سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
۲۳ شهریور: در شهر چه گذشت ؟
رفتارها
زولبیا و بامیه یکی از پرطرفدارترین شیرینیها در ماه مبارک رمضان است و تقریبا در هر خانهای در این روزها این شیرینی خوشمزه و در عین حال مضر پیدا میشود
از آنجایی که زولبیا و بامیه در مقدار زیادی روغن طبخ و شکر فراوانی به آن افزوده میشود، در صورت مصرف بیش از حد میتواند برای بدن مضر باشد. این در حالی است که رعایت نکردن اصول بهداشتی در طبخ آن هم میتواند به مضرات آن اضافه کند.
با وجود اینکه اخیرا توجه خاصی به رعایت اصول بهداشتی در تهیه زولبیا و بامیه معطوف شده و روی روغن مصرفی و بهداشت محل تهیه نظارت زیادی اعمال میشود، متاسفانه برخی بدون مجوز و به طور خودسرانه حتی در حاشیه خیابانها هم اقدام به تهیه زولبیا و بامیه میکنند.
البته ماموران در صورت مشاهده چنین مواردی به شدت با این پدیده برخورد خواهند کرد اما در این بین خودداری مردم از خرید زولبیا و بامیههای خیابانی که هیچ تضمینی در مورد بهداشت آنها وجود ندارد هم در حل این مشکل موثر خواهد بود.
غافلگیری در تاریکی
در برخی از خیابانها و مناطق شهر راهنمایی و رانندگی برای جداسازی بخشهایی از خیابان از موانع پلاستیکی که معمولا به رنگ قرمز هستند، استفاده میکند. این در حالی است که گاهی این موانع به جای کمک به روانتر شدن حرکت خودروها، موجب میشوند که ترافیک ایجاد شود.
برای مثال زمانی که این موانع در قسمتهایی از خیابان که دارای نور کافی نیست قرار داده میشوند، احتمال برخورد خودروها با آنها وجود دارد و به این ترتیب در خیابان ترافیک ایجاد میشود.
البته اغلب این موانع به شبرنگ مجهز هستند اما قرار گرفتن آنها در مکانهایی که موجب غافلگیری رانندگان میشود، مشکلاتی را ایجاد میکند. برای مثال ناگهان خودروها در وسط یک گذرگاه با این موانع مواجه میشوند و گاهی برای اینکه به موانع برخورد نکنند، دچار انحراف شده و با خودروهای دیگر برخورد میکنند.
سوپرمارکتنماها
با اینکه همه میدانند که قفسهها و یخچالهای بزرگ به همراه تنوع بالای محصولات از ویژگیهای سوپرمارکتها و کوچکی و غیرمتنوع بودن محصولات ویژگی یک بقالی کوچک است اما معلوم نیست چرا برخی فروشندهها بدون دارا بودن امکانات کافی اصرار دارند محل کسب خود را سوپرمارکت بنامند.
حال آنکه این سوپرمارکتنماها با کلمه « نداریم» قرارداد بستهاند و به جز چند شانه تخممرغ، کیک، بستنی و خلاصه اقلام پر مصرف هیچ چیز قابل توجهی در مغازه آنها یافت نمیشود. به نظر میرسد برای این نوع خدمات نیز باید مانند قوانین مربوط به حراج اجناس، ضوابطی تعیین شود تا برای نمونه هر بقالی نتواند به خود عنوان سوپرمارکت دهد و با تبلیغات کاغذی و غیره وقت شهروندان را بگیرد.
تبلیغات چشمگیر
از وقتی این چراغهای لیزری و چشمکزن به بازار آمدهاند برخی فروشندهها حسابی همسایههاشان را از خود دلخور کردهاند. همسایهها مجبورند تا صبح نور خیره کننده این چراغها را تحمل کنند.
نور برخی از این چراغها کاملا وارد منزل مسکونی روبهرویی میشود و خواب را از ساکنان سلب میکند. البته داستان به همینجا ختم نمیشود و عابران نیز گاه از این تبلیغات چشمگیر بیبهره نمیمانند و یکباره از نور خیرهکننده آنها دچار حواسپرتی میشوند.
این نکته در مورد رانندهها بیشتر صدق میکند، زیرا نورهای رنگی و لیزری گاهی چشمهای رانندهها را نیز نشانه میروند. به هر حال به نظر میرسد در صورت تنظیم نبودن صحیح نور این چراغها، مزاحمت ناشی از آن جزو مزاحمتهای بصری باشد که با نصب برچسب آنچنان تفاوتی ندارد.
فقط با این تفاوت که برچسبها به ماندن جلوی منزل و محل کسب افراد بسنده میکنند، اما نورهای لیزری و تبلیغات اینچنینی، به این راضی نشده به راحتی از پنجرهها وارد خانهها میشوند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی رئیسی شهدای خدمت ایران شهادت بالگرد تبریز حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم
تهران کنکور هواشناسی امتحانات نهایی شورای شهر تهران شهرداری تهران هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی پلیس سیل قوه قضاییه بارش باران
قیمت دلار قیمت خودرو بورس قیمت طلا خودرو بازار خودرو یارانه دلار حقوق بازنشستگان بازنشستگان ایران خودرو سایپا
شهادت رئیس جمهور سینمای ایران سینما تلویزیون لیلا حاتمی سریال آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی نمایشگاه کتاب کتاب
کنکور ۱۴۰۳ گوگل دانش بنیان دانشگاه تهران تجهیزات پزشکی تلسکوپ فضایی هابل
رژیم صهیونیستی جنگ غزه ترکیه روسیه امیرعبداللهیان اسرائیل غزه آمریکا فلسطین چین حماس ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال بازی منچسترسیتی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مایکروسافت اپل تبلیغات سامسونگ ناسا موبایل آیفون فناوری
سرطان سزارین رژیم غذایی آلزایمر طول عمر کاهش وزن شادی فشار خون مغز انسان افسردگی