دوشنبه, ۱۴ خرداد, ۱۴۰۳ / 3 June, 2024
درباره موتورسیکلت C-۱
در خیابانهای شلوغ شهرهای دنیا یا چرا راه دور برویم در ترافیک پرازدحام شهرهای کشور خودمان داشتن یک موتورسیکلت میتواند موجب زودتر رسیدن به مقصد و کاهش هزینههای حمل و نقل شود.
شاید فکر کنید داشتن یک موتورسیکلت در این خیابان های شلوغ می تواند حتی استرس پیدا کردن جای پارک را نیز از بین ببرد، اما با خطرات متعدد موتورسواری چه می کنید؟ همچنین موتورسواری در یک روز بارانی یا نیمه شب یخ بندان زمستانی، یک ظهر داغ تابستانی و از همه بدتر روزهایی که آلودگی هوا نفس ها را می برد، می تواند یک کابوس وحشتناک باشد.
در این میان به نظر می رسد سازندگان C-۱ فکر همه چیز را کرده اند و موتورسیکلتی ساخته اند که جای پارک کمی می خواهد، هیجان موتورسواری را فراهم می کند، سریع و فارغ از ترافیک شما را به مقصد می رساند و از همه مهم تر از نظر ایمنی نیز در حد مطلوبی قرار دارد. C-۱ برخلاف موتورسیکلت های دیگر شما را از سرما، گرما، باران و برف محفوظ نگه می دارد، ولی شاید مهم ترین ویژگی C-۱ این است که هرچند دو چرخ دارد، اما مثل یک خودروی چهار چرخه پایدار است و هیچ گاه به پهلو نمی افتد.
دانیل کیم، مدیر ارشد اجرایی شرکتLit Motors می خواهد آنچه را ما به عنوان موتورسیکلت می شناسیم تغییر دهد و بنا بر همین تصمیم محصول جدیدی ساخته است.
او رویای قدم گذاشتن در جای پای استیو جابز را دارد و با طراحی این پدیده اتاق دار، موتورسیکلت را دوباره اختراع کرده است و اما ایده او، موتورسیکلتی برقی با دو چرخ است که راحتی و ایمنی ماشین را با خود به ارمغان می آورد.
وسیله نقلیه C-۱ دارای دو چرخ و دو در است! سرنشین مانند خودرو داخل وسیله نقلیه می نشیند و درها را می بندند، پس ایمنی بیشتری از موتور سیکلت های معمولی دارد، اما چطور قرار است تعادل خود را حفظ کند. سواری گرفتن از وسایل نقلیه دو چرخ مانند موتورسیکلت یا دوچرخه، مهارت خاصی در حفظ تعادل جانبی لازم دارد که در حین حرکت با چپ و راست رفتن های ریز و مداوم تأمین می شود.
موتورسیکلت C-۱ برای حفظ تعادل خود از یک ژیروسکوپ استفاده می کند. یک ژیروسکوپ مکانیکی همیشه یک چرخ یا دیسک چرخنده با محور آزاد دارد که می تواند در هر جهتی حرکت کند، اما این چرخ که هم سنگین است و هم با سرعتی بسیار زیاد می چرخد، به دلیل همان زاویه ای بزرگ خود، تمایل به تغییر جهت چرخش خود نسبت به آنچه از ابتدا برای آن تنظیم شده، ندارد.
به همین دلیل اگر ژیروسکوپ افقی در حال کار را خم کنید، صفحه چرخان درون آن خیلی سریع تغییر جهت می دهد تا دوباره به موازات افق قرار بگیرد. حال اگر این چرخ غلتان را به بدنه موتور C-۱ خود وصل کنید، یک متعادل کننده شگفت انگیز به دست خواهید آورد که در هر حالتی موتورسیکلت شما را قائم نگه خواهد داشت.این تازه آغاز ماجراست.
C-۱ مانند بسیاری از اتومبیل های جدید از ابزار متنوعی استفاده می کند تا همواره در تماس با اینترنت باشد. به علت روش های اتصال بسیارش، می توانید C-۱ را یک تلفن هوشمند قابل سوار شدن تصور کنید.
به علت این همه روش های دریافت و ارسال اطلاعات است که راننده این موتور می تواند بسادگی از حجم ترافیک و ناسازگاری آب و هوا در مسیر پیش رویش مطلع شود تا اگر مایل بود مسیرهای جدیدی را جایگزین کند.
منبع: Gizmag
مترجم: آزاده ارشدی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم امام خمینی وزارت کشور ایران محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری ستاد انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انتخابات 1403
هواشناسی تهران ارتحال امام آتش سوزی پلیس راهور پلیس شهرداری تهران فضای مجازی دستگیری سازمان هواشناسی قتل آموزش و پرورش
وام ازدواج قیمت دلار قیمت طلا گمرک قیمت خودرو دولت سیزدهم خودرو مسکن بانک مرکزی برق بازار خودرو بازنشستگان
زهره حمیدی تلویزیون سینمای ایران رسانه ملی امام خمینی (ره) سینما سریال
دانشگاه آزاد اسلامی منظومه شمسی فناوری ویروس
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس چین لبنان روسیه جو بایدن ترکیه
پرسپولیس فوتبال استقلال رئال مادرید جواد نکونام باشگاه پرسپولیس لیگ برتر لیگ برتر ایران لیگ قهرمانان اروپا مس رفسنجان لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال
سیم کارت سرطان باتری ایلان ماسک مایکروسافت اپل تلگرام مریخ
استرس ویتامین خودکشی نوزاد سیگار دخانیات قهوه