دوشنبه, ۱۱ تیر, ۱۴۰۳ / 1 July, 2024
مجله ویستا

رابطه روابط عمومی و تصویر گری


رابطه روابط عمومی و تصویر گری

هنر تصویر سازی از شاخه هنرهای کاربردی است که تصویرگر برای بیان ایده ها و ادراک خود از عناصر تجسمی به بهترین نحو سود می جوید و در این راستا ضمن ایجاد تصویر و رعایت اصول آن ، سلایق …

هنر تصویر سازی از شاخه هنرهای کاربردی است که تصویرگر برای بیان ایده ها و ادراک خود از عناصر تجسمی به بهترین نحو سود می جوید و در این راستا ضمن ایجاد تصویر و رعایت اصول آن ، سلایق مختلف سفارش دهندگان و اذهان عمومی را زیر نظر دا رد تا بتواند پیام هایی را که در صدد انتقال آن می باشد از نظر موضوع و محتوای فکری و شکل و قالب افکارش، بسیار غنی وباارزش وبارعایت همه جانبه ی اصول زیبا شناسی ارائه نماید. و به عبارت دیگر در یک تعریف کلی می توان گفت کار تصویرگری ، تجسم تصویری یک موضوع برای نمایش بهتر فضای مطلب و در نهایت درک بهتر آن می باشد که عناصر بصری را در غالبی زیبا ترکیب نموده و عرضه نماید.

با این مقدمه کوتاه می توان به اشتراک لفظی و معنوی و همچنین تشابه کاربردی و اجرائی بین تصویر گری و روابط عمومی پی بردارد به نحوی که یک تصویرگر و یک کارگزار روابط عمومی هر دو به دنبال ایده پردازی و تولید پیام با رعایت اصول و قواعد علمی و عملی و بارعایت مولفه های اخلاقی و حرفه ای و با بهره گیری از ابزار و شیوه های متفاوت آن می باشند ضمن انکه در این تولید علاوه بر رعایت مقوله زیباشناسی ، نسبت به سلایق و انتظار عمومی نیز به عنوان یک اصل انکار ناپذیر و تاثیر گذار مستقیم توجه دارند و در مفهوم دیگر اگر.روابط عمومی ها را پلهای نامریی، ارتباطی نهادها با جهان خارج قلمداد نماییم و ذهنیت سازی سازمانی و ارتقا» حجم سازمان را کمترین وظیفه مدیران روابط عمومی بدانیم به تعبیر دیگر این موضوع را به راحتی می توان از برآیند آثار تولیدی یک تصویر گر درک نمائیم که علاوه بر رویکرد ارتیاطی و اطلاع رسانی در قالب تولید پیام با بهره گیری از زبان تصویر، همواره در تکاپوی پیوند زدن جهان درونی خود با جهان بیرونی است به نحوی که روابط عمومی نیز ارتباطات درون سازمان و برون سازمانی را برای رسیدن به یک زبان مشترک و یک مفاهمه و تعامل بین سازمان و مردم و سازمان ومشتریان دنبال می نماید.

و اگر واژه ی اندیشه که زیباترین نماد شخصیت انسانی و قدرت تفکر موهبتی ویژه است که خداوند به انسان عطا کرده است را فصل مشترک بین تصویرگر و کارگزار روابط عمومی بدانیم بی شک باید این اصل را باور کنیم که اگر در جامعه ای تفکر و اندیشه حکمفرما باشد، حرکت به سوی مدینه فاضله شکل می گیرد و امکان پذیر می شود. و این موضوع دور از هرگونه اغراق و زیاده گویی است که تصویر گر و کارگزار روابط عمومی اخلاق گرا که به دنبال تحقق رسالت و وظیفه حرفه ای و انسانی خود باشند مسیر راهشان چیزی جز حرکت به سوی مدینه فاضله در قالب جهانی شدن نیست.

سعید معادی