دوشنبه, ۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 27 January, 2025
راهنمایی برای استخدام بهترین نیرو
تکنولوژی جدید امکان ایجاد ارتباط بین دوستان، خانواده، همکاران و حتی مشتریان را در هر جای دنیا آسانتر کرده است. اما اگر شرکتی بخواهد با متقاضیان کار ارتباط داشته باشد، چه کاری باید انجام دهد؟ بریان ساتر، رئیس بازاریابی شرکت تکنولوژی و نرمافزار Wasp Bracode که با کسبوکارهای کوچک کار میکند، میگوید «از بسیاری از کسبوکارهای کوچک میشنوم که استخدام نیرو برای آنها مثل یک کابوس است. اما برخی ابزارهای دادههای بزرگ و خدمات وب هستند که به این مشکل حمله میکنند.» برخی از راههایی که به کارفرمایان کمک میکند روشهای قدیمی آگهی دادن برای استخدام نیرو را کنار بگذارند، معرفی میکنیم:
هوشمندتر شدن سایتهای کاریابی
آگهیهای استخدام آنلاین، ابتکار تازهای نیستند. شرکتها به سایتهای کاریابی میگویند به دنبال چه کسی هستند و متقاضیان کار هم اطلاعاتی در مورد خودشان را در اختیار این سایتها قرار میدهند و کاری که سایت انجام میدهد، این است که افراد مناسب را به کارفرمایان مناسب معرفی میکند. اما این کار جالب، این روزها پیچیدهتر شده است. به گفته ساتر، «در دنیای دادههای بزرگ، ابزارهای بسیار تاثیرگذاری ظهور کردهاند که میتوانند انبوه سایتهای کاریابی را با سرعت بالایی مرور کنند، دادههای بیشتری را با استفاده از رزومهها و استخدامهای اخیر تحلیل کنند و لیست بهتر و هدفمندتری از متقاضیان کار به کارفرمایان ارائه کنند.» وی میافزاید که استخدام نیرو یکی از سختترین چالشهای شرکت خود او هم بوده است. ساتر میگوید «من فکر میکنم در آینده هر چه بیشتر با انواع خدمات کمک به استخدام بر اساس دادههایی که کسبوکارهای کوچک را هدف قرار میدهند، مواجه میشویم.»
فرصتی از دست رفته
کارشناسی میگوید، کسبوکارهای کوچک اغلب یکی از قدرتمندترین ابزارهای استخدام نیروی خود را که در دستشان است، نادیده میگیرند: وبسایت شرکتشان.
پاتریشیا فریم، مالک شرکت مشاورهای «استراتژی برای منابع انسانی» میگوید «حیرتآور است که بسیاری از کسبوکارهای کوچک و نوپا سایتی دارند که هیچ ربطی به موسسان آن یا فرهنگ شرکت ندارد یا در مورد فرصتهای شغلی هیچ اشارهای در آن نشده است.» ارزیابیهای او نشان میدهد بیش از نیمی از شرکتهایی که با آنها برخورد داشته، چنین بخشی در وبسایت خود نداشتهاند. «همه آنچه نیاز دارید بخشی در صفحه وب است که مزایا و خدمات شرکت به کارکنان را توضیح میدهد. این فرصتی است که بسیاری ازشرکتها از دست میدهند.»
اینترنت و گنجینه اطلاعات
بعد از اینکه تعداد زیادی رزومه را جمع کردید، فرآیند بررسی آنها فرامیرسد و این مرحلهای است که برخی کارفرمایان استفاده مفیدتری از اینترنت میکنند. فریم میگوید «کسبوکارهای کوچک معمولا بخش جداگانهای برای منابع انسانی ندارند، چون استطاعت مالی آن را ندارند. بنابراین، منظور ما این نیست که شرکتها عملیات استخدام نیرو را کاملا از طریق وبسایت خود انجام دهند، بلکه از این طریق بتوانند بیشتر در مورد متقاضیان مورد نظر تحقیق کنند.» او در پایان اشاره میکند که شرکتهای کاریابی میتوانند اطلاعاتی غنی در مورد استخدامهای احتمالی را کشف کنند، اما برای آن دسته از کارفرمایانی که در مضیقه مالی هستند، مروری سریع در اینترنت و سایتهای رسانههای اجتماعی مانند LinkedIn اغلب منجر به دستیابی به اطلاعاتی میشود که در تصمیمگیری به شما کمک میکند.
نویسنده: J.D Harrison
مترجم: مریم رضایی
منبع: Washington Post
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست