چهارشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 22 May, 2024
تاثیر نخستین در تـبـلـیـغـات
در تمامی اشکال تبلیغات، «تاثیر نخست» نخستین چیزی که خواننده میبیند، میخواند یا میشنود میتواند به مفهوم ناکامی یا موفقیت تلقی شود. اگر نخستین تاثیر یک آگهی نامربوط و ملالآور تلقی شود، توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد.
اگر اخبار یا اطلاعات مفیدی در اختیارتان بگذارد یا قول پاداشی را در قبال خواندن آن آگهی به شما بدهد، نخستین اثر آن جلب توجه شما خواهد بود و این نخستین قدمی است که مخاطب را متقاعد میسازد که کالای شما را خریداری کند.
در رسانههای مختلف، «تاثیر نخست» وضعیت متفاوتی دارد. در آگهی تلویزیونی، نخستین لحظات پخش آن؛ در تبلیغات چاپی، عنوان و جاذبه بصری؛ در یک بروشور، جلد؛ در نمایش کالا، اسلایدهای نخستین نقش "تاثیر نخست" را بازی میکند.
هر قدر که کلمههای شما متقاعد کننده و کالای شما ممتاز باشد، آگهی شما قادر به فروش آن نخواهد بود، مگر آنکه توجه مخاطب را به خود جلب کنید. اکثر متخصصان تبلیغاتی باور دارند که یک عنوان پرجاذبه، که توجه همگان را به جانب خود جلب کند، کلید این معماست.
دیوید اگیلوی میگوید: «انتخاب عنوانی جدید برای یک آگهی قدیمی که از مدتها پیش در جراید درج شده بود، قدرت فروش کالا را تا ده برابر افزایش میدهد».
هر یک از این عنوانها، امتیازی را به مصرفکننده تقدیم میکند، پاداش برای خواندن متن تبلیغ و... هر یک به شما قول میدهد که اطلاعاتی مفید و موثر را در قبال وقتی که برای خواندن آگهی صرف کرده اید و پولی را که در قبال خرید کالا پرداختهاید، در اختیارتان قرار دهد.
نقش و اثر یک عنوان، بیش از جلب توجه افراد است. عنوان میتواند هدفهای مختلفی را همچون جلب توجه، انتخاب مخاطب، ارسال کامل پیام و کشاندن خواننده به متن تبلیغ داشته باشد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
رئیس جمهور شهدای خدمت سقوط بالگرد رئیسی شهید جمهور ابراهیم رئیسی رئیسی سیدابراهیم رئیسی شهادت ایران سید ابراهیم رئیسی سقوط بالگرد بالگرد
هواشناسی پیام تسلیت امتحانات نهایی تهران کنکور شهرداری تهران هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی بارش باران سیل قوه قضاییه پلیس
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو قیمت طلا بورس بازار خودرو یارانه دلار یارانه نقدی حقوق بازنشستگان سایپا بازنشستگان
سینمای ایران سینما ژیلا صادقی تلویزیون جشنواره کن ازدواج آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی لیلا حاتمی سریال
کنکور ۱۴۰۳ دانش بنیان
رژیم صهیونیستی روسیه اسرائیل غزه امیرعبداللهیان فلسطین ترکیه جنگ غزه آمریکا چین ولادیمیر پوتین اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر والیبال لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس فدراسیون فوتبال لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال منچسترسیتی
هوش مصنوعی اپل مایکروسافت گوگل سامسونگ ناسا تبلیغات موبایل آیفون
سلامت سرطان مغز کاهش وزن سلامت روان آلزایمر طول عمر افسردگی مغز انسان دیابت فشار خون