سه شنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۳ / 28 January, 2025
رابطه روابط عمومی و تصویر گری
هنر تصویر سازی از شاخه هنرهای کاربردی است که تصویرگر برای بیان ایده ها و ادراک خود از عناصر تجسمی به بهترین نحو سود می جوید و در این راستا ضمن ایجاد تصویر و رعایت اصول آن ، سلایق مختلف سفارش دهندگان و اذهان عمومی را زیر نظر دا رد تا بتواند پیام هایی را که در صدد انتقال آن می باشد از نظر موضوع و محتوای فکری و شکل و قالب افکارش، بسیار غنی وباارزش وبارعایت همه جانبه ی اصول زیبا شناسی ارائه نماید. و به عبارت دیگر در یک تعریف کلی می توان گفت کار تصویرگری ، تجسم تصویری یک موضوع برای نمایش بهتر فضای مطلب و در نهایت درک بهتر آن می باشد که عناصر بصری را در غالبی زیبا ترکیب نموده و عرضه نماید.
با این مقدمه کوتاه می توان به اشتراک لفظی و معنوی و همچنین تشابه کاربردی و اجرائی بین تصویر گری و روابط عمومی پی بردارد به نحوی که یک تصویرگر و یک کارگزار روابط عمومی هر دو به دنبال ایده پردازی و تولید پیام با رعایت اصول و قواعد علمی و عملی و بارعایت مولفه های اخلاقی و حرفه ای و با بهره گیری از ابزار و شیوه های متفاوت آن می باشند ضمن انکه در این تولید علاوه بر رعایت مقوله زیباشناسی ، نسبت به سلایق و انتظار عمومی نیز به عنوان یک اصل انکار ناپذیر و تاثیر گذار مستقیم توجه دارند و در مفهوم دیگر اگر.روابط عمومی ها را پلهای نامریی، ارتباطی نهادها با جهان خارج قلمداد نماییم و ذهنیت سازی سازمانی و ارتقا» حجم سازمان را کمترین وظیفه مدیران روابط عمومی بدانیم به تعبیر دیگر این موضوع را به راحتی می توان از برآیند آثار تولیدی یک تصویر گر درک نمائیم که علاوه بر رویکرد ارتیاطی و اطلاع رسانی در قالب تولید پیام با بهره گیری از زبان تصویر، همواره در تکاپوی پیوند زدن جهان درونی خود با جهان بیرونی است به نحوی که روابط عمومی نیز ارتباطات درون سازمان و برون سازمانی را برای رسیدن به یک زبان مشترک و یک مفاهمه و تعامل بین سازمان و مردم و سازمان ومشتریان دنبال می نماید.
و اگر واژه ی اندیشه که زیباترین نماد شخصیت انسانی و قدرت تفکر موهبتی ویژه است که خداوند به انسان عطا کرده است را فصل مشترک بین تصویرگر و کارگزار روابط عمومی بدانیم بی شک باید این اصل را باور کنیم که اگر در جامعه ای تفکر و اندیشه حکمفرما باشد، حرکت به سوی مدینه فاضله شکل می گیرد و امکان پذیر می شود. و این موضوع دور از هرگونه اغراق و زیاده گویی است که تصویر گر و کارگزار روابط عمومی اخلاق گرا که به دنبال تحقق رسالت و وظیفه حرفه ای و انسانی خود باشند مسیر راهشان چیزی جز حرکت به سوی مدینه فاضله در قالب جهانی شدن نیست.
سعید معادی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست