترونیک است.
او برای این راهحل روشهایی را ارائه میکند:
ایجاد حساب کاربری را الزامی نکنید.
تعداد صفحاتی که مشتری برای خرید باید از آنها عبور کند را به حداقل برسانید.
ارزانترین راه حمل و نقل را برای محصولاتتان در نظر بگیرید. البته اگر بتوانید راه حل سریع تری با قیمت بالاتری بیابید آن را نیز در نظر بگیرید.
جاهای خالی فرمها را به حداقل برسانید و حتی الامکان از سیستم اتوماتیک پر کردن فرم استفاده نمایید.
اطلاعات صورتحساب، حمل و نقل و پرداخت مشتریان را در جا و مکان ممکن ذخیره نمایید.
در پایان، شما میتوانید تجارت خودتان تا هر اندازه که میخواهید رشد دهید. میزان رشد این تجارت به جاه طلبی شما و این که چه چیزی از تجارتتان میخواهید، بر میگردد. از اشتباهات دیگران درس بگیرید تا مسیر امتحان شده را مجددا امتحان نکنید.
آیا شما نیز در تجارت الکترونیک فعالیت دارید؟ تجربیات خودرا با مخاطبان وب در میان بگذارید.
برگرفته از: johnlawson
گروه روانشناسی وب
به عنوان کسی که صاحب تجارت هستید باید پیش از آن که تجارتتان را آغاز کنید، بتوانید مشکلات بالقوه پیش رویتان را پیشبینی کنید. برای بسیاری از صاحبان تجارت الکترونیک، وجود نرمافزاری با قابلیت ارزیابی و به روز رسانی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در تجارت الکترونیک، نرم افزار اساسیترین ابزار محسوب میشود.
زمانی که به دنبال یک نرمافزار برای استفاده در تجارت اکترونیک هستید، باید به امنیت، مقیاسپذیری، قابلیت استفاده آسان و داشتن ابزارهای بازاریابی در آن توجه کافی را داشته باشید.
بزرگترین مانع برای پیشرفت در تجارت الکترونیک را میتوان عدم استفاده از نرمافزار مناسب نامید. نرمافزار مد نظر شما باید مقیاس پذیر باشد، امن باشد، رابط کاربری مطلوبی داشته باشد، قابلیت به روز رسانی داشته باشد و بتواند از ابزارهای گوناگون بازاریابی پشتیبانی کند.
این که چه ابزاری بهترین ابزار در وبسایت شما است، بستگی به نیازتان دارد. بهتر است قبل از تهیه نرمافزار مربوطه، چالشها و نیازهای خودرا بشناسید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.
زمانی که به دنبال یک نرمافزار برای استفاده در تجارت اکترونیک هستید، باید به امنیت، مقیاسپذیری، قابلیت استفاده آسان و داشتن ابزارهای بازاریابی در آن توجه کافی را داشته باشید.
بزرگترین مانع برای پیشرفت در تجارت الکترونیک را میتوان عدم استفاده از نرمافزار مناسب نامید. نرمافزار مد نظر شما باید مقیاس پذیر باشد، امن باشد، رابط کاربری مطلوبی داشته باشد، قابلیت به روز رسانی داشته باشد و بتواند از ابزارهای گوناگون بازاریابی پشتیبانی کند.
این که چه ابزاری بهترین ابزار در وبسایت شما است، بستگی به نیازتان دارد. بهتر است قبل از تهیه نرمافزار مربوطه، چالشها و نیازهای خودرا بشناسید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.
۳- بازار هدف خودرا بشناسید
مشتریان هدف خود را بشناسید. بسیاری از صاحبان تجارت این مرحله را جدی نمیگیرند و در نتیجه، زمان و منابع گوناگون مالیشان را در راه بازاریابی غلط هدر میدهند. شما باید هدف از بازاریابیتان را بدانید و بازار هدف خودتان را بشناسید تا بتوانید بازگشت سرمایه مطلوبی را تجربه کنید. این کار باعث میشود تا به مرور زمان بتوانید در بازار تثبیت شده و بدرخشید.
۴- کاری کنید تا مشتریانتان سفیران برند شما شوند
هیچ چیزی برای شما بهتر از توصیف درخشان مشتریان از شما و برندتان در اضافه کردن به اعتبار کسب و کارتان وجود ندارد. با جمع آوری و به اشتراک گذاشتن این بازخورد ها میتوانید بازدید کنندگان وبسایتتان را به خرید محصولات تشویق نمایید.
رییس شرکت Slyde Hand boards میگوید: بهترین راه برای رشد تجارت الکترونیک شما این است بتوانید از مشتریانتان به عنوان سفیران برند استفاده کنید. سعی کنید بازخوردهایتان را جمعآوری کرده و آنان را با دیگر مشتریانتان به اشتراک بگذارید.
شما میتوانید تعاریف گوناگونی از کارتان ارائه دهید، اما هیچ کس به اندازه مشتریان شما و کسانی که از محصولات شما استفاده کرده اند نمیتواند تأثیر زیادی بر روی دیگران در زمینه خرید محصولات شما داشته باشد. مشتریان شما بیشترین دارایی شما را تشکیل میدهند بنابراین باید راه نفوذ به آنها را به خوبی بدانید.
۵- مراحل پرداخت را آسان کنید
اگر شما خواهید محصولاتتان را بهتر و بیشتر به فروش برسانید، علاوه بر داشتن مدیریت فروش قدرتمند، باید شرایطی را فراهم کنید تا مشتریانتان دچار خستگی نشوند. این خستگی باعث میشود تا آنان به دنبال یک وبسایت بهتر برای خرید محصول مشابه باشند.
وجود مراحل متعدد در پرداخت یکی از چالشهای جدی در خرید اینترنتی به حساب میآید مخصوصا زمانی که پرداخت از طریق موبایل انجام میشود. مدیرعامل شرکت SEO Nick میگوید: از نظر من برای ایجاد و رشد یک تجارت الکترونیک، راه حلی ساده و معمولی وجود دارد اما کمتر میبینم شرکتی این نکته مهم را در نظر داشته باشد. منظور از این نکته مهم، حذف مراحل متعدد پرداخت در تجارت الکترونیک است.
او برای این راهحل روشهایی را ارائه میکند:
ایجاد حساب کاربری را الزامی نکنید.
تعداد صفحاتی که مشتری برای خرید باید از آنها عبور کند را به حداقل برسانید.
ارزانترین راه حمل و نقل را برای محصولاتتان در نظر بگیرید. البته اگر بتوانید راه حل سریع تری با قیمت بالاتری بیابید آن را نیز در نظر بگیرید.
جاهای خالی فرمها را به حداقل برسانید و حتی الامکان از سیستم اتوماتیک پر کردن فرم استفاده نمایید.
اطلاعات صورتحساب، حمل و نقل و پرداخت مشتریان را در جا و مکان ممکن ذخیره نمایید.
در پایان، شما میتوانید تجارت خودتان تا هر اندازه که میخواهید رشد دهید. میزان رشد این تجارت به جاه طلبی شما و این که چه چیزی از تجارتتان میخواهید، بر میگردد. از اشتباهات دیگران درس بگیرید تا مسیر امتحان شده را مجددا امتحان نکنید.
آیا شما نیز در تجارت الکترونیک فعالیت دارید؟ تجربیات خودرا با مخاطبان وب در میان بگذارید.
برگرفته از: johnlawson
گروه روانشناسی وب
رییس شرکت Slyde Hand boards میگوید: بهترین راه برای رشد تجارت الکترونیک شما این است بتوانید از مشتریانتان به عنوان سفیران برند استفاده کنید. سعی کنید بازخوردهایتان را جمعآوری کرده و آنان را با دیگر مشتریانتان به اشتراک بگذارید.
شما میتوانید تعاریف گوناگونی از کارتان ارائه دهید، اما هیچ کس به اندازه مشتریان شما و کسانی که از محصولات شما استفاده کرده اند نمیتواند تأثیر زیادی بر روی دیگران در زمینه خرید محصولات شما داشته باشد. مشتریان شما بیشترین دارایی شما را تشکیل میدهند بنابراین باید راه نفوذ به آنها را به خوبی بدانید.
۵- مراحل پرداخت را آسان کنید
وجود مراحل متعدد در پرداخت یکی از چالشهای جدی در خرید اینترنتی به حساب میآید مخصوصا زمانی که پرداخت از طریق موبایل انجام میشود. مدیرعامل شرکت SEO Nick میگوید: از نظر من برای ایجاد و رشد یک تجارت الکترونیک، راه حلی ساده و معمولی وجود دارد اما کمتر میبینم شرکتی این نکته مهم را در نظر داشته باشد. منظور از این نکته مهم، حذف مراحل متعدد پرداخت در تجارت الکترونیک است.
او برای این راهحل روشهایی را ارائه میکند:
ایجاد حساب کاربری را الزامی نکنید.
تعداد صفحاتی که مشتری برای خرید باید از آنها عبور کند را به حداقل برسانید.
ارزانترین راه حمل و نقل را برای محصولاتتان در نظر بگیرید. البته اگر بتوانید راه حل سریع تری با قیمت بالاتری بیابید آن را نیز در نظر بگیرید.
جاهای خالی فرمها را به حداقل برسانید و حتی الامکان از سیستم اتوماتیک پر کردن فرم استفاده نمایید.
اطلاعات صورتحساب، حمل و نقل و پرداخت مشتریان را در جا و مکان ممکن ذخیره نمایید.
در پایان، شما میتوانید تجارت خودتان تا هر اندازه که میخواهید رشد دهید. میزان رشد این تجارت به جاه طلبی شما و این که چه چیزی از تجارتتان میخواهید، بر میگردد. از اشتباهات دیگران درس بگیرید تا مسیر امتحان شده را مجددا امتحان نکنید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست