چهارشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 22 May, 2024
مجله ویستا

تاثیر نخستین در تـبـلـیـغـات


تاثیر نخستین در تـبـلـیـغـات

در تمامی ‌اشکال تبلیغات، «تاثیر نخست» نخستین چیزی که خواننده می‌بیند، می‌خواند یا می‌شنود می‌تواند به مفهوم ناکامی یا موفقیت تلقی شود. اگر نخستین تاثیر یک آگهی نامربوط و ملال‌آور …

در تمامی ‌اشکال تبلیغات، «تاثیر نخست» نخستین چیزی که خواننده می‌بیند، می‌خواند یا می‌شنود می‌تواند به مفهوم ناکامی یا موفقیت تلقی شود. اگر نخستین تاثیر یک آگهی نامربوط و ملال‌آور تلقی شود، توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد.

اگر اخبار یا اطلاعات مفیدی در اختیارتان بگذارد یا قول پاداشی را در قبال خواندن آن آگهی به شما بدهد، نخستین اثر آن جلب توجه شما خواهد بود و این نخستین قدمی ‌است که مخاطب را متقاعد می‌سازد که کالای شما را خریداری کند.

در رسانه‌های مختلف، «تاثیر نخست» وضعیت متفاوتی دارد. در آگهی تلویزیونی، نخستین لحظات پخش آن؛ در تبلیغات چاپی، عنوان و جاذبه بصری؛ در یک بروشور، جلد؛ در نمایش کالا، اسلایدهای نخستین نقش "تاثیر نخست" را بازی می‌کند.

هر قدر که کلمه‌های شما متقاعد کننده و کالای شما ممتاز باشد، آگهی شما قادر به فروش آن نخواهد بود، مگر آنکه توجه مخاطب را به خود جلب کنید. اکثر متخصصان تبلیغاتی باور دارند که یک عنوان پرجاذبه، که توجه همگان را به جانب خود جلب کند، کلید این معماست.

دیوید اگیلوی می‌گوید: «انتخاب عنوانی جدید برای یک آگهی قدیمی که از مدت‌ها پیش در جراید درج شده بود، قدرت فروش کالا را تا ده برابر افزایش می‌دهد».

هر یک از این عنوان‌ها، امتیازی را به مصرف‌کننده تقدیم می‌کند، پاداش برای خواندن متن تبلیغ و... هر یک به شما قول می‌دهد که اطلاعاتی مفید و موثر را در قبال وقتی که برای خواندن آگهی صرف کرده اید و پولی را که در قبال خرید کالا پرداخته‌اید، در اختیارتان قرار دهد.

نقش و اثر یک عنوان، بیش از جلب توجه افراد است. عنوان می‌تواند هدف‌های مختلفی را همچون جلب توجه، انتخاب مخاطب، ارسال کامل پیام و کشاندن خواننده به متن تبلیغ داشته باشد.