جمعه, ۱۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 31 January, 2025
یافتن سایت مناسب برای تجارت آنلاین
دهها بازار آنلاین وجود دارد که میتوانید در آنها فروشگاه مخصوص به خود را برپا کنید و از طریق آن به فروش محصولاتتان بهصورت آنلاین بپردازید. اما کدام بازارها ارزش وقت گذاشتن را دارند؟ پیدا کردن بازار آنلاین مناسب به محصولی که میخواهید بفروشید، مخاطبانی که در نظر دارید، و میزان سرمایهگذاریتان بستگی دارد.
غولهایی مانند آمازون و eBay هنوز هم سلطه کامل را در اختیار دارند. ولی این امکان هم وجود دارد که فروش خوبی در سایتهای کوچکتری که به صورت تخصصیتر کار میکنند داشته باشید. به گفتة ساشاریتا مالپورو، کارشناس کسبوکار الکترونیکی فورستر، مشکل بتوان گفت که چند پلتفرم آنلاین برای ایجاد فروشگاه وجود دارد چون سایتهای جدید مانند قارچ سر بر میآورند. او میگوید: «هنوز معلوم نیست که آیا بسیاری از این بازارها خواهند توانست بازار قابل توجهی را به خود اختصاص بدهند یا خیر.»
در این گزارش تصویری نگاهی به ده بازار آنلاین برتر در حال حاضر خواهیم داشت. اما نمیتوان ادعا کرد که این فهرست کامل است و فقط مهمترین بازارهای آنلاین در حال حاضر را شامل میشود.
● eBay
▪ http://www.ebay.com
▪ تعداد بازدیدکنندگان در سپتامبر ۲۰۰۸:
پنجاه و دو میلیون و ۲۶۵ هزار نفر (منبع: Nielsen Online)
مادر همه بازارهای آنلاین eBay است که هنوز هم برترین پلتفرم فروشهای مزایدهای و فروش با قیمت ثابت محسوب میشود. eBay Stores و شرکت میزبانی eBay به نام ProStores کمک میکنند که کسبوکار خودتان را روی eBay تبلیغ کنید و اقلام فروشی خود را بهصورت بسیار حرفهایتر از کاربران معمولی مدیریت کنید.
▪ مزایا:
eBay بهعنوان بزرگترین بازار خرید و فروش آنلاین محصولات شما را در معرض دید بیشترین تعداد کاربران قرار میدهد.
▪ معایب:
فروشندگان از تغییر ساختار محاسبه هزینهها در eBay شکایت دارند. علاوه بر این فروشندگان بر اساس نظرات خریداران از سایت حذف میشوند و به این ترتیب امکان کمتری برای دفاع از عملکرد خودشان پیدا میکنند.
● Overstock.com
▪ http://www.overstock.com
▪ تعداد بازدیدکنندگان در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی:
۹ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر (منبع: Nielsen Online)
هر کسی میتواند محصولاتش را برای فروش بهصورت مزایدهای روی Overstock.com قرار دهد. اما فقط فروشندگان معتبر میتوانند به صورت عمده از طریق این سایت به فروش محصول بپردازند.
▪ مزایا:
فروش با قیمت ثابت یا فروش مزایدهای در Overstock.com ارزانتر از eBay است.
▪ معایب:
این سایت قیمتهای کمتری دارد ولی در مقابل تعداد کاربرانش هم کمتر است.
● آمازون
▪ http://www.amazon.com
▪ تعداد بازدیدگنندگان در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی:
۴۷ میلیون و سیصد و چهارده هزار نفر (منبع: Nielsen Online)
آمازون به شما امکان میدهد که محصولاتتان را در میان مجموعه عظیم محصولات موجود در سایت فهرست کنید و فهرستتان در کنار نتایج جستوجوی کاربران نمایش داده خواهد شد. این شرکت همچنین سرویسهای تجارت الکترونیکی مانند Amazon WebStores و Amazon Fullfillment را ارائه میدهد.
▪ مزایا:
حضور در آماوزن باعث میشود که در میان مصرفکنندگانی اعتبار بیابید که در غیر این صورت هیچ شناختی از شما نداشتند.
▪ معایب:
فهرست شدن در آمازون به معنی این است که محصولاتتان و قمیت آنها در کنار محصولات رقبا و همچنین خود آمازون نمایش داده خواهد شد.
● Yahoo! Shopping
▪ shopping.yahoo.com
▪ تعداد بازدیدکنندگان در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی:
۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر (منبع: Nielsen Online)
در این سایت میتوانید فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید و محصولاتتان در سرویس خرید سایت یاهو هم نمایش داده خواهند شد.
▪ مزایا:
قالبهایی که برای فروشگاههای آنلاین یاهو وجود دارد کار فهرست کردن محصولات را ساده میکنند.
▪ معایب:
بر خلاف آمازون و eBay، یاهو نامی نیست که با تجارت الکترونیکی شناخته شود. پس شاید کاربرانش کمتر برای خرید آمادگی داشته باشند.
● کریگزلیست
▪ http://www.craigslist.org
▪ تعداد بازدیدکنندگان در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی:
۳۰ میلیون و ۲۹۸ هزار (منبع: Nielsen Online)
این سایت که تبلیغات را به صورت محلی دستهبندی میکند به همه امکان میدهد که محصولاتشان را در آن فهرست کنند.
▪ مزایا:
فروش اقلام در کریگزلیست رایگان است.
▪ معایب:
کریگزلیست پلتفرم تجارت الکترونیکی نیست. پس نه از ویترین خبری است و نه از سبد خرید. حتی سیستمی هم برای پرداخت الکترونیکی وجود ندارد.
● CafePress
▪ http://www.cafepress.com
▪ تعداد بازدیدکنندگان در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی:
۵ میلیون و ۸۷۸ هزار نفر (منبع: Nielsen Online)
CafePress به کاربرانش امکان میدهد که محصولات سفارشی مانند تیشرت، پوستر، کتابهایی که به درخواست مشتری چاپ میشوند، را بفروشند.
▪ مزایا:
CafePress محصولاتی که تقاضا میشوند را به فروش میرساند و بنابراین هیچ محصول به فروش نرفتهای در انبارها باقی نمیماند.
▪ معایب:
فقط میتوان محصولاتی را سفارشی کرد که خود سایت تعیین کرده و نمیتوان همه محصولات موردنظر را روی آن به فروش رساند.
● Etsy
▪ http://www.etsy.com
▪ تعداد بازدیدکنندگان در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی:
۲ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر (منبع: Nielsen Online)
Etsy بازاری برای فروش محصولات دستساز و منحصر به فرد خانگی است.
▪ مزایا:
این بازار کاربران و فروشندگان بسیار وفاداری دارد که به محصولات خانگی علاقه دارند.
▪ معایب:
در این سایت اجازه ندارید محصولاتی که تولید انبوه دارند یا خودتان نساختهاید را بفروشید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست