پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۴۰۳ / 18 July, 2024
چگونه واردات و صادرات کنیم
با آنکه کتاب ها و اطلاعات زیادی در مورد راه اندازی کسب و کار وجود دارد، ولی این کار اصلاً آسان نیست. در اینجا به چند اقدام پایه ای اشاره می کنیم که برای شروع کسب و کار صادرات و واردات ضرورت دارند.
سازمان تجارت جهانی، تجارت بین المللی جهانی در سال ۲۰۱۰ را به میزان ۲۸ تریلیون دلار ارزیابی کرده است که نسبت به سال ۲۰۰۰ چند برابر شده است. با باز شدن بازارهای بیشتر و مصرف کنندگان بیشتر، احتمال دارد که افزایش بسیار بیشتری تا سال ۲۰۲۰ داشته باشیم. بنابراین کسب و کارهایی که به صادرات و واردات مربوط می شوند در خط مقدم تجارت جهانی هستند.
● کسب و کار واردات و صادرات (IEB) دقیقاً چیست؟
این کسب و کار توزیع کنندگان را از یک بازار به سازندگان بازار دیگری وصل می کند. سازندگان کالاهای خانگی به دنبال توزیع خارجی هستند و سازندگان خارجی می خواهند به بازارهای بین المللی مختلف دسترسی یابند. بنابراین باید این بازارها را پیدا کنید و ارتباط محکمی با آنها برقرار کنید و رابطه تجاری با این شرکت ها ایجاد کنید. برای اینکه این کسب و کار دو شرکت و دو کمپانی را بهم وصل کند، معمولاً کمیسیون بالایی به اندازه ۵ تا ۱۰ درصد می گیرد.
این بازار نامحدود است و صدها سازنده و تولیدکننده وجود دارد که به دنبال توزیع خارجی هستند. محصولات ورزشی، ساعت، بازی های الکترونیکی، رادیو، لوازم خانگی، پوشاک، ابزارآلات و هر چیزی که فکرش را بکنید قابل وارد کردن یا صادر کردن است، تنها در صورتی که تقاضای آن در کشوری وجود داشته باشد و شما بتوانید آنها را برایشان جور کنید.
۱. نوع بازاری که می خواهید در آن تخصص یابید را پیدا کنید. مثلاً ببینید که می خواهید در حوزه قالی، اسباب بازی یا ... تخصص پیدا کنید. در اصل باید بازار هدف را بیابید. از آنجائیکه بازار بسیار بزرگ است، اغلب اهالی این کسب و کار در حوزه های خاصی تخصص دارند.
۲. کسب و کارتان را برپا کنید. شما به مبانی این کسب و کار نیاز دارید. وبسایت Entrepreneur.com لیست کاملی از مبانی لازم را فراهم کرده است. در اینجا به فشرده ای از این لیست اشاره می کنیم:
- کامپیوتر با مودم و پرینتر
- دستگاه فکس
- سرویس اینترنت/ایمیل
- تلفن
- پیام صوتی یا پیامگیر
- لوازم تحریر و وسایل اداری
- تمبر و نامه و ...
۳. ارتباطات خود را قوی کنید. راه های زیادی برای برقراری ارتباط با کمپانی های مختلف وجود دارد. می توانید از اتاق بازرگانی کمک بگیرید یا از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک استفاده کنید که پر از میلیون ها کسب و کار کوچک است.
۴. رابطه تجاری ترتیب دهید. اقدامات زیادی هست که در این روند باید صورت گیرد. ولی مهمترین آنها این است که شما باید مطمئن شوید که هر دو طرفی که شما آنها را بهم معرفی می کنید قابل اطمینان هستند. اگر به دلیلی یکی از طرفین زیرآبی برود یا تقلب کند، اولین نفری که سرزنش می شود شما هستید، پس باید از هر دو طرف مطمئن باشید.
در این کسب و کار ریزه کاری های زیادی وجود دارد که مهمترین آنها مانند کسب و کار های دیگر، اعتماد و اعتبار است. شما باید همیشه به بالاترین سطح اعتبار و درستکاری اهمیت بدهید، زیرا کسب و کارهای زیادی در این حیطه در بازار وجود دارند و شما باید در میان آنها بهترین باشید. بهترین کار برای رسیدن به این هدف این است که از طریق مشتریان خود به مشتریان جدید معرفی شوید، زیرا معرفی کلامی تأثیر بیشتری در بازاریابی دارد، به خصوص اگر تازه شروع کرده باشید و منابع و آشنایان کمی داشته باشید.
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
مسعود پزشکیان ایران دولت چهاردهم دولت سیزدهم محمدجواد ظریف پزشکیان دولت علی باقری رهبر انقلاب رئیس جمهور انتخابات ترور
هواشناسی سلامت پلیس تهران قتل شهرداری تهران تب دنگی پشه آئدس زلزله سازمان هواشناسی تیراندازی عزاداری محرم
قیمت خودرو قیمت طلا واردات خودرو خودرو قیمت دلار مالیات حقوق بازنشستگان بازار خودرو اربعین بازنشستگان سایپا سهام عدالت
عاشورا کربلا امام حسین (ع) تلویزیون وزارت ارشاد سینمای ایران فیلم سینما دفاع مقدس لیلی رشیدی صداوسیما
آزمون سراسری فناوری
دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه ترامپ آمریکا فلسطین جنگ غزه روسیه ترور ترامپ چین جو بایدن
فوتبال پرسپولیس استقلال تراکتور سپاهان نقل و انتقالات علیرضا بیرانوند رئال مادرید باشگاه پرسپولیس مهدی طارمی لیگ برتر ایران نقل و انتقالات لیگ برتر
هوش مصنوعی سرعت اینترنت تیک تاک ناسا اینترنت گرمایش جهانی اپل شیائومی ربات
کاهش وزن رژیم غذایی گرمازدگی آلزایمر صبحانه نوشابه تخم مرغ افسردگی